Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norgesmesterskapet 2025
Store ord fra manageren til FC Oslo, David Eriksen.
Han snakker om kultur, lidenskap, en bevegelse, visjon, samhold, felleskap, underholdning, like muligheter for alle osv osv.
Hva vet han Idol-dommeren der om fotball egentlig. Han er vel bare en kapitalist som vil melke penger.
Vi burde ikke gi de oppmerksomhet da de ønsker PR gjennom oss.
Svar
(04-15-2025, 10:15 AM)Loffen Skreiv: Helt utopisk å mumle om en FCK-løsning med Osloklubber.

Enig.

Jeg prøvde bare å gi et saklig begrunnet svar på hvorfor FC Oslo ikke er det neste Bodø/Glimt, siden diskusjonen skle ut litt.
Svar
Bare for å avrunde: Poenget mitt har aldri vært at FC Oslo skal bli det neste Bodø/Glimt. Det jeg prøvde å få fram, er at det faktisk er mulig å ta steg som klubb – og at utvikling skjer over tid. Å rykke opp til Eliteserien i løpet av ti år er en langt mer realistisk og oppnåelig målsetting enn å kopiere det Glimt har gjort i Europa. Det handler ikke om å sammenligne direkte, men om å se at vekst er mulig
Svar
Ja, men det skjer ikke. De har ingen historie. De har ingen supportere. De er en nobodyklubb. Davis Eriksen lissom.
Svar
Det er ingen tvil om at vi var elendige på søndag selv om vi på papiret stilte et sterkt lag.

Det som bekymrer meg mest er at spissene våre så så svake ut mot langt dårligere motstand. Nå fikk jo virkelig Rijks muligheten og ja han skaffer en straffe, men at han på 120 minutter ikke får mål eller veldig store sjanser er bedrøvelig.

Om noe er vi heldige med dommeren. Ja de drøyde enormt fra første spark på ballen og dommeren burde krevd at alle startet andre omgang med borrelås siden det var helt åpenbart at ingen av dem var i stand til å knyte skoa sine. Kanskje hadde skoknuteansvarlig fri den dagen, ikke vet jeg, men det gikk mye tid.
Men det røde kortet for drøying så nesten komisk ut og straffen vi fikk var ikke feil, men ingen hadde vel blitt overrasket om den ble regnet for soft og at vi ikke fikk for den.
VAR hadde velt støttet dommer uansett der om det var VAR i cupen.

Joda vi kjørte kampen, men mange av de store sjansene var det faktisk hjemmelaget som hadde. De dundrer jo en i stanga lagt ute i ekstraomgangene og de har flere andre muligheter og. Når Riisnæs satt fart med ball fra egen halvdel var ingen i stand til å stoppe han, men hver gang tar han en finte for mye og ender med å skyte i blokka. Det var ganske utrolig at vi ikke kunne satt mer fart med ball og hamra den inn i knehøyde langt oftere. Ikke var vi farlige på høye innlegg heller og vi klarer faktisk å rote bort en ledelse og ikke skape enorme sjanser selv om vi var en mann mer i begge ekstraomgangene og alle motstanderne hadde krampe. Man satt nesten å lurte på om vi hadde vært i stand til å vinne en oppvisningskamp på Tangerudbakken sånn vi spilte der.

Det er veldig rart å spille en kamp inne når det er varmt og fint ute. Det burde da være mulig å oppdrive en bane i Oslo som kunne vært brukt.
Når det er sagt så er jo Valhall en bane vi bør kjenne godt og vite hvordan ballen spretter. Så det er grenser for hvor god unnskyldning det er heller

Kan en grunn være at de nest beste ikke får kamptrening siden de ikke lenger får spille for andrelaget?
Jeg vil ikke kritisere trenerne for laguttaket fordi jeg mener de som spilte skal være mer enn gode nok og at det er viktig å få i gang hele troppen. Når det er sagt kan det hende at vi midtbanen ble litt for preget av utskiftninger. Der spilte vel ingen som har startet en kamp før i år. Kanskje burde Ambina, Bjørdal eller Lange startet der for så å bli tatt av når vi ledet komfortabelt. Men det er kun noe jeg sier etter å ha titta i bakspeilet, da jeg så laget syntes jeg det så helt riktig ut. Storevik gjorde seg ikke bort, forsvarsrekka kunne fint starta i serien og angrepsrekka besto av Sørensen som spiller fast og to vi har mast om at fortjener en sjanse. Mon tro om Rijks styrket sjansene sine for å starte mot RBK etter den prestasjonen der, men Braja så ikke ut som en million dollar da han kom inn han heller.

Det er nok ikke et svar på det og det er vel en kombinasjon av flere faktorer som gjør at vi ikke vinner. I serien var vi bra mot Viking og spiller to jevne kamper i Østfold der ett poeng vel var omtrent som fortjent på de to. Vi er i rute til å berge plassen greit, men heller ikke mer.

Det er flaut å ryke i første runde, og det er katastrofe om vi hadde vunnet cupen dersom vi gikk videre. Men gitt at vi uansett ville tapt en av de potensielt seks neste cupkampene så er det ikke så stor forskjell på å tape da og senere. Vi ville ikke fått hjemmekamp før tidligst runde tre sannsynligvis fire og da kun om vi trakk et lag fra eliteserien.

Å skylde på oss som boikotter synes jeg er helt håpløst og særlig av de som ikke var på kampen. Jeg synes bredde klubbene fortjener kritikk for ikke å kunne bruke en time på teams under tinget og for alltid å logre for NFF. At særlig VAR men også endringer i cupen presses igjennom og langt mer alvorlig at selve filosofien med medlemsstyrte klubber utfordres gjør at folk mister interessen for cupen og blir frustrert. Hvordan kan man da protestere? Å kaste ting fra tribunen og avbryte kamper blir feil og gir klubben store bøter og ødelegger for barnefamilier og alt sånt.
Å boikotte våre hjemmekamper går utover klubben vår som har stemt mot var og ikke gjort noe feil. Det blir helt feil.
Å ikke synge og komme inn et kvarter ut i første omgang har jeg stor tror på og det har jo blitt gjort i de to første seriekampene. Men hvor mye bryr NFF seg egentlig om det? Jeg tror de er helt fornøyd med å ture på videre og når Klavenes sier at hun ikke hadde fått en enste mail med protester så enten velger hun å se bort fra eller så har hun ikke fått med seg alle protester fra tribunen som har vært fram til da.
Men at tilskuertallet i cupen synker bekymrer dem nok og det er sånt verken bredde klubber eller sponsorer liker. Da får breddeklubbene kjenne at det koster å bare følge forbundet og da sitter det nok lengre inn å gjøre som de får beskjed om (følge NFFs innstilling) neste gang. Er FC Gamle Oslo lidenskapelige var-tilhengere er det fair å stemme for det på tinget, men å velge å ikke møte og da indirekte bli brukt av forbundet til å tvinge igjennom flertall er et valg. Jeg tror ingen av deres frivillige kan ha unngått å få med seg at toppklubbene var klart mot var, at NFF var klart for og at dette skulle stemmes over på tinget. Det var-barometer og daglig mediedekning i de fleste aviser og mange som kontaktet sine lokale klubber for å høre hvordan de ville stemme. Både fra forbundet som ville ha støtte og supportere som var motstandere av VAR. Så da tok de et aktivt valg om å ikke stemme så tok klanen og andre et aktivt valg om å ikke dra på kamp. Å være supporter er også frivillighet så tanken om at man kan tvinge dem på kamp eller at de skylder bredden å legge igjen penger blir for meg ganske absurd.

Vi får slikke sårene og vente to år på neste finale vi har mulighet til å være med i, det er en ganske absurd tanke.

Så får vi glede oss over at neste kamp er utsolgt allerede og at vi fort kan få tre utsolgte kamper på rad. Etter at vi er ferdig med bartene og bortekampen mot KBK så kommer Brann på besøk og da burde vi vel i hvert fall klare å fylle stadion. Hjemmekampen etter det er riktignok mot Ham Kam som vel ikke trekker aller mest, men siden det er 16. mai forventer jeg utsolgt igjen. Klarer vi tre utsolgte på rad har vi all grunn til å være stolte særlig med tanke på at verken Lsk eller Lyn er i vår divisjon.

Sportslig blir de tre kampene (rbk hjemme, kbk borte og brann hjemme) veldig krevende og viktige. Får vi med oss mer enn tre poeng er vi godt i rute og kan med litt flyt og et enklere kampprogram (sandefjord, hamkam, kfum, tromsø og ligaens svakeste lag Molde) plukke godt med poeng framover og kanskje blande oss inn i rotteracet bak medaljekandidatene. Men ender vi opp med ett poeng eller to på de tre neste så blir det en kamp for å overleve.
Oddssetterne gir oss omtrent en tredjedels sjanse for å tukte bartene, da blir det nok fyr i teltet igjen.
Svar
(04-14-2025, 11:25 PM)Ettlagioslo Skreiv: Tipper det er ganske urealistisk, men du får heie og håpe på din nye "FC"flamme.

Hvem har sagt at han heier på dem?
Svar
(04-13-2025, 03:34 PM)Wild Touch Skreiv: Synest Adam Larsen sier det bra. For noe forbannet tull denne boikotten. Gjeng med sutrepaver!! Slutt for faen!!!

(04-13-2025, 11:37 PM)Wild Touch Skreiv: Jeg synest den boikotten er tullete! Og hvorfor, med all respekt, må man FOR FAEN være på kampen for å mene det???

Er jo litt sært å få kjeft fra en i sofaen fordi man ikke er på kamp da...
Svar
(04-17-2025, 02:43 PM)Grimm Skreiv:
(04-13-2025, 03:34 PM)Wild Touch Skreiv: Synest Adam Larsen sier det bra. For noe forbannet tull denne boikotten. Gjeng med sutrepaver!! Slutt for faen!!!

(04-13-2025, 11:37 PM)Wild Touch Skreiv: Jeg synest den boikotten er tullete! Og hvorfor, med all respekt, må man FOR FAEN være på kampen for å mene det???

Så man har ikke lov til å mene noe fordi man ikke var der? "Hva synes du om Hitler?"  "Vet ikke, var ikke tilstede" "Synest du Trump er en idiot?"  "Kan jeg ikke uttale meg om, bor ikke i USA".....
 seriøst???
Svar
(04-18-2025, 12:44 PM)Wild Touch Skreiv:
(04-13-2025, 03:34 PM)Wild Touch Skreiv: Synest Adam Larsen sier det bra. For noe forbannet tull denne boikotten. Gjeng med sutrepaver!! Slutt for faen!!!

(04-13-2025, 11:37 PM)Wild Touch Skreiv: Jeg synest den boikotten er tullete! Og hvorfor, med all respekt, må man FOR FAEN være på kampen for å mene det???

Så man har ikke lov til å mene noe fordi man ikke var der? "Hva synes du om Hitler?"  "Vet ikke, var ikke tilstede" "Synest du Trump er en idiot?"  "Kan jeg ikke uttale meg om, bor ikke i USA".....
 seriøst???

Det er jo selvfølgelig ikke det han mener. Du kan heller sammenligne det med at "En som selv ikke stemte i et valg, klager på at andre ikke stemmer". Det gir kanskje mer mening. 

Men selvfølgelig kan man mene at en boikott er tull selv om man ikke er på kamp , men du har begrenset mulighet til å påvirke det hvis du ikke møter opp da.
Svar
(04-18-2025, 01:19 PM)mestah Skreiv:
(04-18-2025, 12:44 PM)Wild Touch Skreiv:

seriøst???

Det er jo selvfølgelig ikke det han mener. Du kan heller sammenligne det med at "En som selv ikke stemte i et valg, klager på at andre ikke stemmer". Det gir kanskje mer mening. 

Men selvfølgelig kan man mene at en boikott er tull selv om man ikke er på kamp , men du har begrenset mulighet til å påvirke det hvis du ikke møter opp da.

Jeg tror han mener det. Han er ikke alene om det heller. Men det gjør meg ingenting. Jeg går på sak (boikotten) og han går på at jeg mener noe om saken, som jeg angivelig har mindre rett til å mene noe om, fordi jeg har bodd i Tyskland i 26 år, og ikke kan komme på så mange kamper. Mulig jeg har mindre mulighet til å påvirke, men skal gjøre mitt når jeg synest det trengs, som f.eks å skrive om det her, eller hvis jeg skulle få sjangs, møte opp på årsmøter i VFE. (Der er jeg medlem)

Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)