03-31-2025, 11:01 PM
Avstemning Hva tror du skjer mot Viking? Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen. |
|||
Vi vinner | 21 | 21.00% | |
Uavgjort | 8 | 8.00% | |
Tap | 6 | 6.00% | |
De 11 som ble tippet i første innlegg starter | 9 | 9.00% | |
1-2 av de som ble tippet starter ikke | 15 | 15.00% | |
Flere enn 2 av de som ble tippet starter ikke | 2 | 2.00% | |
Vi henter en forsvarsspiller før Viking kommer på besøk | 9 | 9.00% | |
Var protester fører til at kampen stoppes | 2 | 2.00% | |
Vi selger over 13K billetter | 25 | 25.00% | |
Vi selger over 14733 billetter | 3 | 3.00% | |
Totalt | 100 stemmer | 100% |
* Du stemte på dette valget. | [Vis resultater] |
Hei vi er tilbake, Vålerenga - Viking Søn 30 mars 1430 En kamtråd i tiippeform
|
(03-31-2025, 02:16 PM)Caanradi Skreiv:(03-31-2025, 12:30 AM)Bohem33 Skreiv: Også er det helt rått å selge nesten femten tusen billetter når det er meldt regn tett opp mot kampstart det er fem grader i lufta kampen starter 1430 og det er varslers aksjoner som gjør at østblokka ikke fylles før et kvarter ut i kampen. Frykter at RBK-kampen ikke blir utsolgt, den går for tidlig på dagen. 14:30 er det mange som fremdeles står i kø på vei hjem fra påskefjellet.
Igår, 10:11 AM
(03-31-2025, 11:47 PM)kaktus Skreiv:(03-31-2025, 02:16 PM)Caanradi Skreiv:(03-31-2025, 12:30 AM)Bohem33 Skreiv: Også er det helt rått å selge nesten femten tusen billetter når det er meldt regn tett opp mot kampstart det er fem grader i lufta kampen starter 1430 og det er varslers aksjoner som gjør at østblokka ikke fylles før et kvarter ut i kampen. Jeg tror kanskje at vi er veldig heldig med at Vålerenga kultur og idrettspark ikke er større enn den er. Vi kunne solgt 30K til en kamp mot Lyn, men ikke til en som går 14.30 mot rbk. Men når vi så hvor mange som kom på samme tidspunkt mot Viking som vel er et lag vi normalt trekker færre tilskuere mot, på en trolig kaldere dag og med regn på kampdag så har jeg troa på at billettangsten slår til og at vi klare å fylle mot trønderne og. Når det gjelder billetter til bortesupportere så synes jeg det bør være et krav til alle norske klubber at de gir hele kortsida til bortessupportere om de klarer å selge de ut. Det blir mye bedre stemning på kampene om det er mange supportere fra begge lag og da har flere lyst til å komme neste gang og. Dessuten er det tryggere enn om man har supportere fra ulike lag med et skille i mellom eller som på rånåsen verandaer med hjemmesupportere og deres potteplanter rett over bortesupporterne. Er det noe som virkelig gjør norsk fotball mer publikumsvennelig så er det at man legger til rette for supportere. Eller til et bedre produkt som nff ville sagt, men som ingen andre kan si uten å få spy i munnen. Her er vi gode og hjelper til og med til med tegninger av stadion så motstanderne kan lykkes med sin tifo og. Så får vi håpe at andre lag kommer etter enten fordi de forstår verdien i det eller fordi de tvinges til det. La storhamar få ha monopol på å gjøre det så dårlig som overhode mulig for bortesupportere Det er da ingen grunn til at vi skal frykte noen vel?
Igår, 12:52 PM
(Igår, 10:11 AM)Bohem33 Skreiv: (...) Det er jo regler på x % av kapasiteten. Brann og RBK løser dette ved å plassere bortesupporterne i hjørnet av den ene langsiden. Intility er designet hjørnet av kortsiden Her har vi vært sjukt snille da; for siden det er vegg her mot denne Cola-loungen (eller hva den enn heter) så høres bortefolka mye bedre enn de ville gjort et annet sted. Mitt poeng er ikke at vi skal være redde. Poenget er at med en gang man åpner hele kortsida som på søndag for bortesupporterne, selv om vi vet at de aldri selger ut alt, så er det potensielt tap i kroner og øre. Det er jo selvsagt også risiko her ved å ikke åpne for flere bortesupportere. Folk kjøper jo billetter seint, så vi kunne endt med mange færre solgte... Vi vet også at vi er "snille" mot Brann og RBK får vi ingenting igjen for. Når vi skal på bortetur til dem kommer vi kun til å få absolutt minimum. Og hvis man skal være taktisk da; i en jevn kamp kan det fort være forskjell på bortelag på hele kortsida i stedet for et hjørne. I tillegg, hvis vi kommer i situasjonen der vi kan selge ut selv - hvorfor skal vi "hindre" folk i å gå på kamp for å støtte Enga, i stedet for at en skap-trønder aka plast-supporter skal kunne finne fram skjerfet sitt. Dette er en lenger diskusjon om sikre penger, strategi osv. Jeg tror vel at ingen i klubben tør å holde igjen OBOS-bank tribunen hvis ikke folk begynner å kjøpe tidligere. Men hjemme mot RBK og Brann så går det fint an å ta sjansen. Her kan vi holde igjen lenge hvis vi vil. Det bor såpass mange (skap-) bergensere og trøndere i Oslo-området at hvis OBOS-tribunen åpner noen få dager før kamp så går uansett billettene unna. Det som gjør meg trist er hvor mange skap-bodøværinger det er på Østlandet. Disse er det absolutt ingen vits å være snille med. Den dagen KK stikker og Bodø er midt på tabellen er disse folka borte. Å gi Bodø hele kortsida bør vi bare la være.
Jeg tror at ved å være snille så gjør vi opplevelsen bedre for alle involverte. Det blir flere som vil se kampene rett og slett.
Å gi bortesupportere plasser de ikke bruker er håpløst så det kunne godt ha vært en first der. At de får hele kortsida om de har solgt den ut innen kampdag eller tre dager før og etter det tidspunktet kan plassene selges til andre og barrierer lages som deler tribunen. Men klarer de å selge dem ut så bør de få hele kortsida selv om vi kunne solgt de til andre. Jeg har et håp om at de neste tre kampene blir utsolgt, men jeg tror ikke at noen ikke får kjøpt billett om de prøver et par dager før. Om noen prøver å kjøpe kampdag for så å få høre at det er utsolgt tror jeg terskelen for å være tidlig ute neste gang er mye lavere. Målet er at folk virkelig vil ha billetter og ikke venter å se an være til kampdag selv om også de som gjør det er velkomne om det er billetter igjen. Da blir det mest trøkk på begge sider. Så synes jeg det burde vært et krav til alle klubber og jeg tror det ville bidratt til at sikkerhet var enklere fordi supporterne hadde klart avgrensa områder, men mest av alt at stemningen ble mye mye bedre. Så ja i noen kamper ender man opp med å gi billetter til bortesupportere som vi kunne solgt til hjemmesupportere, men på sikt bygger man opp tribuneopplevelsen i hele ligaen. Vi må snu tanken om at bortesupportere er noe herk, og det er det aller enkleste for forbundet å vedta. Bortesupportere skal ha ordentlige fasiliteter (ikke utedeasser) de skal ha fair priser som tilsvarer enkeltbilletter på lignende steder og ikke dynamiske priser for å flå dem. De skal ha gode rammevilkår for å kunne gjennomføre tifo osv. Kort sagt se på hva Storhamar hockey gjør og lovfest at man gjennomgående gjør det motsatte. Her opplever jeg at vår klubb er gode og går foran, for enkelte andre klubber sitter det kanskje så langt inne at det må stilles krav. Men da får man stille krav. Så kan vi drømme om at riften om billetter etter hvert blir så stor at vi må bygge ut svingene på begge sider av østblokka.
10 timer siden
Kanskje dumt spørsmål, men er det noe i veien for å selge den største delen av kortsida som bortetribune på "medium" store bortelag? Jeg er også for å få inn flest mulig bortesupportere, men kunne det vært en mellomting i noen kamper? Eller er det noe praktisk ved måten kortsida er utforma på som gjør det vanskelig?
For eksempel fylte jo ikke Viking hele svingen, men vi solgte vel hele som bortebilletter? Kunne vi ikke da ha gitt dem brorparten, også solgt nåværende "bortefelt" som hjemmetribune? Eller må det være større fysiske skiller enn det gjerdet?
10 timer siden
Det er krav om "En separat seksjon med plasser tilsvarende minimum 5 % av stadionets totale kapasitet ved seriekamper, og tilsvarende minimum 10 % ved NM kamper, skal være tilgjengelig for bortelagets supportere."
Så mener jeg bestemt å huske at vi har plassert sittende bortesupportere på nordre del av Intility-tribunen tidligere..
6 timer siden
Takk! Da høres det ut som om det kunne vært en løsning av og til, men det er vel ikke sikkert det er ønskelig å ha hjemmesitteplasser klin inntil bortefeltet.
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|
Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)