(03-15-2025, 05:48 PM)Ettlagioslo Skreiv: (03-15-2025, 05:45 PM)Glennsoe Skreiv: Flaue saker,hadde tro på 6-8 plass.
Nå tenker jeg 9-12 plass..
Sorry..
Haha, herlig når folk bruker treningskamper som mal for hvordan ting kommer til å gå.
Det deles ikke ut poeng i treningskamper, så langt er vi enige.
Allikevel er jeg bekymret for at dette kan bli en kamp mot veggen. Jeg håper jeg tar feil og lander midt på tabellen, men jeg ser store mangler i dagens kamp, og det så man også mot Godset. Vi sliter voldsomt mot "set pieces" som de liker å kalle det på balløya. Det gjelder spesielt defensivt, men også offensivt. Dette er nok det enkleste å rydde opp i, men det er litt bekymringsverdig at vi sliter i etablert forsvar, som er grunnstammen i spillet. Vi har nå raske spillere bak, men det spiller ingen rolle i etablert. Smartness mangler, og rutine. Håper at trenere får orden på dette innen vi starter.
Angrepet er en helt annen historie, der kommer vi til å slite ordentlig. Dette er ikke noe vi kan "stramme til". Vi er nå 2 uker unna seriestart, og relasjonene sitter ikke i det hele tatt på topp. Vi klarer å få til en del fine kombinasjoner ellers på banen, men framme er det all by themselves virker det nesten som.
Vi skal huske på at vi har 2 spisser som ikke har veldig mye spisskompetanse utover det å få ballen over målstreken når den ligger innenfor 5-metern.
Ambina og Bjørdal kan bidra til et bedre lag, men de produserer ikke veldig mye framover heller.
Får vi skrudd igjen bakover, er det vel og bra, men som tidligere nevnt, er jeg mer bekymra over hvem som skal putte ballen i nettet.
(03-15-2025, 07:25 PM)Ettlagioslo Skreiv: (03-15-2025, 07:14 PM)Glennsoe Skreiv: (03-15-2025, 05:48 PM)Ettlagioslo Skreiv: (03-15-2025, 05:45 PM)Glennsoe Skreiv: Flaue saker,hadde tro på 6-8 plass.
Nå tenker jeg 9-12 plass..
Sorry..
Haha, herlig når folk bruker treningskamper som mal for hvordan ting kommer til å gå.ì
Om du puster rolig 2 uker før seriestarten har du bedre kontroll på nervene enn meg.
Jeg forventet ingen overkjøring av TIL I dag,men så mye ball trilling,fiks faks spill i begge 16 metere og lite bevegelse bekymret meg I dag
Husker for noen år tilbake. Rosenborg tapte absolutt alt av treningskamper, til og med mot lag fra nivå 3. Serien starta, og de vant enkelt. For litt siden rundspilte vi Viking i store deler av kampen på Marbella. De ble nummer 3 i fjor. Mye rart som skjer før det står om poeng. Nevner igjen at vi i tillegg mangla Bjørdal og Ambina. Pust.
Vi skal også huske at RBK er og var da, et etablert Eliteserielag. De hadde tydeligvis ikke prikket inn formen, eller hadde skader. Hva husker vel jeg.
Det er nok enklere for et etablert lag å gjøre små justeringer, i forhold til oss, som nettopp har rykka ned og opp, med en haug nye spillere. Vi kjenner jo ikke suksessformelen fra Eliteserien.
Jeg tror ikke vi rykker ned, men det blir nok en tøffere kamp enn mange av oss tror.