Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
Skjønner ikke helt den skepsisen til å hente gamle spillere?

Det er stor forskjell på å hente en fyr som King i 2025 og å hente en Børven, Juklerød og sånne.

Men det må jo bare dreie seg om forventninger. Hvis forventningene er at han skal skyte oss til seriegull så blir folk sikkert skuffa. Men hvis vi bare ser på det som en hvilken som helst annen så er det vel greit.
Svar
(04-17-2025, 12:46 PM)Blue 1978 Skreiv:
(04-15-2025, 04:34 PM)Oldtimer Skreiv: Det er vel ingen som ønsker King hit om to år.
Det er jo kun HVIS han skulle ønske det nå i sommer, fks i forbindelse med familiesituasjonen at det vil være aktuelt.
Jeg mener at vi egentlig er i en desperat situasjon på spiseplass, at det virkelig brenner på dass, og at hvis vi skal hevde oss noe over en 12 plass, så må vi ha inn minst en spiss av vesentlig høyere kvalitet enn de to vi har.

Den tiden der vi henter gamle stjerner håper jeg er over og er og ii tråd med klubbens strategi. King hadde blitt dyr og er mye skadet. Nå må vi puste med magen og finne spillere som kan spille jevnt og trutt og som klarer å gjøre det som forventes av dem. Braja har så langt ikke imponert i ES  og dessverre har ikke Mees gjort det heller. Nå har de noen uker på seg til å levere varene med et lettere kampoppsett  etter Brann kampen, men jeg håper vi allerede er i gang med å finne erstattere i tilfelle de fortsatt ikke leverer. Vil tro begge spissene har økt sin markedsverdi så noen kr bør vi kunne klare å få for dem.

Som sagt ser jeg på muligheten for å hente King i sommer som en kortvarig nødløsning,  HVIS det skulle være aktuelt for han. 
Jeg har nemlig ikke så stor tiltro til at Jokke i løpet av et par måneder greier å hoste opp en spiller i passende alder som er vesentlig bedre enn Brajanac og Rijks.
Svar
Ellers takk til King og rbk'er som er utenfor start elveren der. Bård Finne,nah.

Håper ikke de ansvarlige også kaster ut tilfeldige navn men at de har kontroll.
Svar
(04-17-2025, 02:16 PM)Glennsoe Skreiv: Ellers takk til King og rbk'er som er utenfor start elveren der. Bård Finne,nah.

Håper ikke de ansvarlige også kaster ut tilfeldige navn men at de har kontroll.

King blir den nye Carew på forumet her. Kan nok nevnes som potensiell signering her til han er 40.
Svar
(04-17-2025, 01:25 PM)NilsDN Skreiv: Skjønner ikke helt den skepsisen til å hente gamle spillere?

Det er stor forskjell på å hente en fyr som King i 2025 og å hente en Børven, Juklerød og sånne.

Men det må jo bare dreie seg om forventninger. Hvis forventningene er at han skal skyte oss til seriegull så blir folk sikkert skuffa. Men hvis vi bare ser på det som en hvilken som helst annen så er det vel greit.

Det er bare å se på skadehistorikken hans. Tidligere meritter betyr Nada og han vil være altfor dyr i drift. Han har heller ikke vist no lojalitet til klubben.
Svar
Skadehistorikken hans finner du her
https://www.transfermarkt.us/joshua-king...er/91059#/
Ser ikke noen store problemer her. Gjør du?

Hva han vil tjene her vet ikke jeg. Vi har neppe tilbudt han kontrakt. Hvilken lojalitet tenker du på?
Svar
(04-17-2025, 01:25 PM)NilsDN Skreiv: Skjønner ikke helt den skepsisen til å hente gamle spillere?

Nei rart det der.. Vi har jo ikke brent oss på å hente hjem spillere fra utlandet på dyre kontrakter før liksom.. Helt merkelig at folk er skeptiske til dette Tongue
Svar
Det er kun et definisjonsspørsmål

Ingen som sier vi brant oss på Kamara. Også en profilert spiller som stort sett satt på benken i OBOS.

Hvis King kommer hit, som ikke akkurat virker veldig sannsynlig, så kommer han nok også på en helt fornuftig lønn. Så får klubben avgjøre hva som er fornuftig. De vi brenner oss på er skadde spillere, Rune Lange, Moa, Kone og sånne på lange og dyre kontrakter. Eller når vi slenger etter spillere som Camara, Albin Mørfeldt, Ofkir og andre lite gjennomtenkte overganger. Om vi gir en spiller som King en høy eliteserielønn fra sommeren av og ut 2026…mulig det ikke funker. Men vil ikke si vi brenner oss. Historisk så har det funka og det har ikke funka.
Svar
(04-17-2025, 08:09 PM)NilsDN Skreiv: Skadehistorikken hans finner du her
https://www.transfermarkt.us/joshua-king...er/91059#/
Ser ikke noen store problemer her. Gjør du?

Hva han vil tjene her vet ikke jeg. Vi har neppe tilbudt han kontrakt. Hvilken lojalitet tenker du på?

Ingen tvil om at King vil tjene (meget) godt etter våre standarder hvis han kommer "hjem". Også har han vel selv snakket om at han ikke vil spille på "plast" med tanke på skaderisiko. 

Og når han i alle år har avfeid alle muligheter for spill i Vålerenga, og aldri vist noen kjærlighet for klubben eller ønske om å spille her, så er det ikke slik at han skal møtes med vidåpne armer bare fordi han var innom her i et par år. 

Jeg vil i hvert fall ha spillere som ønsker å oppnå noe i klubben, ikke spillere som kommer bare for å bosette seg i Oslo med familien og trappe ned karrieren.
Svar
Utviklet seg til å bli en håpløs debatt dette.
Det eneste relevante her er om King evt kan være en kortvarig løsning på et akutt problem denne sommeren eller ikke.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Blue 1978, 1 Usynlig(e) bruker(e), 7 Gjest(er)