Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sarpsborg - Vålerenga
Vi kan ikke avskrive Braja etter to kamper selvfølgelig, men det er på tide at Rijks får en sjanse fra start.
Men i neste kamp mot FFK trenger vi Brajas egenskaper (hodestryrke) mer enn Rijks sine.
Men med mindre han utgjør mirakler der håper jeg Rijks får starte mot Gamle Oslo og Rosenborg som er de to neste.
Så kan man vurdere før KBK kampen hvem av dem som fortjener plassen.
Det gikk vel rykter om at vi prøvde oss på en spiss så vi får vel tro de har noen på blokka som kan være aktuelle i neste vindu om det ikke plutselig løsner for spissene våre da.
Ingenting hadde vært bedre enn det.
Ellers er det bra at vi poengmessig ligger fint an så er jeg enig i at kampen mot FFK blir en nøkkelkamp.
Svar
(04-07-2025, 10:11 AM)Bohem33 Skreiv: Vi kan ikke avskrive Braja etter to kamper selvfølgelig, men det er på tide at Rijks får en sjanse fra start.
Men i neste kamp mot FFK trenger vi Brajas egenskaper (hodestryrke) mer enn Rijks sine.

Vet ikke jeg. Brajanac er 3 cm høyere enn Rijks. Mer muskler på han, som går litt på bekostning av spenst tror jeg. Føler vel ikke vi går vanvittig mye ned i hodestyrke med Rijks i stedet for Brajanac.

Jeg kan skjønne at det er fristende å bruke Brajanac, for han har veldig mye av det en spiss skal ha fra naturens side. Bortsett fra fart da, han er ganske treig.

Men han mangler jo totalt killerinnstikt, selvtillit og autoritet. Ser man på f.eks. Ilic så ser man jo at han har bestemt seg for at den ballen skal inn før duellen går. Sånt ser man liksom aldri med Brajanac. Rijks er ikke helt der han heller da, men han har i hvert fall mer å spille på. Det er mer fart, det ser skudd. Brajanac er ganske endimensjonal.
Svar
(04-07-2025, 10:33 AM)NilsDN Skreiv:
(04-07-2025, 10:11 AM)Bohem33 Skreiv: Vi kan ikke avskrive Braja etter to kamper selvfølgelig, men det er på tide at Rijks får en sjanse fra start.

Vet ikke jeg. Brajanac er 3 cm høyere enn Rijks. Mer muskler på han, som går litt på bekostning av spenst tror jeg. Føler vel ikke vi går vanvittig mye ned i hodestyrke med Rijks i stedet for Brajanac.

Jeg kan skjønne at det er fristende å bruke Brajanac, for han har veldig mye av det en spiss skal ha fra naturens side. Bortsett fra fart da, han er ganske treig.

Men han mangler jo totalt killerinnstikt, selvtillit og autoritet. Ser man på f.eks. Ilic så ser man jo at han har bestemt seg for at den ballen skal inn før duellen går. Sånt ser man liksom aldri med Brajanac. Rijks er ikke helt der han heller da, men han har i hvert fall mer å spille på. Det er mer fart, det ser skudd. Brajanac er ganske endimensjonal.

Men om vi skulle møte et lag i østfold et sted med nyvaskede og nystrøkne håndklær med tøymykner som gjør at de får tørka ballen før innkast og derfor får kastet langt som i premieren mot brann og ikke kort som da RBK stjal og kastet håndklene deres på lørdag. 

Og du skulle gi vår spiss i oppgave å markere en av deres høye spillere, ville du da valgt Braja eller Rijks? 

Jeg tror Jarl Olsen og Braja vil takle det ganske godt, men at vi med Rijks kanskje vil takle det mindre godt. 

Braja var veldig nærme i går da han stupte fram på et innlegg (fra Riisnæs tror jeg) hadde han skåra der så ville kanskje selvtilliten bedret seg og vi ville sagt at han ligger an til 15 mål som jo er meget solid. Så det er små marginer. Men jeg er helt enig i at han har sett svært lite fryktinngydende ut så langt.
Svar
(04-07-2025, 10:42 AM)Bohem33 Skreiv:
Og du skulle gi vår spiss i oppgave å markere en av deres høye spillere, ville du da valgt Braja eller Rijks? 

Jeg tror Jarl Olsen og Braja vil takle det ganske godt, men at vi med Rijks kanskje vil takle det mindre godt. 

Dette er jeg uenig i. Brajanac har ingen styrke i kroppen i det hele tatt. Han blir skubba vekk som en pappfigur av alle stoppere. Rijks derimot har langt mer styrke (virker det som), og vil være en langt bedre spiller til å forsvare oss i egen boks. Det hjelper ingenting om man er 3cm høyere og ikke evner å hoppe høyt. Timingen hans er i tillegg ekstremt dårlig.
Rijks er bedre på alt sånn jeg ser det, men trenerne ser jo noe helt annet enn meg tydeligvis, og heldigvis for det.
Det ser ut som om Brajanac blir foretrukket gang på gang, så jeg må vel svelge en eller annen kamel etterhvert.
Svar
(04-07-2025, 11:25 AM)Flemmern Skreiv:

Dette er jeg uenig i. Brajanac har ingen styrke i kroppen i det hele tatt. Han blir skubba vekk som en pappfigur av alle stoppere. Rijks derimot har langt mer styrke (virker det som), og vil være en langt bedre spiller til å forsvare oss i egen boks. Det hjelper ingenting om man er 3cm høyere og ikke evner å hoppe høyt. Timingen hans er i tillegg ekstremt dårlig.
Rijks er bedre på alt sånn jeg ser det, men trenerne ser jo noe helt annet enn meg tydeligvis, og heldigvis for det.
Det ser ut som om Brajanac blir foretrukket gang på gang, så jeg må vel svelge en eller annen kamel etterhvert.
Støtter dette innlegget her. 
Ser ut som Brajanac prøver alt på å få frem villskapen i seg men rett og slett ikke har det. 
På innlegget som var skutt inn, slik det skal gjøres hadde vel en brukbar spiss rykket frem og satt med foten. Brajanac kaster seg, prøver å nikke men litt for seint. 
Det gikk mot Skeid i vinter men han blir for lett tatt ut av stopperne til motstanderen. 
I går gjorde han ett forsøk på å dra av to men, legge til rette og skyte. Det var ett OK forsøk men har en følelse av at han ikke har så mye mer i seg. 
Han skal ha for at han vil så gjerne men sorry det holder ikke helt hvis vi skal ha en spiss som scorer 15+, og det vil vi vel.
Svar
(04-07-2025, 10:42 AM)Bohem33 Skreiv: Men om vi skulle møte et lag i østfold et sted med nyvaskede og nystrøkne håndklær med tøymykner som gjør at de får tørka ballen før innkast og derfor får kastet langt som i premieren mot brann og ikke kort som da RBK stjal og kastet håndklene deres på lørdag. 

Braja var veldig nærme i går da han stupte fram på et innlegg (fra Riisnæs tror jeg) hadde han skåra der så ville kanskje selvtilliten bedret seg og vi ville sagt at han ligger an til 15 mål som jo er meget solid. Så det er små marginer. Men jeg er helt enig i at han har sett svært lite fryktinngydende ut så langt.

Vel, hvis du inviterer meg til å spille fotball manager så tror jeg at jeg ville gjort noe sånt?

Jeg ville startet med Tshiembe på høyrebacken og Vinicius på venstrebacken. Tshiembe har spilt noe høyreback i Danmark. Da løses problemet med duellstyrke på lange kast. Så villle jeg vært forberedt på å bytte begge backene da. Vinicius når han trengte og høyreback hvis vi fikk problemer med en stopper. Hvem de skal bytte med er litt avhengig av hvem vi har tilgjengelig.

Og så ville jeg vurdert kantene også. Jeg tror ikke vi vinner kampen bare med å demme opp for deres sterke sider. Vi må skape noe selv også. Så vi blir sannsynligvis mer defensive med Thsiembe enn med Sjåtil. Det må veies opp med mer angrepsvillige spillere lengst frem. Flere konstellasjoner er mulige der. Vi kan gå for, fra venstre til høyre, Riisnæs, Sørensen, Thorvaldsen. Eller Sørensen, Rijks, Riisnæs. Eller flere andre mulige kombinasjoner.

Rent personlig ville jeg vært litt skeptisk til å starte Sørensen og Rijks sammen i denne kampen. Fordi vi da muligens må bytte oss litt ned etter hvert. Å bytte Rijks med Brajanac er kanskje bra hvis vi skal trøkke på for å få et mål. Men ikke like bra hvis vi leder og skal kontre.

Men alt i alt så skal vi møte FFK og ikke Real Madrid. Det eneste spesielle her er at de kommer til å få 5-8 innkast høyt i banen der de kaster langt. Og som de kommer til å bruke for å skape trykk mot oss. Så litt mer duellstryke bakerst i Thsiembe. Og en kantspiller foran han som er litt mer turbo tror jeg passer bra. Og en mer mobil og rask spiss, enten det er Sørensen eller Rijks, tror jeg også vil passe kampbildet. De er på hjemmebane, de kommer til å prøve å etablere press på oss gjennom dødballer og innkast. Viktig at vi kan kontre oss ut av det.
Svar
Kampen mot FFK tror jeg blir helt annerledes, Er fullt mulig med 1 poeng eller flere mot dem.
S08 synes jeg var gode med en Ørjasæther som var et konstant uro moment.De var gode i forsvaret.. Ikke lett for Braja å bruke luftstyrken når du har en motspiller på nesten to meter. Må gi kred til Bjørdal. Virker som han har blitt mer kreativ og leken. Det hælsparket som førte til scoringen var bra tenkt . Forsvaret ble utmanøvrert. Risnæs sitt mål var det klasse over. Synd han ikke skåret på den andre sjansen . Ambina gjorde en veldig god jobb, spes defensivt. Sjåtil synes jeg var rimelig god, savner fortsatt flere offensive bidrag.Danskene hadde ikke sin beste kveld i går.
Svar

Brajanac har ingen styrke i kroppen i det hele tatt faktisk. Nå begynner den heksejakten fra deg og Nils og bli rimelig lavmål og på et useriøst nivå. Heldigvis har vi et kompetent trenerteam som tar avgjørelsene og ikke forumkonger.
Svar
(04-07-2025, 08:50 PM)Østblokka Skreiv:

Brajanac har ingen styrke i kroppen i det hele tatt faktisk. Nå begynner den heksejakten fra deg og Nils og bli rimelig lavmål og på et useriøst nivå. Heldigvis har vi et kompetent trenerteam som tar avgjørelsene og ikke forumkonger.
Det er da ingen heksejakt, men hva man ser på banen. Det er lov å være uenig.
Jeg mener han ikke er god nok, det har jeg sagt hele tiden. Måtte han overbevise meg, ingenting gleder meg mer enn det.
Svar
Tråden blir veldig uoversiktlig.
Vi har nok en ganske stor spiss-krise.
Virker som de fleste vil bruke Rijks istedet for Brajanac, mulig det er fornuftig, men jeg er dessverre stygt redd for at heller ikke han er i nærheten av å holde et brukbart eliteserie nivå.
Kan en kriseløsning være å bruke Kill-Olsen som en bakromsspis fram til neste overgangsvindu ?
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 7 Gjest(er)