Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sarpsborg - Vålerenga
Sånn ellers er det synd at Nogueira ikke er mer kampfit.
Har vel ikke hatt lov til å trene med Halmstad, men kanskje han kunne lagt ned litt mer egeninnsats. Hva vet jeg.

Og hva med venstreback plassen mot Fredrikstad nå?
Hedenstad kanskje ute med hjernerystelse.
Og Palass fortsatt skadet vel om tre dager.
Samt Nogueira som ikke er i form til mer enn en omgang.
Starte med Strand er jo en mulighet...
Svar
(04-06-2025, 07:35 PM)Caanradi Skreiv: Sånn ellers er det synd at Nogueira ikke er mer kampfit.
Har vel ikke hatt lov til å trene med Halmstad, men kanskje han kunne lagt ned litt mer egeninnsats. Hva vet jeg.

Matchfit blir en kun ved å spille kamper, kan ikke trene seg til det.
Svar
Er det forøvrig noen som vet hva som feiler Elias Hagen?
Kommer innpå i strålende flott vårvær med vanter.
Svar
(04-06-2025, 06:40 PM)Oldtimer Skreiv: Den får Bakke ta på sin kappe. Håpløs somling ned det byttet.

Helt enig og dets skjer dessverre altfor ofte. Ikke første gangen det skjer at mål imot kommer som en følge av manglende bytter. 

Tror vi samtidig skal si oss fornøyde med et poeng på bortebane. Serien blir nok jevnere enn folk tror.
Svar
Godt fornøyd med poeng i dag og poengfangsten så langt i år.

Synd vi ikke får bytta tidligere og rappa alle poengene.

Skal man være litt kritisk så var de fleste her inne bekymra for to ting før sesongen: bredden i forsvar og kvaliteten på spissene våre. Ingen av de to bekymringene har blitt mindre etter to kamper. Hedenstad måtte tidlig ut og takket være grise flaks og en generaltabbe av en svensk klubb hadde vi en brasse å sette inn. Han visste at han har mye fotball i seg og at han er et stykke fra kampform. Mot ffk onsdag har vi for pallas og Hedenstad ute så da er vi veldig sårbare.
Braja imponerte ikke i dag heller selv om han var nærme et mål på stupheading. Rijks fikk mer tid enn sist ute å vise seg fram. Vi får håpe det snur
Danskene var ikke så gode i dag synes jeg, men riisnæs var fantastisk. Det var Ambina og.
De neste tre kampene blir tøffere enn denne.
Svar
(Igår, 12:16 AM)Bohem33 Skreiv: Godt fornøyd med poeng i dag og poengfangsten så langt i år.

Synd vi ikke får bytta tidligere og rappa alle poengene.

Skal man være litt kritisk så var de fleste her inne bekymra for to ting før sesongen: bredden i forsvar og kvaliteten på spissene våre. Ingen av de to bekymringene har blitt mindre etter to kamper. Hedenstad måtte tidlig ut og takket være grise flaks og en generaltabbe av en svensk klubb hadde vi en brasse å sette inn. Han visste at han har mye fotball i seg og at han er et stykke fra kampform. Mot ffk onsdag har vi for pallas og Hedenstad ute så da er vi veldig sårbare.
Braja imponerte ikke i dag heller selv om han var nærme et mål på stupheading. Rijks fikk mer tid enn sist ute å vise seg fram. Vi får håpe det snur
Danskene var ikke så gode i dag synes jeg, men riisnæs var fantastisk. Det var Ambina og.
De neste tre kampene blir tøffere enn denne.

Vi får vel se.

Tror ikke FFK borte nødvendigvis blir noe tøffere enn i går. Men mål preger jo kamper. Det er klart vi blir liggende lavt i 2.omgang etter å ha tatt ledelsen. Men vi inviterer dem såpass inn i kampen at det vel mer er flaks at de ikke scorer mer enn en gang. Men som sagt, mål preger kamper og vi har spilt 2 nå, der vi har scoret det førstes målet i begge. FFK er vel mer kraft, dødballer og lange innkast.

Men som med Sarpsborg så er det litt vanskelig å mene alt for mye om hvor god prestasjon åpningskampen var. Hvor gode er egentlig Brann i år?

Ellers enig. Men bekymringen var kanskje ikke så mye på venstreback når det gjaldt forsvaret da. Spesielt ikke når vi fikk inn Vinicius. Da har vi jo 3 som kan spille der, Hedenstad, Pallas og Vinicius. Stopperne har klart seg så bra jeg håpet og bedre enn fryktet. Sjøeng har vært Sjøeng, som har levert alt fra fantastiske redninger til å prøve å tre ballen til motstanders spisser.

Og også på spissplass har det vært som fryktet. Brajanac 1.valget men bidrar med veldig lite i spillet. Han jobber bra da, det skal han ha. Men vi ser det jo i går også, blir spilt gjennom men har ikke fart.

FFK kampen blir viktig. Det er et aldri så lite vippepunkt. Vinner vi den, så går vi inn mot RBK og vet at vi er i toppen om vi slår dem hjemme. Da er vi med i og jo flere runder vi klarer det i, jo bedre er det. Andre lag som har kommet opp og gjort det bra har hatt en god start har tatt med seg flyten fra foregående sesong. Hvis vår stopper opp i sånn ca runde 3-4 så kan det bli tøft.
Svar
Vinicius ble veldig sliten så vi og burde vært tatt av tidligere. Det kunne reddet poeng igår, og vi må som andre skriver, peke på trenerne her.
Vi har kun spilt to kamper, men det vil overraske meg om Braj scorer mer enn 4-5 mål denne sesongen. Det må i så fall være i kamper vi styrer totalt, og jeg klarer ikke å se at vi kommer til å gjøre det i mange kamper.
Hadde Kaggestad fortsatt vært blant oss og blitt bedt om å kommentere Brajanac, ville han garantert pekt på løpesettet hans og sagt at man aldri blir rask av å løpe sånn. Det er jo helt merkelig hvordan han løper, og han får nok ikke mye ut av innsatsen som legges ned. Feil å nevne det tenker du? Nei, jeg mener det er grunnen til at han ikke er rask nok. Da blir det en presspiller som jogger og ikke tar nattesøvnen av spesielt mange forsvarere.
Med ball i beina er han heller ingen Maradona og timing i dueller er fortsatt meget svak. Som Thor Eggen ville sagt om hans ene duell i lufta. "han går jo opp en hel fellesferie for tidlig".
Innenfor motstanders 5-meter kan han score, men det kan alle.
Vanskelig å nevne Braj i positive ordelag, men det er ikke hans skyld at han blir brukt som vårt foretrukne valg, eller at vi ikke henta inn en ny spiss. Som andre nevner her, han legger ned mye innsats, og det skal han ha.

Ellers viser vi mye fint kombinasjonsspill, men virker slitne midtveis i andre. Vi mister markeringer og kommer ikke ordentlig oppi motstander. Vil forøvrig si at jeg synes vi gjorde en god kamp. Blir nok like mye knokler mot FFK, bare enda mer "spill" i lufta.
Svar
Godkjent kamp dette. Nogueira viser seg jo å være en strålende fotballspiller tross tapt duell mot slutten og en og annen overmodig beslutning. Svært pasningssterk, hurtig i beina og huet.
Ambina er toppklasse og Bjørdal viser seg igjen fra en meget god side. I dag føler jeg det er midtbanen med Sørensen og Lange spesielt som ikke klarer å stoppe Sarpsborg fra å vende spillet på midtbanen. Lange burde vært byttet ut i dag. At Strand blir satt ut på vingen lår vi så tydelig trengte en strikkmotor på midtbanen er litt rart.

Totalen er allikevel god synes jeg. En tøff seriestart har gitt oss 4 poeng. La oss håpe på 4 nye i de neste to så er jo dette bedre enn jeg håpet. Og gledelig at spillet sitter bedre og bedre. Litt bekymret for spissplassen. Skulle gjerne sett et hurtigtog som kan strekke litt mer på motstanderne.
Bakke og Myhre har fått en god start i serien på tross av for sene bytter i gårsdagens kamp.
Svar
Blei kanskje en kamp som forventet dette. 
Riisnes vokser med oppgavene.
Ambina solid. Lange svak som nevnes her. Bjørdal blei rystet etter den saftige taklingen han fikk i starten ,men kom seg inn i kampen. 
Sjåtil synes jeg er den intense bekken han skal være.
Når det gjelder Vinni så kan jeg like at han er brasse «i hodet» og drar en tunell eller to. Greit at det kunne blitt farlig men det er jo sånne spillere som skal kjenntetenge VIF.
Synes Sørensen var ganske defensiv i denne kampen . Så Bakke ga han instrukser da Hedenstad måtte ut og Vinni inn. Mulig han fikk beskjed om å trygge venstresiden da Vinni kom inn uten kamptrening. 
Enig i det som blir nevnt angående Brajanac. Han er ikke god til å skape som rom. Når han skal være spydspissen vår så holder ikke dette. En sjanse på 180 min. Han dulter ofte inn i motstanderens stoppere når han skal gå på løp og settes helt ut. I denne kampen savnet jeg en bakroms-spiss med fart i beina.
Synd altså, men tror vi må handle i sommer. 

Supporterne som var der leverte som fy og vant på tribunen. Kul tifo og morsomt med Kamo-hatter.
Herlig gjennomført! 
Positivt at vi ikke chocket i hjemmekampen. Vi har jo for vane å få høye skuldre med full stadio og mot RBK får vi svar om vi har ristet av oss den noiaen.
Med en god kamp mot FFK (hjemme har de vel lagt ut håndklær) og en artig førsterunde i cupen kan det bli artig mot RBK i påsken.
Svar
Er jo litt interessant at når vi ligger lavt og kontrer blir det ofte Brajanac som må løpe.
Jeg tror han kan funke bra om Vini klarer 90 og får i gang innleggsfoten sin, men i kamper som i går virker det åpenbart at Reijks er en bedre fit.

Ellers ganske godt fornøyd med ett poeng. Veldig spent på Østfold 2 nå!
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)