Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
https://www.youtube.com/watch?v=iwkNhM_4tlM

Carl Lange på plass i Oslo!
Svar
Godt å se at Riisnæs er klar igjen ihvertfall.
Svar
(06-19-2024, 02:39 PM)Oldtimer Skreiv: Godt å se at Riisnæs er klar igjen ihvertfall.

Veldig glad for å se det ja. I tillegg gøy å få sett litt til Lange. Fin touch.
Svar
Jores Okore vurderer andre tilbud har jeg forstått. Har han prøvespillet andre steder ?
Svar
I et heller underlig intervju i Dagsavisen snakker Håkans om skaden og veien videre: 

– Jeg har ingen anelse. Akkurat nå forholder jeg til kontrakten, og den er her. Jeg utelukker ikke å bli her, jeg utelukker ikke at noe kanskje kan dukke opp. Men jeg vet ikke, helt ærlig, svarer han.

Han dro ikke til Stockholm for å presse fram en overgang og det var helt tilfeldig at han dro på kampen når han først var der. 
Han sier skaden hans er en underlig overbelastning/lyskeskade som han ikke vil si så mye om, men nå er han helt klar igjen. 

Han sier han ikke har vært i kontakt med Bajen og han beklager at intervjuet med han ble tolket som at han var på vei vekk. 

Han er imponert over Jones og spent på hvem av dem som skal starte på søndag, men starter han på benken så vil han gjerne komme inn og bidra. 

Hva skal man si? Betryggende at han akkurat nå forholder seg til kontrakten? Jeg tipper vi ser han i aksjon på søndag, men at det blir hans siste kamp.
Svar
(06-20-2024, 09:10 AM)Bohem33 Skreiv: I et heller underlig intervju i Dagsavisen snakker Håkans om skaden og veien videre

Hva er det du synes er underlig med dette intervjuet, egentlig?
Svar
Forutsetter at disse er på VIF-radaren: https://www.aftenposten.no/sport/fotball...x-faktoren
Svar
(06-20-2024, 12:40 PM)hmchrist Skreiv:
(06-20-2024, 09:10 AM)Bohem33 Skreiv: I et heller underlig intervju i Dagsavisen snakker Håkans om skaden og veien videre

Hva er det du synes er underlig med dette intervjuet, egentlig?

Svarene hans som er veldig fram og tilbake og at han holder kortene tett til brystet om skaden. 

Han sier om skaden: – Det var en lyskeskade?

Noe sånt. Det er litt merkelig, men vi trenger ikke gå inn på det.
-- 
Det synes jeg er underlig. 

Så kan man jo kjøpe historien om at han dro til Stockholm for behandling og litt spontant kom på ideen om å gå på fotballkamp. Det gir mening. Han vil gjerne dementere at han prøver å presse fram en overgang. Men der gjør han ikke en særlig god jobb. 

Han forteller at det er journalistene som tok bilde av han og at de koblet det med gamle rykter: 

De fant et rykte fra tidligere som det kanskje ikke behøver å ligge noe i heller.

Og svaret hans på om overgang kan være aktuelt er mildt sagt underlig: 

– Jeg har ingen anelse. Akkurat nå forholder jeg til kontrakten, og den er her.

Forholder man seg ikke alltid til kontrakten da? 

Vi vil jo helst at han skal svare at han trives i klubben og vil være her, men at han må vurdere det om klubben aksepterer et bud på han. 

Leser man saken så synes jeg han hinter veldig mye om at han er klar for å dra videre og det tegner seg inn i et mønster. Dagsavisen 1. april 

 Likevel var landslagsplassen en av de viktigste årsakene til at Håkans tidlig på året så seg om etter andre muligheter enn å være med Vålerenga ned i OBOS-ligaen.

– Alle spillere ønsker å spille på høyest mulig nivå. Nedrykket var en stor skuffelse for oss alle, og med tanke på at vi skulle spille playoffkampene med Finland og at jeg fikk beskjed om at det ikke var optimalt at jeg skulle spille i OBOS-ligaen med tanke på spilletid på landslaget, vurderte jeg å forlate klubben.
...
– Det er mange andre spillere i min posisjon som spiller i Bundesligaen og andre store ligaer i Europa, så det er ikke optimalt å spille i 1. divisjon i Norge. Jeg føler likevel jeg har prestert da jeg har fått sjansen på landslaget, og det viktigste er at du tar muligheten når du får den. Jeg spilte 90 minutter mot Wales, og det er en fin indikasjon på at de har troen på meg, sier han og fortsetter:

– Jeg håper selvsagt jeg blir tatt med videre, selv om jeg spiler i obosligaen. Selv om landslagsledelsen nok skulle ønske jeg spilte på et høyere nivå, håper jeg at jeg kan beholde plassen med gode prestasjoner også i OBOS-ligaen, forteller Håkans.

--
Og det var vel en sak om det enda tidligere og der han presset på for en overgang. 

Joda jeg har forståelse for ønske hans, men liker best når de samtalene går mellom agent og sportsdirektør og ikke i pressen. Det er naturlig at spillere tenker på seg selv samtidig så er en kontrakt en kontrakt. Vi har noen skrevne og uskrevne regler i fotballen. Om klubben tenkte at vi feks ville beholde Illic etter nedrykket så tror jeg det hadde vært helt umulig selv om Trøim sa vi hadde råd. Der var tilbudet fra større klubber så mye mer attraktivt for han og tyngdekraften i markedet så stor at det ville vært absurd å tvinge han til å spille Obos for langt lavere lønn. 

Håkans derimot synes jeg ikke har prestert så godt og vi har ikke fått noen tilbud klubben ikke føler de ikke kan si nei til. Petter Myhre snakket om at vi la om spillestilen for bedre å utnytte Håkans spisskompetanse og i starten så det lovende ut. Så kom skaden og det har jo vært rykter om hvorvidt han er skadet eller bare vil vekk. Det er sikkert ikke fair og vi må tro på historien Håkans og klubben forteller oss. 

Men jeg sliter litt med å tro på at det var helt tilfeldig at han dro til Stockholm for å få hjelp og da spontant dro på en kamp tilfeldigvis ble avbildet av pressen og at han da stilte til intervju og roste Bajen. 
Det høres ut som iscenesatt av en agent. Joda, det er en mer troverdig historie enn Amor sin da han dro til Sverige, men den klinger rart. 
Om det så skulle være sant synes jeg han av respekt for arbeidsgiveren sin burde sagt at joda Bajen er en fin klubb, men jeg er i Enga og gjør alt for at vi skal rykke opp. 
Akkurat nå forholder jeg meg til kontrakten, det høres nesten ut som en liten trussel. Og at han tidligere vurderte å forlate klubben. Han kan jo ikke forlate klubben om han er under kontrakt og vi ikke har blitt enige med en annen klubb. 

Hurra for Jones, før sesongen ville jeg sagt at skade på Håkans var noe av det mest kritiske som kunne skje. Men Jones har fylt tomrommet og overgått alle forventinger da blir ikke vreden mot Håkans så stor. Hadde du før sesongen fortalt meg at vi halvveis i sesongen hadde 4 mål av Rijks og 3 av Kamara pluss at Håkans skulle spille 64 minutter i mai og 25 min i juni, da hadde jeg blitt veldig bekymret for om vi skulle klare opprykk. 

Det er mye mellom linjene her og mye vi ikke vet, da blir det spekulasjoner. Klubben sa først om skaden hans at det bare var en liten smell og at han raskt var tilbake så ble det veldig stille. Og når han selv da sier at han er bra nå, men at han ikke vil prate om skaden. Da vil noen spekulere i om det handlet mest om andre ting. Så vet alle at om han skårer hattrick mot Ulf på søndag er det mer sannsynlig at en klubb byr det vi krever for han enn om han må stå over kampen på grunn av skade.
Svar
(06-20-2024, 12:44 PM)Paulinho Skreiv: Forutsetter at disse er på VIF-radaren: https://www.aftenposten.no/sport/fotball...x-faktoren

Om vi ikke har sovet i timen eller sjekket de ut og mistet interesse raskt..
Svar
Godt skrevet Bohem33.
Har mange av de samme tankene rundt Håkans, skade og eventuelt klubbytte.
Trolig mye mellom linjene.
Og til dels spill for galleriet.

Men nå ser jo Enga forholdsvis solide ut, så kan jo være at Håkans holder ut et halvt år til for å bidra til et opprykk.
Og da vil han vel være fornøyd med tilværelsen her igjen og klar for Eliteserien.

Kanskje han kan se en gulrot i et eventuelt cup-gull også. Og da europa-cup neste år Smile
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 20 Gjest(er)