Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eliteserien 2025
Wtf? Kamp kl 22 borte mot Tromsø. Er dette noe nytt?

Fra vif's side:

Den siste dagen i mai tilbringer vi i Tromsø, og spiller midnattskampen med avspark klokka 22.00.
Svar
(12-20-2024, 01:46 PM)Glennsoe Skreiv: Wtf? Kamp kl 22 borte mot Tromsø. Er dette noe nytt?

Fra vif's side:

Den siste dagen i mai tilbringer vi i Tromsø, og spiller midnattskampen med avspark klokka 22.00.

Jæææævelig kult. Bør være årets tur!
Svar
(12-20-2024, 01:27 PM)Belhaven Skreiv: Ref NilsdNs innlegg:

Ullevål var under utbygging i 1985. 18500 var nok kapasiteten da. Så den kampen var utslogt. 

Det var 23000 på årets finale og mange tomme seter. Hvor har du det fra at den var utsolgt? I så fall var det mange med billetter som ikke gadd å møte opp.

1985 var vel litt før min tid egentlig, så det har du sikkert helt rett i. Jeg bare googlet det kjapt. Cupfinalen i år var utsolgt, i hvert fall i følge denne artikkelen: https://www.f-b.no/forventer-rundt-27-00...59-3467050

Det endrer uansett ikke poenget noe særlig. Hvis NFF er bekymret for cupens status, så er det bedre å prøve å gjøre noe med det for å løfte den. Det gjør de ikke sånn som de holder på nå. 

Premier League startet i år 16/8 og ved vår sesongslutt hadde de gjennomført 14 serierunder. I tillegg har de avviklet en ligacuprunde med alle lag, samt at de så klart har lag med i europeiske turneringer. I samme periode hadde vi 11 serierunder og en cuprunde. Så er det sikkert mulig å diskutere om kampprogrammet for engelske lag er optimalt eller ikke. Men i den grad man er fryktelig bekymra for en altfor sen cupfinale så er det mulig å klemme inn flere kamper. De har samme internasjonale terminliste som oss. I tillegg tok norske eliteseriespillere fri i så og si hele juni. Så hvis en tidligere cupfinale er viktig nok, så er det som sagt mulig å få til så lenge viljen er til stede.

Jeg tror i hvert fall at en turnering som strekker seg over 2 år er dumt. Det er første skrittet mot NFFs endelige visjon om å spille fotball i Norge om vinteren. Så lenge NFF behandler cupen stemoderlig, så er det ingen grunn til å tro at den skal få høyere status. Hadde det vært opp til NFF så skulle det sikkert ikke blitt spilt seriekamper der heller og alle lags publikum kunne bare møtt opp til kamper som ikke ble spilt og heller bare klappet for norske lag i Europa.

Sånn som jeg ser det er ledelsen i NFF som politikere. De befinner seg i en konstant tilstand av krise, der NOE for enhver pris må gjøres. Kampbelastiningen var ikke noe problem i forrige runde av endringer de foreslo, der vi skulle bli som Belgia. Det hadde betydd ca 8-10 ekstra seriekamper. Nå skal vi helst rydde kalenderen sånn at Europalagene kan få litt ekstra restitusjon. Hvis vi ser bort fra de spesielle covid-årene så er det bare 6-7 sesonger mellom disse forslagene.

Hvis NFF hadde skjønt at hensikten med det norske seriesystemet er at det skal skape et bra tilbud til de som vil se norsk fotball, og ikke betraktet det som et verktøy for å tilrettelegge for deltakelse i europeiske b-turneringer så hadde mye vært gjort. Men jeg er vel rimelig sikker på at det forslaget blir nedstemt. Så da blir det vel stille til fram neste gang en eller annen smarting i NFF får en ide.
Svar
(12-20-2024, 01:30 PM)Kriger'n Skreiv: Beintøffe 6 første kamper.

Vålerenga - Viking
Sarpsborg - Vålerenga
Fredrikstad - Vålerenga (runde 17)
Vålerenga - Rosenborg
KBK - Vålerenga
Vålerenga - Brann

Hvor mange poeng kan vi håpe på her?

I tillegg kommer cupen:
Runde 1: 13.april
Runde 2: 24.april
Runde 3: 7.mai

Grusomt tett program i starten.
Heldigvis kun 1 flytur i serien.
Får vi noen fra gokk i cupen får vi sende U21.

3 første hjemmekamper mot lag som sikter mot medalje kan jo også bli en mental greie
Vi kan bygge massiv selvtillit eller gå på stjernesmeller..
Svar
(12-20-2024, 01:30 PM)Kriger'n Skreiv:
(12-20-2024, 01:25 PM)Ettlagioslo Skreiv: Viking hjemme i 1. Serierunde. Ham-Kam hjemme 16. Mai.

Helt ok vel.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/apner-hjemme-i-2025

Beintøffe 6 første kamper.

Vålerenga - Viking
Sarpsborg - Vålerenga
Vålerenga - Rosenborg
KBK - Vålerenga
Vålerenga - Brann

4 poeng tenker jeg
U-U-T-U--U-T
Svar
(12-20-2024, 01:25 PM)Ettlagioslo Skreiv: Viking hjemme i 1. Serierunde. Ham-Kam hjemme 16. Mai.

Helt ok vel.

Vålerenga - Viking
Sarpsborg - Vålerenga
Vålerenga - Rosenborg
KBK - Vålerenga
Vålerenga - Brann

Tror jeg vil vente med å svare til vintervinduet er over. Tror det det kommer veldig mye an på hvem ikke forsterkninger vi får inn.
Svar
Ser også at vi fikk Haugesund hjemme i fellesferien så da fikk jeg ønsket om "grått lag" oppfylt der.

Avslutningen av sesongen består av Glimt hjemme, RBK borte, KBK hjemme og Viking borte.
Vi skal helst ikke ha et skrikende behov for mange poeng her. Mye dårlige minner fra disse oppgjørene...
Svar
(12-20-2024, 02:26 PM)Glennsoe Skreiv:

Helt ok vel.

Vålerenga - Viking
Sarpsborg - Vålerenga
Vålerenga - Rosenborg
KBK - Vålerenga
Vålerenga - Brann

4 poeng tenker jeg
U-U-T-U--U-T

Bør nok ta en del flere enn det, og det tror jeg også vi gjør. Kan vel egentlig være et pluss med denne starten. Ledelse og trenere ser nå virkelig at vi må forsterke, når man får denne starten rett i trynet.
Svar
Forutsatt at vi forsterker oss litt.

Brann uten Horneland er sannsynligvis en del svakere. KBK borte er fullt mulig å vinne. Mange kommer nok til å ha KBK langt ned på tabelltipsene sine. De to turene til rett nord for Svinesund...begge er mulige å vinne.

Men ja, det er nok litt tøffere i Eliteserien ja. Og liker ikke den sesongavslutningen. Vi bør nok helst ha passert 30 med god margin før de 4 siste. Og vi bør nok ta en del poeng i starten også, så ikke vi kommer bakpå.
Svar
18 sikre poeng de seks første serierundene.
Neste år så tar vi alt!
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)