Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-14-2024, 02:41 PM)NilsDN Skreiv: Ja det gjelder jo spesielt for de posisjonene som har erfaring som en betingelse for å utvikle seg.

At vi har hatt hastverk på utviklingstiden er jo ganske allment akseptert tror jeg.

Hvis vi tar vekk Berge og Odin, som begge kom utenfra, så er vel Jatta og kanskje Hammwr Kjelsen de første spillerne i sentrallinja vi får fram siden Nakkim, Ivan og Håvard Nielsen. Spillere som slår gjennom her er stort sett tekniske kantspillere. Og de som spiller i sentrallinja må som regel til en annen klubb.

Men når voksenfysikken og erfaringen endelig er på plass så har vi mistet interessen for lenge siden. Vi skulle jo kun få fram unge spillere med en del videreutviklingspotensial som vi kunne selge. Det er alt vi har vært interessert i.

Det har vært en voldsom svakhet, men det er ofte den tryggeste plassen å miste ballen på (kanten) Så man kan vel egentlig si at de har vært litt feige?


Magnus Riisnæs er vel strengt tatt også i den miksen. Han er best sentralt på midten.

Spent på å se om Apold Aasen får sjansen etter hvert.
Veldig fersk enda, men spennende. Og Kurd Rønning er vel best som indreløper?
Svar
(07-14-2024, 02:47 PM)JackBlack Skreiv:
(07-14-2024, 02:41 PM)NilsDN Skreiv: Ja det gjelder jo spesielt for de posisjonene som har erfaring som en betingelse for å utvikle seg.

At vi har hatt hastverk på utviklingstiden er jo ganske allment akseptert tror jeg.

Hvis vi tar vekk Berge og Odin, som begge kom utenfra, så er vel Jatta og kanskje Hammwr Kjelsen de første spillerne i sentrallinja vi får fram siden Nakkim, Ivan og Håvard Nielsen. Spillere som slår gjennom her er stort sett tekniske kantspillere. Og de som spiller i sentrallinja må som regel til en annen klubb.

Men når voksenfysikken og erfaringen endelig er på plass så har vi mistet interessen for lenge siden. Vi skulle jo kun få fram unge spillere med en del videreutviklingspotensial som vi kunne selge. Det er alt vi har vært interessert i.

Det har vært en voldsom svakhet, men det er ofte den tryggeste plassen å miste ballen på (kanten) Så man kan vel egentlig si at de har vært litt feige?


Magnus Riisnæs er vel strengt tatt også i den miksen. Han er best sentralt på midten.

Spent på å se om Apold Aasen får sjansen etter hvert.
Veldig fersk enda, men spennende. Og Kurd Rønning er vel best som indreløper?

Apold-Aasen er jo ute i flere måneder med skade, så blir vel en stund til.
Svar
(07-14-2024, 02:41 PM)NilsDN Skreiv: Ja det gjelder jo spesielt for de posisjonene som har erfaring som en betingelse for å utvikle seg.

At vi har hatt hastverk på utviklingstiden er jo ganske allment akseptert tror jeg.

Hvis vi tar vekk Berge og Odin, som begge kom utenfra, så er vel Jatta og kanskje Hammwr Kjelsen de første spillerne i sentrallinja vi får fram siden Nakkim, Ivan og Håvard Nielsen. Spillere som slår gjennom her er stort sett tekniske kantspillere. Og de som spiller i sentrallinja må som regel til en annen klubb.

Men når voksenfysikken og erfaringen endelig er på plass så har vi mistet interessen for lenge siden. Vi skulle jo kun få fram unge spillere med en del videreutviklingspotensial som vi kunne selge. Det er alt vi har vært interessert i.
Men de spillerene vi utvikler får vi jo ingen penger for med unntak at de vi får kompensasjon for. Er vel kanskje det som er problemet?  Har tidligere vært tilhenger at et andre lag i post nord, men det er kanskje like greit at vi rykker ned. Så får det laget bestå av spillere som ikke kommer tilbake fra skade eller ikke spiller spiller kamp for A-laget, i miks med 17 åringer . Fordelen med nedrykk er at reisebelastnigen blir og mindre . Med jeg vil ha spillere som Kurd Rønning, Hammer Kjeldsen på lange kontrakter, gjerne 3-4 år også må de på utlån. Sjøvold , Thorvaldsen og nigerianerern vår kan også lånes ut for min del, men de har allerede signert lengre kontrakterSmileGutta må som du sier @nils bygge fysikk og erfaring og de må få tid til å utvikle seg i riktig tempo.
Svar
(07-14-2024, 02:54 PM)Blue 1978 Skreiv:
(07-14-2024, 02:41 PM)NilsDN Skreiv: Ja det gjelder jo spesielt for de posisjonene som har erfaring som en betingelse for å utvikle seg.

At vi har hatt hastverk på utviklingstiden er jo ganske allment akseptert tror jeg.

Hvis vi tar vekk Berge og Odin, som begge kom utenfra, så er vel Jatta og kanskje Hammwr Kjelsen de første spillerne i sentrallinja vi får fram siden Nakkim, Ivan og Håvard Nielsen. Spillere som slår gjennom her er stort sett tekniske kantspillere. Og de som spiller i sentrallinja må som regel til en annen klubb.

Men når voksenfysikken og erfaringen endelig er på plass så har vi mistet interessen for lenge siden. Vi skulle jo kun få fram unge spillere med en del videreutviklingspotensial som vi kunne selge. Det er alt vi har vært interessert i.
Men de spillerene vi utvikler får vi jo ingen penger for med unntak at de vi får kompensasjon for. Er vel kanskje det som er problemet?  Har tidligere vært tilhenger at et andre lag i post nord, men det er kanskje like greit at vi rykker ned. Så får det laget bestå av spillere som ikke kommer tilbake fra skade eller ikke spiller spiller kamp for A-laget, i miks med 17 åringer . Fordelen med nedrykk er at reisebelastnigen blir og mindre . Med jeg vil ha spillere som Kurd Rønning, Hammer Kjeldsen på lange kontrakter, gjerne 3-4 år også må de på utlån. Sjøvold , Thorvaldsen og nigerianerern vår kan også lånes ut for min del, men de har allerede signert lengre kontrakterSmileGutta må som du sier @nils bygge fysikk og erfaring og de må få tid til å utvikle seg i riktig tempo.

Vi får vel noe tipper jeg. Selv om det helt sikkert varierer fra spiller til spiller. Det er klart at vi ikke kan eie 30 spillere som er på utlån her og der i tilfelle noen av dem slår gjennom. 

Problemet har vel mer vært at vi som klubb ikke helt har ønsket å ta inn over oss at spillere har ulik utviklingskurve. Både personlig og i posisjon. Jeg mener vi egentlig aldri har vært særlig interessert i å utvkle spillere. Vi har vært interessert i å få fram noen unggutter og gi dem førstelagserfaring i ung alder. Sånn at vi har kunnet selge dem videre som halvfabrikata.

Men hvis vi kan være litt mer tålmodige, spesielt med spillere i sentrallinja, så tror jeg det blir bra. Da kan det være utlån, salg med tilbakekjøpsklausul og sånne ting.

Vi har vært veldig ensporet. Vi har stort sett kun latt spillerne utvikle seg med å spille gutter mot menn i PostNord. Nå som vi ikke har det samme usunne forholdet til at vi på død og liv må ha et lag i PostNord så åpner det seg flere muligheter. Det virker i hvert fall som om de har noen bedre tanker rundt det der enn før. Så får vi se da.
Svar
(07-14-2024, 03:14 PM)NilsDN Skreiv:
(07-14-2024, 02:54 PM)Blue 1978 Skreiv:
(07-14-2024, 02:41 PM)NilsDN Skreiv: Ja det gjelder jo spesielt for de posisjonene som har erfaring som en betingelse for å utvikle seg.

At vi har hatt hastverk på utviklingstiden er jo ganske allment akseptert tror jeg.

Hvis vi tar vekk Berge og Odin, som begge kom utenfra, så er vel Jatta og kanskje Hammwr Kjelsen de første spillerne i sentrallinja vi får fram siden Nakkim, Ivan og Håvard Nielsen. Spillere som slår gjennom her er stort sett tekniske kantspillere. Og de som spiller i sentrallinja må som regel til en annen klubb.

Men når voksenfysikken og erfaringen endelig er på plass så har vi mistet interessen for lenge siden. Vi skulle jo kun få fram unge spillere med en del videreutviklingspotensial som vi kunne selge. Det er alt vi har vært interessert i.
Men de spillerene vi utvikler får vi jo ingen penger for med unntak at de vi får kompensasjon for. Er vel kanskje det som er problemet?  Har tidligere vært tilhenger at et andre lag i post nord, men det er kanskje like greit at vi rykker ned. Så får det laget bestå av spillere som ikke kommer tilbake fra skade eller ikke spiller spiller kamp for A-laget, i miks med 17 åringer . Fordelen med nedrykk er at reisebelastnigen blir og mindre . Med jeg vil ha spillere som Kurd Rønning, Hammer Kjeldsen på lange kontrakter, gjerne 3-4 år også må de på utlån. Sjøvold , Thorvaldsen og nigerianerern vår kan også lånes ut for min del, men de har allerede signert lengre kontrakterSmileGutta må som du sier @nils bygge fysikk og erfaring og de må få tid til å utvikle seg i riktig tempo.

Vi får vel noe tipper jeg. Selv om det helt sikkert varierer fra spiller til spiller. Det er klart at vi ikke kan eie 30 spillere som er på utlån her og der i tilfelle noen av dem slår gjennom. 

Problemet har vel mer vært at vi som klubb ikke helt har ønsket å ta inn over oss at spillere har ulik utviklingskurve. Både personlig og i posisjon. Jeg mener vi egentlig aldri har vært særlig interessert i å utvkle spillere. Vi har vært interessert i å få fram noen unggutter og gi dem førstelagserfaring i ung alder. Sånn at vi har kunnet selge dem videre som halvfabrikata.

Men hvis vi kan være litt mer tålmodige, spesielt med spillere i sentrallinja, så tror jeg det blir bra. Da kan det være utlån, salg med tilbakekjøpsklausul og sånne ting.

Vi har vært veldig ensporet. Vi har stort sett kun latt spillerne utvikle seg med å spille gutter mot menn i PostNord. Nå som vi ikke har det samme usunne forholdet til at vi på død og liv må ha et lag i PostNord så åpner det seg flere muligheter. Det virker i hvert fall som om de har noen bedre tanker rundt det der enn før. Så får vi se da.

Dersom det du sier stemmer at vi har vært opptatt av å selge halvfabrikata er detven håpløs tankegang. Blir lite kronasje av det. Vi må jo satse på spillere som vi tenker kan være hode nok for A-laget på.sikt selvom jeg ser at ikke alle kam slå gil heller.. 
Flere utlån tenker jeg fint går an, men vi samtidig ha tilstrekkelig med spillere på A-laget.
Svar
Tviler på om du får noen til å innrømme at det var strategien. Men det var i hvert fall det som ble realiteten.
Svar
(07-10-2024, 02:13 PM)Stenzenga Skreiv: JajaSmile

Dette var ikke noe greier?
Svar
Er jo en god del år siden (2018?) at klubben endret på strategien og valgte å tilby proff-kontrakter (også) til 16-åringer som hadde stagnert i håp om at de tok steget i klubben. Før så slapp vi jo ganske mange 16-åringer fordi de stoppet utviklingen. Var vel under en håndfull som faktisk gjorde en karriere i ES eller utlandet men klubben valgte å ta det kostnaden (som tross alt ikke kan være høy) for den potensielle gevinsten. Det er er vel litt den gruppa der Felix, Opsahl-brødrene, til dels Castro og Glenn Roberts havna. Toppnivået er enten ikke høyt nok eller er der for sjelden.

Dersom en spiller er villig til sitte på benken til han er 22 så tror jeg det er like greit å kvitte seg med han når han er 19-20 år, men det ser ikke ut til å være der problemet ligger.
Svar
(07-15-2024, 02:26 PM)Grimm Skreiv: Er jo en god del år siden (2018?) at klubben endret på strategien og valgte å tilby proff-kontrakter (også) til 16-åringer som hadde stagnert i håp om at de tok steget i klubben. Før så slapp vi jo ganske mange 16-åringer fordi de stoppet utviklingen. Var vel under en håndfull som faktisk gjorde en karriere i ES eller utlandet men klubben valgte å ta det kostnaden (som tross alt ikke kan være høy) for den potensielle gevinsten. Det er er vel litt den gruppa der Felix, Opsahl-brødrene, til dels Castro og Glenn Roberts havna. Toppnivået er enten ikke høyt nok eller er der for sjelden.

Dersom en spiller er villig til sitte på benken til han er 22 så tror jeg det er like greit å kvitte seg med han når han er 19-20 år, men det ser ikke ut til å være der problemet ligger.

Jeg tror det finnes mellomting her da. En spiller som f.eks. AHK er 18 år. I år sitter han på benken til det som i øyeblikket er topplaget i OBOS. Neste år er han sannsynligvis en backupspiller i Eliteserien.

Utfordringen hans i år er at vi ikke har råd til å ta sjansen på han som førstevalg. Vi må rykke opp. Men han hadde sikkert fått mye spilletid i klubber som er mer midt på treet i OBOS i år. 

Neste år burde han lånes ut i stedet for å være på benken vår. Det burde vi kanskje gjort alt i år. Der vi går feil er at vi blander sammen behovene. Klubben har behov for en ålreit spiller på benken, spillerne har behov for spilletid på det nivået som passer dem. 

Så lenge vi betrakter unggutta som backup til stopper og sentral midtbane så går det dårlig. Vi burde gitt AHK 30 kamper for Skeid i år og kanskje 30 kamper på utlån til i OBOS i 2025. Da hadde vi hatt en 20 år gammel stopper med bra med kamperfaring. Det samme kan vi gjøre med sentrale midtbanespillere og kanskje også backer. Lenger frem på banen så kan vi slippe til unggutta ved å gi dem 30 minutter her og der. 

Men utfordringer er at vi ikke kan slippe dem på utlån fordi de er backup. De har roller i troppen, selv om de ikke er i startoppstillingen. Vi kan ikke gi dem de rollene, vi må ha tilstrekkelig med dekning til å kunne la de unggutta som trenger utlån få det.
Svar
Husk at det heller ikke er «bare å sende på utlån». Det er flere klubber i nærområdet (hei Skeid) som absolutt ikke vil ha spillere fra Enga på lån. Heller utvikle egne spillere.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: Mannenigata, 27 Gjest(er)