Avstemning Hva tror du, stem på alt du tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
29.51%
18 29.51%
uavgjort
0%
0 0%
tap
1.64%
1 1.64%
Håkans starter
13.11%
8 13.11%
Kamara starter
8.20%
5 8.20%
vi leder minst 2-0 etter 30 min
6.56%
4 6.56%
Storevik starter
6.56%
4 6.56%
Noen rapper huet til Riise (kun statuen altså)
4.92%
3 4.92%
Vi tar innpå Stabæk og eller xxx
13.11%
8 13.11%
En av spissene våre (ikke kantene) skårer
16.39%
10 16.39%
Totalt 61 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ålesund - Enga Lørdag 16.00 Hva tror du? En kamptråd
#41
Forsvarsjobben første 20-30 var litt for hawaii. Som vanlig skaper vi en god del halvsjanser og noen helsjanser men de går nesten alltid 100% rett på keeper og er aldri plassert. Ingen som dreit seg ut og det er jo bra men aafk ga oss jo mindre motstand en Carl Berner Union. Veldig sært mål fra Jones, et sånt mål vil vi aldri se igjen. Smile Morsomt at Thorvaldsen fikk spilt på seg en god dose selvtillit. Blir spennende å følge han fremover, ny Sahraoui der. Idumba med en tv-redning på strek, den hadde vel aldri gått inn men greit nok.

Morsomt at Jones kalte Aafk sjokkerende på hjemmebane i TV-interjuvet, han så ikke så mye av det vi holdt på med i fjor tydeligvis. Big Grin
Svar
#42
(05-11-2024, 05:53 PM)Venga Skreiv: Deilig med 3 poeng, men det er enormt mye å ta tak i for oss altså...

Nja, vi har egentlig full kontroll på bortebane, og skaper et hav av sjanser. Denne kampen var et steg i veldig riktig retning syns jeg
Svar
#43
Dette burde vært 7-0. Så mye bedre er vi. Men glad ja.

Ambina god Flem.
Svar
#44
Viktig at vi fikk 3 poeng i dag. Men ikke minst, en god opplevelse.
Gutta trenger den selvtilliten.

Men vi møter jo et utrolig dårlig lag på bortebane.
Så det er jo ikke all verdens man kan ta med seg her.

Viktig at vi fikk 3 poeng også med tanke på gapet opp til kvalifisering.
Svar
#45
(05-11-2024, 06:05 PM)Ettlagioslo Skreiv: Dette burde vært 7-0. Så mye bedre er vi. Men glad ja.

Ambina god Flem.

Han var god idag ja.
Aner ikke hva du vil fram til, men jeg er ikke en nisse som hater spillere basert på navn og tidligere "meritter".
Du er kanskje en sånn figur som legger inn alt på å hate en eller annen uansett hvordan man presterer?
Duste innlegg fra deg, som jeg er idiot nok til å svare på.

Det er lov å være nyansert. Fotball er ferskvare, og gjør man en dårlig jobb, er det greit å poengtere. I dette tilfellet gjorde Ambina en bra kamp, og da skal han hylles for det.

Tipper du er en som hater Strand, bare fordi han rykka ned med Brann .......
Svar
#46
Hehe, det var voldsomt. Når man først er så bastant om en spiller, er det bare rett og rimelig å gi cred når det er fortjent. Det hadde ikke skjedd. Nei, Strand er én av mine favoritter pga innsats og presspillet.
Svar
#47
Stand og Ambina VIF sine klarte beste spillere i går. Stand var som en klegg på alle over hele banen og tok mange tunge løp i avgjørende situasjoner. Ambina tror jeg kanskje spilte sin beste kamp i år. Var tett oppe i situasjonen taklet og vant dueller, spilte noen forløsende gjenrnombruddspassninger og en av de burde resultert i mål. Tok noen tunge defensive løp og kom opp i situasjonene, i tillegg ble han flere ganger spilt opp i veldig trange situasjoner som han kom seg fint ut av, så helt uten oversikt er han jo ikke. Synes også Kreuzrigler spilt bra i går han ha en veldig bra og presis pasningsfot og diagonalpassningene hans er en boksåpner. Ingen hodemist som jeg la merke til defensivt heller. Jones var frisk, kan med hell orientere seg bedre om medspillere. Ellers syns jeg laget fremsto bedre og mer samlet en tidligere. Riktigere avstand mellom ledd og dermed flere og bedre passningsalternativer. Spilte oss ut av trange situasjoner med presist og raskt en touch spill. Slo langt når vi var presset og hadde usikre passningsalternativer, noe som er helt ok i situasjonen vi er i. Alt i alt en vel gjennomført kamp.
Og til de som mener Ålesund er svake så stemmer det. Men det var likefullt en god prestasjon av oss og vi var hovedårsaken til at de så dårlige ut. Det er ikke slik som noen her mener å tro at når vi taper så er det fordi vi er utrolig dårlige, og når vi vinner så var det fordi motstanderen var enda dårligere enn oss.
Svar
#48
Personlig driter jeg i hvordan, bare vi vinner. Det er masse å glede seg over etter den kampen.

1. Vi vinner
2. AaFK er litt i oppløsning og selv om det snur for dem så er det litt for seint nå. De passerer ikke 60 poeng.
3. Til tross for en litt rufsete start så er vi med i et jevnt heat.
4. Bortsett fra Stabæk så tror jeg ingen andre enn oss selv er i stand til å passere 60. Så det å rykke rett opp har blitt litt lettere enn vi måtte anta.
5. Laget vårt begynner å sette seg.

Nå er det bare 16. mai mot xxx, så er den hektiske starten unnagjort. Da starter OBOS-hverdagen. Klarer vi å plukke greit med poeng så er vi rundt tippen også når sommeren kommer. Da blir det litt enklere å hente inn spillere.
Svar
#49
Fin seier mot et lag i full oppløsning.

Plusser:
- 3 poeng
- Jones putta!
- Ambina var veldig god
- Strand var god (merkelig at han er best i posisjonen han kan - indreløperrollen. Forstå det den som kan...)
- Vi spiller oss til mange sjanser
- Vi forsvarte oss samlet
- Vi varierte mye i utspillsfasen. Endelig!

Minuser:
- Vi sleit med å få tak i ball til tider, og lot AaFK spille seg gjennom
- Kamara var svak. Men med litt mer tid sammen med Jones kan det bli bedre.

Vi blir ikke straffa for feilene vi gjør, men utnytter ikke alle sjansene våre. Alt i alt fullt fortjent seier.

Men, er det bare jeg som synes at mottaket til Bjørdal var veldig tungt i går? Synes ofte ballen havner en meter halvannen unna ham, uten at han nødvendigvis mister ballen av den grunn. En bedre motstander som presset hardere ville ha vunnet ball flere ganger.
Svar
#50
(05-12-2024, 09:23 AM)Flemmern Skreiv:
(05-11-2024, 06:05 PM)Ettlagioslo Skreiv: Dette burde vært 7-0. Så mye bedre er vi. Men glad ja.

Ambina god Flem.

Han var god idag ja.
Aner ikke hva du vil fram til, men jeg er ikke en nisse som hater spillere basert på navn og tidligere "meritter".
Du er kanskje en sånn figur som legger inn alt på å hate en eller annen uansett hvordan man presterer?
Duste innlegg fra deg, som jeg er idiot nok til å svare på.

Det er lov å være nyansert. Fotball er ferskvare, og gjør man en dårlig jobb, er det greit å poengtere. I dette tilfellet gjorde Ambina en bra kamp, og da skal han hylles for det.

Tipper du er en som hater Strand, bare fordi han rykka ned med Brann .......

I all verden så surmaga og sinna da, Flem. Du måtte nesten se den komme at du ville få en sånn kommentar basert på hvor bastant du har vært om Ambina i en annen tråd her inne. Det har vel ikke akkurat vært nyansert heller Tongue
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)