Tråder: 7
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
17
05-11-2024, 06:05 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 05-11-2024, 06:35 PM av Ettlagioslo.)
Dette burde vært 7-0. Så mye bedre er vi. Men glad ja.
Ambina god Flem.
Tråder: 0
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
3
Viktig at vi fikk 3 poeng i dag. Men ikke minst, en god opplevelse.
Gutta trenger den selvtilliten.
Men vi møter jo et utrolig dårlig lag på bortebane.
Så det er jo ikke all verdens man kan ta med seg her.
Viktig at vi fikk 3 poeng også med tanke på gapet opp til kvalifisering.
Tråder: 7
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
17
Hehe, det var voldsomt. Når man først er så bastant om en spiller, er det bare rett og rimelig å gi cred når det er fortjent. Det hadde ikke skjedd. Nei, Strand er én av mine favoritter pga innsats og presspillet.
Tråder: 1
Ble medlem: Nov 2023
Omdømme:
5
05-12-2024, 12:25 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 05-12-2024, 12:59 PM av pedtom.
Grunn til ending: Skrivefeil
)
Stand og Ambina VIF sine klarte beste spillere i går. Stand var som en klegg på alle over hele banen og tok mange tunge løp i avgjørende situasjoner. Ambina tror jeg kanskje spilte sin beste kamp i år. Var tett oppe i situasjonen taklet og vant dueller, spilte noen forløsende gjenrnombruddspassninger og en av de burde resultert i mål. Tok noen tunge defensive løp og kom opp i situasjonene, i tillegg ble han flere ganger spilt opp i veldig trange situasjoner som han kom seg fint ut av, så helt uten oversikt er han jo ikke. Synes også Kreuzrigler spilt bra i går han ha en veldig bra og presis pasningsfot og diagonalpassningene hans er en boksåpner. Ingen hodemist som jeg la merke til defensivt heller. Jones var frisk, kan med hell orientere seg bedre om medspillere. Ellers syns jeg laget fremsto bedre og mer samlet en tidligere. Riktigere avstand mellom ledd og dermed flere og bedre passningsalternativer. Spilte oss ut av trange situasjoner med presist og raskt en touch spill. Slo langt når vi var presset og hadde usikre passningsalternativer, noe som er helt ok i situasjonen vi er i. Alt i alt en vel gjennomført kamp.
Og til de som mener Ålesund er svake så stemmer det. Men det var likefullt en god prestasjon av oss og vi var hovedårsaken til at de så dårlige ut. Det er ikke slik som noen her mener å tro at når vi taper så er det fordi vi er utrolig dårlige, og når vi vinner så var det fordi motstanderen var enda dårligere enn oss.
Tråder: 1
Omdømme:
111
Personlig driter jeg i hvordan, bare vi vinner. Det er masse å glede seg over etter den kampen.
1. Vi vinner
2. AaFK er litt i oppløsning og selv om det snur for dem så er det litt for seint nå. De passerer ikke 60 poeng.
3. Til tross for en litt rufsete start så er vi med i et jevnt heat.
4. Bortsett fra Stabæk så tror jeg ingen andre enn oss selv er i stand til å passere 60. Så det å rykke rett opp har blitt litt lettere enn vi måtte anta.
5. Laget vårt begynner å sette seg.
Nå er det bare 16. mai mot xxx, så er den hektiske starten unnagjort. Da starter OBOS-hverdagen. Klarer vi å plukke greit med poeng så er vi rundt tippen også når sommeren kommer. Da blir det litt enklere å hente inn spillere.
Tråder: 4
Omdømme:
36
Fin seier mot et lag i full oppløsning.
Plusser:
- 3 poeng
- Jones putta!
- Ambina var veldig god
- Strand var god (merkelig at han er best i posisjonen han kan - indreløperrollen. Forstå det den som kan...)
- Vi spiller oss til mange sjanser
- Vi forsvarte oss samlet
- Vi varierte mye i utspillsfasen. Endelig!
Minuser:
- Vi sleit med å få tak i ball til tider, og lot AaFK spille seg gjennom
- Kamara var svak. Men med litt mer tid sammen med Jones kan det bli bedre.
Vi blir ikke straffa for feilene vi gjør, men utnytter ikke alle sjansene våre. Alt i alt fullt fortjent seier.
Men, er det bare jeg som synes at mottaket til Bjørdal var veldig tungt i går? Synes ofte ballen havner en meter halvannen unna ham, uten at han nødvendigvis mister ballen av den grunn. En bedre motstander som presset hardere ville ha vunnet ball flere ganger.