Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Hvis Trøim har lyst til å se oss herje I eliteserien til neste år, må han nok bla opp til 4 - 5 20 til 30 millioners kjøp.
Noe skal han vel bruke pengene sine på i alderdommen.
Svar
(10-27-2024, 12:45 PM)Blue 1978 Skreiv:
(10-27-2024, 10:02 AM)Majorstuen Skreiv: Ja, Stengel må man ta med selvfølgelig! Stengel kostet vel 4 millioner om jeg ikke husker feil? Pluss en opsjon selvfølgelig, men den må man vel nesten se bort fra. Når det gjelder ønskene jeg nevnte ovenfor er det en ønsketenkning og ikke noe jeg tror kommer til å skje.

Edit; Stengel kom vel gratis som bosman?

Stengel kom ikke gratis, nøyaktig hvor mye han kostet til slutt vet jeg ikke ettersom det var en lyssky handel der en islending og var involvert , (husker ikke navnet) Stengel kostet oss dyrt og det ble jo i tillegg en rettsak til slutt. 

I utgangspunkt tenker jeg vi har ett større nedslagsfelt enn Stabekk og det kryr jo av talenter i Oslo og omegn . Utfordringen ligger jo å skille klinten fra hvete, satse på de riktige spillerne og gi dem gode utviklingsbetingelser. Jeg er egentlig like opptatt av å bygge klubb som å bygge lag. Vi må ha bedre infrastruktur, med bedre og flere baner, flere speidere og flere utviklingstrenere.  Så må vi få en ordentlig  samarbeidsklubb eller to i Obos som vi kan låne våre nest beste hos så de får utviklet seg. Da vil de beste talentene komme til oss. 

Spillere som Baidoo har jeg ikke noe imot at vi fårWink men de må vi finne selv i Afrika eller andr steder i verden så vi slipper å betale en sky høy mellomleggspris desoom de er innom klubber som Stabekk eller Sogndal (som forøvrig er mye flinkere enn oss til å finne gull). Der har vi noe å lære. Er vel bare Ejiuke som har slått til hos oss.

https://www.dagbladet.no/sport/stabaek-l...l/61908461

Stengel kom uten overgangssum. Regner med at vi måtte betale utdanningskompensasjon + noen penger vi skyldte for veigar-handelen, men stengel i seg selv kom uten overgabgssum.
Svar
(10-27-2024, 12:45 PM)Blue 1978 Skreiv:
(10-27-2024, 10:02 AM)Majorstuen Skreiv: Ja, Stengel må man ta med selvfølgelig! Stengel kostet vel 4 millioner om jeg ikke husker feil? Pluss en opsjon selvfølgelig, men den må man vel nesten se bort fra. Når det gjelder ønskene jeg nevnte ovenfor er det en ønsketenkning og ikke noe jeg tror kommer til å skje.

Edit; Stengel kom vel gratis som bosman?

Stengel kom ikke gratis, nøyaktig hvor mye han kostet til slutt vet jeg ikke ettersom det var en lyssky handel der en islending og var involvert , (husker ikke navnet) Stengel kostet oss dyrt og det ble jo i tillegg en rettsak til slutt. 

I utgangspunkt tenker jeg vi har ett større nedslagsfelt enn Stabekk og det kryr jo av talenter i Oslo og omegn

Det var Veigar Pall Gunnarson - glemmer ikke han så fort

Om vi har større nedslagsfelt enn Stabæk kan nok diskuteres. De har fått tak i masse talenter fra hele stor-Oslo de senere år. Nusa f.eks er vel fra Oppegård
Svar
(10-27-2024, 12:55 PM)Oldtimer Skreiv: Hvis Trøim har lyst til å se oss herje I eliteserien til neste år, må han nok bla opp til 4 - 5  20 til 30 millioners kjøp.
Noe skal han vel bruke pengene sine på i alderdommen.

Det høres litt voldsomt ut. Det er mange gode spillere å få i utlandet for mye mindre enn det. 

Neste år regner jeg med at utenlandskvota er Obasi, Rijks, Lange, Brajanac og Ambina. Vi kan hente 4 til.  1-2 talenter og et par etablerte håper jeg.
Svar
Kunne tenkt meg en uforutsigbar ving ala Amor Layouni

Vi har jo Thorvaldsen,men tenk om vi hadde hatt 2 jevnt uforutsigbare som kunne utfordret og slitt ut motstanderen.

Jones og Thorvaldsen + 1 til som kan spille begge vingroller hadde vært flott..

Ja,jeg vet hvordan avslutningen til Layouni var her,men jeg var også her når publikum reiste seg hver gang han fikk ballen på siden.

Jones har ikke vært like giftig siste 4-5 kampene og Thorvaldsen spiller for lite til og riktig gi et bilde av talentet..
Svar
Har sett litt på hvilke norske spillere i utlandet som kan være aktuelle for oss. Noen er så klart mer sannsynlige enn andre da.

Det er en 7-8 norske spillere i Belgia. Den eneste jeg tror kan være aktuell for oss nå er Iver Fossum. Til tross for spill i Bundesliga tidligere så har karrieren hans gått nedover de siste årene. Han gikk som bosmanspiller fra danske Aalborg til like danske Midtjylland sommeren 2023. Etter et halvt år i Midtjylland så ble han sluppet til belgiske Kortrijk i januar i år. Der sitter han stort sett på benken for et lag i bunnen av belgisk toppserie. Hvis han nå er lei sjokolade, frityrkokte poteter og belgiske vafler så er han kanskje moden for en retur til Eliteserien?

I den norsk-bulgarske venneklubben CSKA Sofia er det hele 4 norske. Av dem tror jeg ikke noen er så aktuelle for oss, men Tobias Heinz og Jonathan Lindseth er i hvert fall gamle kjenninger av Bakke fra tiden i Sarpsborg.

Det er dejlig å være norsk i Danmark, også når det gjelder fotballspillere. Av de som er der er vel kanskje Ohi aktuell. Det stemmer ikke helt for han der og han har bare kontrakt fram til sommeren 2025. Kan hende det er noen andre og mindre kjente også.

I Nederland er det også mange norske. Men de fleste som spiller der virker å være greit etablert på lagene sine. Men Fredrik Oppegård kan kanskje være aktuell for en retur. Ellers er det jo en del unggutter som jeg ikke helt vet status på. Noen av dem kan jo også være aktuelle kanskje.

I Polen finner vi også spillere som Fiabema og Ulvestad, men jeg tviler på at vi er interessert. Mens vi har Joshua King i franske Toulouse, der han er lagkamerat med Aron Dønnum. Sistnevnte er vel neppe aktuell dessverre. I England er det vel tvilsomt om vi finner noen som er interessert.

I Serbia har vi Zahid, men han har kontrakt fram til sommeren 2026. Så jeg tviler på at han er aktuell for oss noe før da. Mulig vi kan overtale han til å komme hjem før sesongstart 2026 i beste fall.

Rashami på nivå 2 i Spania kan kanskje også være noe. Kantspiller med kontrakt fram til sommeren.

I Sverige er det jo også en del som spiller. Anders Trondsen, med bakgrunn fra RBK og Sarpsborg kanskje. Spiller for IFK nå da og er vel en kar Bakke kjenner til fra tiden i Sarpsborg. Lode har spilt rimelig fast for Häcken, er midtstopper og har kontrakt som går ut nå etter sesongen. Var vel aktuell for oss før 2024-sesongen, da Glimt ville bli kvitt han. Kanskje aktuell? En rutinert stopper er jo noe vi trenger. Tokmac Nguen og Wikheim i Djurgården begynner jo også å dra litt på åra og kan kanskje ønske å avslutte i Norge.

Jonas Svendsen og Fredrik Midtsjø er et par rutinerte karer i Tyrkia. Vet ikke om de er aktuelle og håper vel kanskje ikke det. Begge med kontrakt fram til sommeren.

I USA er det også en del spillere og det er litt vanskelig å skjønne alltid hvor aktuelle de er. Det kan være alt fra hjemlengsel til at klubbene heller vil ha andre utenlandske. Men Stian Gregersen, Birk Risa, Jakob Glensnes, Pellegrino, Thomas, Totland, Sigurd Rosted og Utvik hadde alle sikkert forsterket oss. Uten at jeg skal påstå de er så aktuelle for oss.

I tillegg er det jo diverse unggutter her og der som det ikke er så lett å holde styr på. Verken hvor gode de er eller hvor aktuelle de er.
Svar
Fin oversikt Nils. Jokke har iallefall endel å jobbe med, så får vi se hva som er mulig
Svar
Jeg håper jo egentlig vi fortsetter med det vi har gjort i det siste. Altså kjøpe mindre kjente fra utlandet fremfor Norske navn som helt sikkert blir dyre.
Ja vi må forsterke oss til neste år, men når folk begynner å snakke om gud veit hvor mange titalls millioner vi skal bruke tror jeg man må roe ned litt.

Vi må ikke være et topplag neste år. Vi må bygge litt sakte, men sikkert. Prøve å unngå samme driten som alltid skjer etter noen år.
Jeg er mest spent på om vi selger noen av våre beste. Unngår vi det, holder med tre spillere inn. Og der trenger vi ikke bruke 50 mill.
Svar
(10-28-2024, 12:17 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Jeg håper jo egentlig vi fortsetter med det vi har gjort i det siste. Altså kjøpe mindre kjente fra utlandet fremfor Norske navn som helt sikkert blir dyre.
Ja vi må forsterke oss til neste år, men når folk begynner å snakke om gud veit hvor mange titalls millioner vi skal bruke tror jeg man må roe ned litt.

Vi må ikke være et topplag neste år. Vi må bygge litt sakte, men sikkert. Prøve å unngå samme driten som alltid skjer etter noen år.
Jeg er mest spent på om vi selger noen av våre beste. Unngår vi det, holder med tre spillere inn. Og der trenger vi ikke bruke 50 mill.

Ja, jeg er også lunken til kjente navn. Sist gang det fungerte var vel 2004-2005 med Iversen, Arni og Ronny Johnsen. Etter det så sliter jeg med å komme på noen. Grindheim kanskje...

Vi bør kjøpe spillere som er på vei opp. Ikke de som er på vei ned. Ilic f.eks fra Riga var en spiller på vei opp. Ilic, fra benken i Tyskland er en spiller på vei ned.
Svar
Ser helst at vi dropper norske has beens.
Vi bør unngå å gå etter navn, og satse på relativt unge kvalitetsspillere. Ikke nødvendig å satse på norske.
Forøvrig synes jeg akademiet har skuffet stort. Ja, vi har en fire fem spennende unggutter i stallen nå, men de har vært på blokka i mange år nå. De siste 3 årene er det ikke dukket opp en eneste ny skikkelig spennende spiller derfra.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 33 Gjest(er)