Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(04-18-2025, 01:37 PM)Oldtimer Skreiv: Utviklet seg til å bli en håpløs debatt dette.
Det eneste relevante her er om King evt kan være en kortvarig løsning på et akutt problem denne sommeren eller ikke.

Hvis vi skal tenke kortsiktig så stemmer jeg for Ilic på lån. Han trenger en restart.
Svar
(04-18-2025, 01:52 PM)Østblokka Skreiv:
(04-18-2025, 01:37 PM)Oldtimer Skreiv: Utviklet seg til å bli en håpløs debatt dette.
Det eneste relevante her er om King evt kan være en kortvarig løsning på et akutt problem denne sommeren eller ikke.

Hvis vi skal tenke kortsiktig så stemmer jeg for Ilic på lån. Han trenger en restart.

Det beste er selvfølgelig en langsiktig løsning.  Spørsmålet er jo om Jokke greier å finne en god spiss på godt eliteserie nivå iløpet av et par måneder. Han brukte tross alt ganske lang tid på å finne de to vi har  og som ikke er gode nok.
Svar
(04-18-2025, 02:10 PM)Oldtimer Skreiv:
(04-18-2025, 01:52 PM)Østblokka Skreiv:

Det beste er selvfølgelig en langsiktig løsning.  Spørsmålet er jo om Jokke greier å finne en god spiss på godt eliteserie nivå iløpet av et par måneder. Han brukte tross alt ganske lang tid på å finne de to vi har  og som ikke er gode nok.

Nå har Jokke bedre oversikt enn meg over hva som er tilgjengelig og ikke men bør jo være mulig å få til det på et par måneder.
Svar
Ikke det at jeg har sånn veldig tro på at det vil funke, men det går kanskje an å flytte Sørensen inn som midtspiss?
Svar
Snakker vi om gamle helter,kan vi likegodt vurdere Håkans..
Svar
(Igår, 10:02 AM)Glennsoe Skreiv: Snakker vi om gamle helter,kan vi likegodt vurdere Håkans..

18 kamper, 2 mål og 4 assist. Ikke voldsomt imponerende. Men for Eliteserien hadde han nok vært fin.
Svar
(04-18-2025, 01:24 PM)NilsDN Skreiv: Det er kun et definisjonsspørsmål

Ingen som sier vi brant oss på Kamara. Også en profilert spiller som stort sett satt på benken i OBOS.

Hvis King kommer hit, som ikke akkurat virker veldig sannsynlig, så kommer han nok også på en helt fornuftig lønn. Så får klubben avgjøre hva som er fornuftig. De vi brenner oss på er skadde spillere, Rune Lange,  Moa, Kone og sånne på lange og dyre kontrakter. Eller når vi slenger etter spillere som Camara, Albin Mørfeldt, Ofkir og andre lite gjennomtenkte overganger. Om vi gir en spiller som King en høy eliteserielønn fra sommeren av og ut 2026…mulig det ikke funker. Men vil ikke si vi brenner oss. Historisk så har det funka og det har ikke funka.

Juklerød, Stefan Strandberg, Børven. Gamle helter på dyre kontrakter i 2023.
Svar
Ja, men som allerede sagt. Det er stor forskjell på en Børven som for det første aldri har vært god og som ble hentet fra tribunen i Tyrkia. Og en King som spiller fast i Ligue 1.

Strandberg var ikke dårlig. De blir bare dårlige hvis man har alt for høye forventninger. Drit i hva de skal ha i lønn, det er klubbens problem. Tror du en fyr som spiller fast i Frankrike, ikke er skadet, har over 60 landskamper og 300 kamper på toppnivå i England er en fyr vi bør ha i troppen? Det kommer ikke skje hvis ikke lønnskravet er fornuftig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje da, det er en helt hypotetisk diskusjon.
Svar
King vil bare være en ny Rune Lange/Yssouf Kone.
La oss heller finne en som ikke vil bruke mer tid skadet enn frisk.
Kropp som ett knekkebrød og kunstgress er neppe en suksess
Svar
(Igår, 02:13 PM)NilsDN Skreiv: Ja, men som allerede sagt. Det er stor forskjell på en Børven som for det første aldri har vært god og som ble hentet fra tribunen i Tyrkia. Og en King som spiller fast i Ligue 1.

Strandberg var ikke dårlig. De blir bare dårlige hvis man har alt for høye forventninger. Drit i hva de skal ha i lønn, det er klubbens problem. Tror du en fyr som spiller fast i Frankrike, ikke er skadet, har over 60 landskamper og 300 kamper på toppnivå i England er en fyr vi bør ha i troppen? Det kommer ikke skje hvis ikke lønnskravet er fornuftig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje da, det er en helt hypotetisk diskusjon.

Og godt er det! Å hevde at han er fast er en sterk overdrivelse. Han har spilt litt over 50% av tiden i Toulouse og har skåret 5 mål på 23 kamper. Jeg driter heller i hva han skal få i lønn dersom det viser seg at han ikke kan spille kamper.Og jo dersom han skal være klubbens best betalte spiller så forventer jeg faktisk at han leverer på et svært høyt nivå. Undrer meg litt over at du ikke gjør det! Velger heller en Braja på topp der vi ender på 10 enn med en King der vi ender på 7 plass dersom vi kan spare par mill på det. Den eneste spilleren som har ordentlig lyktes som vi har hentet etter fylte 30 var Ivers. Siden da har vi forsøkt oss gang på gang og bare kastet bort penger ut av vinduet, sist med Moa. Skal vi bygge klubb må hver krone brukes fornuftig og vi må evne å tenke hva som er best på kort men også lang sikt.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)