Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(Igår, 01:14 PM)Oldtimer Skreiv: Noen som vet hva som har skjedd med Obasi?
Ble skrevet her på forumet at han hadde tatt store steg i vinter, og ble vel også antydet at han kunne bli en liten sensasjon i eliteserien.
Mot RBK ble han ikke engang funnet god nok for en plass på benken.

Godt spørsmål, jeg har lurt veldig på det samme. 

Han spilte jo hele kampen for andrelaget mot Bjarg i går så da er han vel i hvert fall kamp klar. 
Men kanskje prøver man å time første ordentlige innhoppet hans til et tidspunkt der man tror at han er i form og kan få en god start som han kan bygge videre på. 

Generelt er det ikke så mange av spillerne våre som har overrasket meg positivt i år. Og vi er temmelig avhengig av at en del gjør det og for de unge betyr det å få sitt gjennombrudd. 

Både Thorvaldsen og Obasi er jo i den kategorien som vi håpet skulle ta ligaen med storm. 

For å vende tilbake til tråden så synes jeg også at vi trenger en stopper, tre stykker er for tynt. Men det går fin om den nye stopperen ikke er den beste og dyreste vi har kjøpt og om han også kan brukes som back. 

Spiss må vi ha og sånn det ser ut nå er det pri 1. Men på kant er vel drømmen at vi kan få i gang noen av de vi har. Og da er man jo fort tilbake til Thorvaldsen og Obasi. 
Eller å omskolere Rijks til back eller å dra i gang den skjeve formasjonen igjen med Strand som defensiv ving. Ingen av de to alternativene er ideelle, men jeg tror fort kvaliteten blir så som så om vi skal kjøpe tre spillere i sommervinduet.
Svar
(Igår, 02:08 PM)Bohem33 Skreiv:
(Igår, 01:14 PM)Oldtimer Skreiv: Noen som vet hva som har skjedd med Obasi?
Ble skrevet her på forumet at han hadde tatt store steg i vinter, og ble vel også antydet at han kunne bli en liten sensasjon i eliteserien.
Mot RBK ble han ikke engang funnet god nok for en plass på benken.

Godt spørsmål, jeg har lurt veldig på det samme. 

Han spilte jo hele kampen for andrelaget mot Bjarg i går så da er han vel i hvert fall kamp klar. 
Men kanskje prøver man å time første ordentlige innhoppet hans til et tidspunkt der man tror at han er i form og kan få en god start som han kan bygge videre på. 

Generelt er det ikke så mange av spillerne våre som har overrasket meg positivt i år. Og vi er temmelig avhengig av at en del gjør det og for de unge betyr det å få sitt gjennombrudd. 

Både Thorvaldsen og Obasi er jo i den kategorien som vi håpet skulle ta ligaen med storm. 

For å vende tilbake til tråden så synes jeg også at vi trenger en stopper, tre stykker er for tynt. Men det går fin om den nye stopperen ikke er den beste og dyreste vi har kjøpt og om han også kan brukes som back. 

Spiss må vi ha og sånn det ser ut nå er det pri 1. Men på kant er vel drømmen at vi kan få i gang noen av de vi har. Og da er man jo fort tilbake til Thorvaldsen og Obasi. 
Eller å omskolere Rijks til back eller å dra i gang den skjeve formasjonen igjen med Strand som defensiv ving. Ingen av de to alternativene er ideelle, men jeg tror fort kvaliteten blir så som så om vi skal kjøpe tre spillere i sommervinduet.

Rijks gjorde alle fotballtreningene sine i Nederland, så det er godt mulig at han i det minste ble trent og spilt på vingene på et tidspunkt, slik det er vanlig der.
Svar
(Igår, 02:08 PM)Bohem33 Skreiv: Godt spørsmål, jeg har lurt veldig på det samme. 

Vi bør ha en stopper inn ja. Helst en norsk en da. Han skal jo være læregutten og ta over for Kjelsen. Nå slipper vi jo å tenke på å rotere laget for cupkamper. Profilen der bør være akkurat som hos Kjelsen, ung og lovende, god nok til å spille en kamp eller to hvis det trengs.

Vi har en del talent på kantene, Obasi, Thorvaldsen og etter hvert også Promise. Thorvald er vel nærmest å kunne spille 90 minutter vil jeg tro. Men alt i alt er det vi har i bakhånd på kantene mer egnet å komme inn på slutten av kamper. Og spissplassen da. Men det har jeg jo sagt i hele vinter.

Virker som om klubben plutselig bare bestemte seg for å bli flinkis og spare pengene fra Jones-salget. De burde gått for 1-2-3 spillere til og frigjort plasser på utenlandskvota med å selge noen/alle fra gruppa Brajanac, Lange og Rijks. Spillere vi sikkert helt fint kunne fått i snitt 5 millioner for, hvis ikke mer, i et nordisk marked.
Svar
Vi har jo allerede en slik stopper som du skisserer.
Renshusløkken er jo en U-landslagspiller for Norge, og åpenbart et stort talent.
Svar
(Igår, 04:28 PM)Oldtimer Skreiv: Vi har jo allerede en slik stopper som du skisserer.
Renshusløkken er jo en U-landslagspiller for Norge,  og åpenbart et stort talent.

Men han har akkurat blitt 17 og er nok noen år unna.
Svar
(Igår, 04:46 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 04:28 PM)Oldtimer Skreiv: Vi har jo allerede en slik stopper som du skisserer.
Renshusløkken er jo en U-landslagspiller for Norge,  og åpenbart et stort talent.

Men han har akkurat blitt 17 og er nok noen år unna.

Han er nok et stykke unna eliteserie spill ja, men hvor finner du en som er litt eldre, et stort talent,  og villig til å komme til oss for å være et fjerdevalg på midtstopper plass? Tror ikke det er lett.
Svar
Sannsynligvis ikke. Men samme profil, bare et par år eldre?

Luca Høyland, samme årskull som Kjelsen. Spiller for Skeid og Norge U19. Aldri sett han spille, men midtstopper. Mathias Øren, også U19 spiller fra Sogndal?
Svar
(Igår, 07:32 PM)NilsDN Skreiv: Sannsynligvis ikke. Men samme profil, bare et par år eldre?

Luca Høyland, samme årskull som Kjelsen. Spiller for Skeid og Norge U19. Aldri sett han spille, men midtstopper. Mathias Øren, også U19 spiller fra Sogndal?

Sikkert veldig bra de, men blir overrasket om de ikke heller vil spille fast i Obos ligaen framfor å være fjerde valg hos oss.
Svar
Ikke vet jeg. Bare et par alternativer jeg fant på 2 minutter.

Men ting som lønn, mulighet i større klubb veier nok tungt. Ut fra samme logikk så burde Jones takke nei til La Liga.
Svar
(Igår, 07:49 PM)NilsDN Skreiv: Ikke vet jeg. Bare et par alternativer jeg fant på 2 minutter.

Men ting som lønn, mulighet i større klubb veier nok tungt. Ut fra samme logikk så burde Jones takke nei til La Liga.

Jones har vel antagelig sikra seg økonomisk for resten av livet Smile
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: JohnF, 3 Gjest(er)