Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enga har ikke ekte supportere.
Enga har elendige supportere og null støtte i lokalpressa

Brann hadde i snitt 15.402 pr hjemmekamp, RBK, 14.098, Viking, 12.923, Enga 10.542! Så snakker man om at Enga er for hele Oslo? Det er selvbedrag nr 1. Så snakker man om at Enga er for Oslo Øst, det er selvbedrag nr 2. Oslo Øst hvor Enga har nedslagsfelt har flere innbyggere enn både Bergen, Stavanger og Trondheim har hvor dems klubber dekker.

1, EN, hjemmekamp hadde Enga utsolgt. Flaut.

Enga, klanen, ultras - østblokka, hva du vil, har mista fullstendig kontakt med nye potensielle fans. Enga-support har i stor grad blitt en intern runkering som på samme måte som klubben, er blitt de samme nedsausa gjengen som lever på gamle resultater. Som tror at det vi gjør er rett, for slik har vi alltid gjort det. Før var Enga og Klanen gjerne noe motstandere gledet seg til hele sesongen for at skulle komme på besøk, og fryktet å besøke. Det var ekte support, liv, entusiasme og kok. Nå er det noen idioter som henger over rekka, mens de slenger all slags oppgulp.

Til og med media bryr seg ikke om Enga lenger. Welhaven sager oss i VG, Sæther i Dagbladet, Torp i NRK, Mathisen i TV2, Stavrum i Nettavisen. Ja, og de som egentlig burde dekka oss, Aftenposten og Avisa Oslo, driter i oss.

I Bergen har Bergens Tidende "ballspark". De fulgte Brann når de dreit seg så jævlig ut, med nachspiel og nedrykk. Men de lagde studiosendinger, de reiser på bortekamper med egen redaksjon. De har til og med ansatt to stk utenom de to fotballjournalistene for å følge Brann, hva fører det til? Ei enorm gruppe på titusenvis av Bergensere på FB, direkte tilgang til spillere og trenere, som hele tiden er bevisst at lokalmedia følger med, og dermed også fansen.

Hva med Enga? Aftenposten? Avisa Oslo? Nei, de driter i oss, fordi support er blitt en gjeng med idioter, som ikke lenger bryr seg om klubben.

Ut med Bakke, ut med JJ, ut med styret, ut med den og den, fint nok.  Hva med de som skal skape blest om SOME, gjøre oss interessante for nye? Man bør også kaste Wulff på dør, for dårligere SOME ansvarlig, og lite kreativitet for å skape blest rundt klubben er noe makkverk. Inn med nye, kreative ideer både på østblokka og SOME.
Svar
Engas resultater i år har" har mista fullstendig kontakt med nye potensielle fans.".
Svar
Jeg er ikke enig i at mediene driter i oss. Det er bare det at det ikke er så mye å skrive om. Men jeg er enig i at årets sesong ikke er den beste til å rekruttere nye.

Men vi er ikke "Hele Oslos lag", sånn som Brann er i Bergen, Viking i Stavanger, RBK er i Trondheim osv. Men vi kan så klart bli det. Det handler kun om resultater.
Svar
Vi er alle jævlig skuffa i dag. Men det er noe forbanna tøv å si at grunnen til at Aftenposten og Avisa Oslo ikke dekker Vålerenga bedre er pga. elendige supportere. Det hadde ikke vært mye oppmøte hos andre lag hvis de hadde vært så forbanna dårlige på hjemmebane som vi har vært i år. Syntes østblokka har gjort en god jobb i år, med tanke på hvor lite vi har fått tilbake av spillerne i form av engasjement og prestasjoner, spesielt på Valle.

Ta en deg pils. Pust. Kjøp sesongkort til neste år.

Så skal vi faen meg slå hardt tilbake.
Svar
Tenk å henge seg opp i tilskuertall og kalle det flaut når vi har prestert den verste sesongen på mange år.
I den svakeste eliterserien på like mange år.
Det blir bare for dumt. Tilskuerantallet vårt har alltid vært avhengig av "medgangssupporterne".
Østblokka har da for faen aldri vært mer besøkt i år siden vi fikk ny stadion. Pisspreik. Utfordringen er resten av setene.
Drit i media. De er styrt av bønder.
Welhaven er en kødd. Sæter er en klassisk grinete gammal gubbe, Torp - herregud. Stavrum er supporter og skriver som en. Det er berettiget kritikk der. Morten P derimot.
Og hvem bryr seg om Jesper Mathiesen da. Mannen som meldte "vi taper ikke for et lag med en keeper som spiller i lang underbukse" da Norge trakk Ungarn i play-off. Norge tapte selvsagt.
Jeg gir faen i media.
Ellers kan denne tråden bare dø. Den kommer ikke til å bidra med noe konstruktivt.
Mitt eget innlegg inkludert. Men nå får jeg ut enda mer grums så kanskje humøret mitt kan bedres noe etter hvert (har allerede bjeffa hardt til en kompis som prøvde seg - sjefen orker jeg ikke møte før på onsdag)..
Svar
At ikke media bryr seg om Vålenga er jo bare tull. Det ser man jo etter gårsdagens kamp. Knapt noen har fått med seg at KBK rykker opp, men alle har fått med seg at vi rykker ned.
Eliteserien blir den store tapern når vi nå har rykka ned, oppmerksomheten rundt produktet "fotball" vil rammes hardt.
Uansett hvor rævva vi er, skaper det mediaoppmerksomhet.
Når vi nå er borte fra øverste arena, vil andre klubber merke det økonomisk. De supporterne som ønsker oss ned, har bare mindreverdighetskomplekser, det er folk som bryr seg mer om å hate motstander enn elske eget lag. De vet innerst inne at når vi er borte, taper de på en eller flere måter.

Jeg skal love trådstarter at Vålenga vil få langt mer oppmerksomhet i OBOS ligaen enn de aller fleste i eliteserien neste år.
Hvordan man kan tro vi ikke får oppmerksomhet er spesielt, men ja, jeg kan forstå at det hadde vært bedre med POSITIV oppmerksomhet, der har vi ikke scora mye i år.
Svar
Det her blir bare dumt. Vi har aldri vært nr 1. i tilskuertall. Stort sett topp 3/4. At vi har hatt så bra oppmøte i år med disse resultatene er faen meg et mirakel!
Østblokka har vært stappa flere ganger og trøkket har aldri vært så bra på egen stadion!

Alle andre bryr seg jo masse om oss (hei bøfler), men det går stort sett i negativt retning.
Media skriver også mye mer om oss en andre som ikke kjemper om gull, Europa osv. VIF er i overskriftene når de skriver om kamper mellom to andre lag!
Jeg er selv uenig i en del ting Ikaros og de hardeste gutta på blokka driver med, men ingen kan nekte for at de har dratt lasset lenge nå!
Svar
Dette er det mest hjernedøde innlegget jeg har lest på evigheter, godt stykke arbeid
Svar
(12-11-2023, 09:44 AM)NaModuPa Skreiv: Enga har elendige supportere og null støtte i lokalpressa

Brann hadde i snitt 15.402 pr hjemmekamp, RBK, 14.098, Viking, 12.923, Enga 10.542! Så snakker man om at Enga er for hele Oslo? Det er selvbedrag nr 1. Så snakker man om at Enga er for Oslo Øst, det er selvbedrag nr 2. Oslo Øst hvor Enga har nedslagsfelt har flere innbyggere enn både Bergen, Stavanger og Trondheim har hvor dems klubber dekker.

1, EN, hjemmekamp hadde Enga utsolgt. Flaut.

Enga, klanen, ultras - østblokka, hva du vil, har mista fullstendig kontakt med nye potensielle fans. Enga-support har i stor grad blitt en intern runkering som på samme måte som klubben, er blitt de samme nedsausa gjengen som lever på gamle resultater. Som tror at det vi gjør er rett, for slik har vi alltid gjort det. Før var Enga og Klanen gjerne noe motstandere gledet seg til hele sesongen for at skulle komme på besøk, og fryktet å besøke. Det var ekte support, liv, entusiasme og kok. Nå er det noen idioter som henger over rekka, mens de slenger all slags oppgulp.

Til og med media bryr seg ikke om Enga lenger. Welhaven sager oss i VG, Sæther i Dagbladet, Torp i NRK, Mathisen i TV2, Stavrum i Nettavisen. Ja, og de som egentlig burde dekka oss, Aftenposten og Avisa Oslo, driter i oss.

I Bergen har Bergens Tidende "ballspark". De fulgte Brann når de dreit seg så jævlig ut, med nachspiel og nedrykk. Men de lagde studiosendinger, de reiser på bortekamper med egen redaksjon. De har til og med ansatt to stk utenom de to fotballjournalistene for å følge Brann, hva fører det til? Ei enorm gruppe på titusenvis av Bergensere på FB, direkte tilgang til spillere og trenere, som hele tiden er bevisst at lokalmedia følger med, og dermed også fansen.

Hva med Enga? Aftenposten? Avisa Oslo? Nei, de driter i oss, fordi support er blitt en gjeng med idioter, som ikke lenger bryr seg om klubben.

Ut med Bakke, ut med JJ, ut med styret, ut med den og den, fint nok.  Hva med de som skal skape blest om SOME, gjøre oss interessante for nye? Man bør også kaste Wulff på dør, for dårligere SOME ansvarlig, og lite kreativitet for å skape blest rundt klubben er noe makkverk. Inn med nye, kreative ideer både på østblokka og SOME.

Aftenposten brydd seg om oss? Husker du årene med stadion saken?
Vi er mye i media, men bønda hater oss i flere av mediehusene, det kommer jo soleklart frem i vinklingene.
Vi er elsket og hatet, men ikke ignorert/Det klarer de ikke for de har for mye følelser for/mot oss.
Svar
Dagsavisen skriver hele tiden om Oslo-fotballen. Deres journalist Reidar Sollie og flere andre i sportsredaksjonen der følger VIF tett, og leverer alltid seriøse og kloke betraktninger. Ellers synes jeg at VIF får ganske bra med interesse fra de andre avisene som har store redaksjoner i Oslo. Mange faglig dyktige sportsjournalister i Aftenposten, Dagbladet og VG får ofte spalteplass med ris og ros om Enga. Leser ikke Osloavisa o.l. så vet ikke noe om de, men antar at de er for små til å ha egen sportsredaksjon.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)