Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 3.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
Hvem skal spille spiss mot Mjøndalen ? Hadde Kamara holdt 90 min så ville han spilt denne fra start.
Svar
(04-20-2024, 08:12 PM)kaktus Skreiv: Hvem skal spille spiss mot Mjøndalen ? Hadde Kamara holdt 90 min så ville han spilt denne fra start.

Tipper Kamera fra start, så Thorvaldsen eller Apold-Aasen når han ikke orker mer.
Vi er heller svake på spissplassen ved skader og suspensjoner
Svar
Etter dagens kamp kan vi maksimalt få 83 poeng. For å nå 60 poengsgrensen så trenger vi mellom 15 og 19 seiere på resterende 26 kampene.
Svar
Vi har gitt bort ca en tredjedel av de poengene vi kan gi bort i 2024 på de 4 første rundene.

Samtidig så må vi vel nå ha brukt opp alle mulige variasjoner av hvordan det er mulig å være det beste laget men likevel ikke vinne
Svar
Hva mener Bakke egentlig etter kun en seier på fire kamper i OBOS og kun 24 poeng på 24 seriekamper? Ifølge dagens VG artikkel sier han og mener at Vålerenga ikke er der klubben skal være i spillerlogistikken. `– Nei. Vi må få bedre oversikt og ha et råere treffpunkt inn mot (overgangs) vinduet når det åpner. Det er ikke så lett i Obos-ligaen. Det er ikke slik at folk kommer løpende for å spille Obos-fotball´. Sitat ferdig.

Kulturbyggeren sier rett ut at han som trener ikke har tillit til våre spillere, les. spillertroppen. Jeg tror derfor flere skal ut i sommer og nye inn. Tydelig at spillertroppen ikke håndterer spillermøsteret som settes. Ikke veldig lagbygge ved å gå ut i media slik mot sine egne, skaper mer uro i en allerede tynnslitt tropp med lite tro på egne ferdigheter og tydelig nervøsitet på å gjøre personlige feil. Men hva skal han si, han har vært vår trener i 9 måneder og utrettet Nada.

Mellom 17. juli og 2. september er sommervinduet åpent, masse poeng å kjempe om før det. Det er ikke bare å kjøpe seg et vinnerlag inn i et allerede satt spillemønster. Vi må begynne å vinne kamper på Intility, det er en begynnelse og det er trenerens oppgave å få til.
Svar
En meget sær uttalelse fra Bakke. VIF er så heldige at de slipper å konkurrere med ES-lag både på banen og hva angår spillerlogistikken. Derimot konkurrerer de mot andre OBOS-lag og skulle ha bedre forutsetninger en de fleste lag på dette nivået til å trekke til seg spillere som er gode nok til å vinne serien og rykke opp. Det Bakke sier er at det er andre klubber på dette nivået som er dyktigere enn VIF til å finne de riktige spillerne. Det verste er jo at jeg tror han har rett. Hiv svensken på dør og skaff en skikkelig sportssjef. I god tid før neste vindu. Hvis det ikke skjer, er jeg redd det ikke blir noe opprykk.
Svar
(04-22-2024, 01:08 AM)Churchill Skreiv: En meget sær uttalelse fra Bakke. VIF er så heldige at de slipper å konkurrere med ES-lag både på banen og hva angår spillerlogistikken. Derimot konkurrerer de mot andre OBOS-lag og skulle ha bedre forutsetninger en de fleste lag på dette nivået til å trekke til seg spillere som er gode nok til å vinne serien og rykke opp. Det Bakke sier er at det er andre klubber på dette nivået som er dyktigere enn VIF til å finne de riktige spillerne. Det verste er jo at jeg tror han har rett. Hiv svensken på dør og skaff en skikkelig sportssjef. I god tid før neste vindu. Hvis det ikke skjer, er jeg redd det ikke blir noe opprykk.

Jeg skjønner ikke deg. Dette er liksom et Enga Forum.
Du elsker Brann, helt greit det, men liksom det å henge på en annens klubb forum, det er jo bare trist.
Er det ikke det a?

"Hiv svensken på dør"?
Er du så naiv at du tror at alle inngåtte avtaler, automatisk tilpasser seg klubbens inntekter i OBOS?
Svensken fikk bra betalt for alle salg.
Jeg vil ha både Idumba og Ambina i startoppstillinga.
Han tredje er lyn-rask.

Spillerne greide det kunststykke år rykke ned ifjor.
Vi tapte mer på hjemmebane, enn på bortebane.

I fjor prøvde Bakke seg på tre bak, hvilket endte opp i 5-4-1 når vi fikk angst anfall på hjemmebane. Trist som faen.
Etter at Myhre kom inn, spiller vi gudskjelov utviklende, moderne fotball. 4-3-3.
Synes fortsatt at du er trist, chill.
Svar
Helt utrolig. Jeg deltar på mange forum rundt i landet, med samme nick og uten å legge skjul på at mitt lag er Brann. Dette bygdeforumet her er det eneste jeg hvor føler at jeg ikke er velkommen. Er det slik at dere foretrekker å diskutere klubben deres utelukkende internt og på bakrommet, så logger jeg gjerne av og lar dere holde på med deres. Men i så fall må jeg si at det representerer en introvertisme som i hvert fall delvis forklarer at VIF befinner seg der de gjør.
Svar
(04-22-2024, 10:57 AM)Churchill Skreiv: Helt utrolig. Jeg deltar på mange forum rundt i landet, med samme nick og uten å legge skjul på at mitt lag er Brann. Dette bygdeforumet her er det eneste jeg hvor føler at jeg ikke er velkommen. Er det slik at dere foretrekker å diskutere klubben deres utelukkende internt og på bakrommet, så logger jeg gjerne av og lar dere holde på med deres. Men i så fall må jeg si at det representerer en introvertisme som i hvert fall delvis forklarer at VIF befinner seg der de gjør.

Bygdeforum? Seriøst.. Det som faktisk er utrolig er at du som «objektiv seer»/Brann-supporter logger deg på som bruker av et annet lags forum og føler det er på sin plass å komme med piss som dette etter at vi fikk en mann utvist og spilte 1-1 borte mot Lyn:

«Fryktelig svakt dette VIF-laget. Hadde man vært en KLAR opprykkskandidat, hadde man kjørt over Lyn selv med ti mann på banen. Dette holder rett og slett ikke. Langt, langt derifra.»

Jeg, og nok de fleste andre her inne var faktisk godt fornøyde med at vi unngikk tap etter rødt kort og baklengs rett før pause i den kampen. 

Vi som lag (og supportere) er jævlig langt nede omdagen, og er ikke i nærheten av å kunne spille ut noensomhelst Oboslag med en spiller mindre på banen, ei heller 11 mot 11 for øyeblikket faktisk.. Til det er vi for defensivt rigget av Bakke/Myhre, motstanderne legger seg lavt og vi har heller ikke mange nok spillere over Obosnivå som kan bikke kampene i vår favør, som du nok også garantert har fått med deg. Og jeg tviler vel også på om noen andre lag i obos er istand til det heller.. til det er ligaen for jevn som du påpekte heromdagen.

Er det noen som er klar over ståa i VIF og hvor svake vi er/framstår så er det jaggumeg oss! Vi trenger selvsagt ikke andre lags supportere her inne til å provosere/påpeke bleeding obvious, iallefall de fleste av oss som er glade i klubben, har innsett det for lenge siden: Vi er i OBOS og sliter BIGTIME for øyeblikket.

Og i tillegg.. hvis du er så villfaren at du tror at vi som er her inne på dette forumet har noentingsomhelst å gjøre med hvor laget vårt befinner seg sliter du mer enn jeg trodde! Det har selvsagt ingenting med at vi eller klubben er å introverte å gjøre, men heller total feil prioriteringer og salg av nøkkelspillere uten å hente inn gode nok erstattere! Så logg gjerne av og la oss holde på med vårt for min del.
Svar
Vel vel Churchill. Du hiver ut sterke meninger om hvem Enga bør hente, om at laget ikke henger sammen og at Jokke bør få sparken. Så får du noen få motdebattanter og går rett i "jeg er ikke velkommen"... mulig du bare bør logge deg av hele internett...
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)