Tråder: 1
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
27
(04-19-2025, 06:52 PM)Blue 1978 Skreiv: (04-19-2025, 02:13 PM)NilsDN Skreiv: Ja, men som allerede sagt. Det er stor forskjell på en Børven som for det første aldri har vært god og som ble hentet fra tribunen i Tyrkia. Og en King som spiller fast i Ligue 1.
Strandberg var ikke dårlig. De blir bare dårlige hvis man har alt for høye forventninger. Drit i hva de skal ha i lønn, det er klubbens problem. Tror du en fyr som spiller fast i Frankrike, ikke er skadet, har over 60 landskamper og 300 kamper på toppnivå i England er en fyr vi bør ha i troppen? Det kommer ikke skje hvis ikke lønnskravet er fornuftig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje da, det er en helt hypotetisk diskusjon.
Og godt er det! Å hevde at han er fast er en sterk overdrivelse. Han har spilt litt over 50% av tiden i Toulouse og har skåret 5 mål på 23 kamper. Jeg driter heller i hva han skal få i lønn dersom det viser seg at han ikke kan spille kamper.Og jo dersom han skal være klubbens best betalte spiller så forventer jeg faktisk at han leverer på et svært høyt nivå. Undrer meg litt over at du ikke gjør det! Velger heller en Braja på topp der vi ender på 10 enn med en King der vi ender på 7 plass dersom vi kan spare par mill på det. Den eneste spilleren som har ordentlig lyktes som vi har hentet etter fylte 30 var Ivers. Siden da har vi forsøkt oss gang på gang og bare kastet bort penger ut av vinduet, sist med Moa. Skal vi bygge klubb må hver krone brukes fornuftig og vi må evne å tenke hva som er best på kort men også lang sikt.
Nå var iversen 27/28 når han kom hit, så tydeligvis har vi ikke lykkes med noen
Tråder: 7
Omdømme:
104
Kjenner det er greit at spillerlogistikken i klubben ikke er demokratisk styrt av dette forumet
Omdømme:
129
Det har du sikkert helt rett i.
Men jeg er rimelig sikker på at Jocke ville hentet King om det var mulig. Og hørte dem litt på oss så hadde vi hatt en annen spiss nå.
Tråder: 0
Omdømme:
16
04-19-2025, 11:09 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 04-19-2025, 11:31 PM av Østblokka.)
(04-19-2025, 06:52 PM)Blue 1978 Skreiv: (04-19-2025, 02:13 PM)NilsDN Skreiv: Ja, men som allerede sagt. Det er stor forskjell på en Børven som for det første aldri har vært god og som ble hentet fra tribunen i Tyrkia. Og en King som spiller fast i Ligue 1.
Strandberg var ikke dårlig. De blir bare dårlige hvis man har alt for høye forventninger. Drit i hva de skal ha i lønn, det er klubbens problem. Tror du en fyr som spiller fast i Frankrike, ikke er skadet, har over 60 landskamper og 300 kamper på toppnivå i England er en fyr vi bør ha i troppen? Det kommer ikke skje hvis ikke lønnskravet er fornuftig. Ikke at jeg tror det kommer til å skje da, det er en helt hypotetisk diskusjon.
Og godt er det! Å hevde at han er fast er en sterk overdrivelse. Han har spilt litt over 50% av tiden i Toulouse og har skåret 5 mål på 23 kamper. Jeg driter heller i hva han skal få i lønn dersom det viser seg at han ikke kan spille kamper.Og jo dersom han skal være klubbens best betalte spiller så forventer jeg faktisk at han leverer på et svært høyt nivå. Undrer meg litt over at du ikke gjør det! Velger heller en Braja på topp der vi ender på 10 enn med en King der vi ender på 7 plass dersom vi kan spare par mill på det. Den eneste spilleren som har ordentlig lyktes som vi har hentet etter fylte 30 var Ivers. Siden da har vi forsøkt oss gang på gang og bare kastet bort penger ut av vinduet, sist med Moa. Skal vi bygge klubb må hver krone brukes fornuftig og vi må evne å tenke hva som er best på kort men også lang sikt.
Fasit dette. Nils bommer når det gjelder King.
(04-19-2025, 07:34 PM)NilsDN Skreiv: Det har du sikkert helt rett i. 
Men jeg er rimelig sikker på at Jocke ville hentet King om det var mulig. Og hørte dem litt på oss så hadde vi hatt en annen spiss nå.
Det kan være, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det er riktig å hente King. Jocke bommer han også.
Omdømme:
129
Det er tilnærmet fast det for en offensiv spiller. Men bytt gjerne ut fast med regelmessig da.
Alexander Isak har spilt 82%. Brajanac har 82%. Begge er vel rimelig faste i sine lag. King har spilt 23 av 29 seriekamper Mens Børven, som ble trukket opp som eksempel satt på tribunen i en mye dårligere serie.
Ivers var ikke 30 når vi hentet han, Ronny Johnsen er sannsynligvis den beste spillern vi har hatt.
Å diskutere om King gjør seg fortjent til lønna blir rett og slett for hypotetisk. Han kommer neppe hit, vi vet ikke hva slags lønn han ville fått og hva han hadde bidratt med på banen. Vi sparer uansett ingen ting, det er det Trøim som gjør.
Men King kommer neppe hit. Han kommer til å spille i en mye bedre klubb i en mye bedre serie.
Det er bare tull å sammenligne han med Børven. Børven er ca halvannen måned eldre. For 5 år siden var Børven ønsket i RBK, mens King var ønsket i Man United. Når vi henter Børven satt han på tribunen i Tyrkia og hadde ikke scoret det året for lag nummer 15. mens King spilte fast i Premier League. Etter den tid har King to sølvmedaljer i Tyrkia, men Børven har to nedrykk i Eliteserien. Børven, på sitt beste, holdt godt Eliteserienivå. King på sitt beste holdt bra Premier League nivå.
King, hvis han kommer, noe jeg tviler sterkt på, vil vel være vår mest profilerte spiller siden Ronny Johnsen. Og hvis du heller vil spille med Brajanac enn med han så deg om det. Men King er jo mer kantspiller enn midtspiss da.
Ble medlem: Aug 2024
Omdømme:
3
(04-20-2025, 08:47 AM)NilsDN Skreiv: (04-19-2025, 06:52 PM)Blue 1978 Skreiv: (04-19-2025, 02:13 PM)NilsDN Skreiv: Ja, men som allerede sagt. Det er stor forskjell på en Børven som for det første aldri har vært god og som ble hentet fra tribunen i Tyrkia. Og en King som spiller fast i Ligue 1.
Det er tilnærmet fast det for en offensiv spiller. Men bytt gjerne ut fast med regelmessig da.
Alexander Isak har spilt 82%. Brajanac har 82%. Begge er vel rimelig faste i sine lag. King har spilt 23 av 29 seriekamper Mens Børven, som ble trukket opp som eksempel satt på tribunen i en mye dårligere serie.
Ivers var ikke 30 når vi hentet han, Ronny Johnsen er sannsynligvis den beste spillern vi har hatt.
Å diskutere om King gjør seg fortjent til lønna blir rett og slett for hypotetisk. Han kommer neppe hit, vi vet ikke hva slags lønn han ville fått og hva han hadde bidratt med på banen. Vi sparer uansett ingen ting, det er det Trøim som gjør.
Men King kommer neppe hit. Han kommer til å spille i en mye bedre klubb i en mye bedre serie.
Det er bare tull å sammenligne han med Børven. Børven er ca halvannen måned eldre. For 5 år siden var Børven ønsket i RBK, mens King var ønsket i Man United. Når vi henter Børven satt han på tribunen i Tyrkia og hadde ikke scoret det året for lag nummer 15. mens King spilte fast i Premier League. Etter den tid har King to sølvmedaljer i Tyrkia, men Børven har to nedrykk i Eliteserien. Børven, på sitt beste, holdt godt Eliteserienivå. King på sitt beste holdt bra Premier League nivå.
King, hvis han kommer, noe jeg tviler sterkt på, vil vel være vår mest profilerte spiller siden Ronny Johnsen. Og hvis du heller vil spille med Brajanac enn med han så deg om det. Men King er jo mer kantspiller enn midtspiss da. Godt innlegg.
Det utrente øyet kan se at King er en mye bedre spiller enn Børven.
Børven var god da han var ung. Da han spilte for Odd, første gang han var i VIF og de første månedene i Nederland. Så gikk det nedover.
King er en romantisk signering som sikkert mange får vann i munnen av. Allikevel er han nok ikke på blokka.
Omdømme:
16
Voldsomt som man hang seg opp i Børven. Poenget var ikke å sammenligne de som spillere. Børven ble nevnt som en som ble hentet fra utlandet på en dyr kontrakt. Det var sammenligningen og ikke ment som at de var i nærheten av samme nivå ferdighetsmessig  Men det går vel på leseforståelsen.
Ble medlem: Aug 2024
Omdømme:
3
(04-20-2025, 12:53 PM)Østblokka Skreiv: Voldsomt som man hang seg opp i Børven. Poenget var ikke å sammenligne de som spillere. Børven ble nevnt som en som ble hentet fra utlandet på en dyr kontrakt. Det var sammenligningen og ikke ment som at de var i nærheten av samme nivå ferdighetsmessig Men det går vel på leseforståelsen.
Skjønner.
Bare slang inn en kommentar rundt tiden jeg synes han hadde litt fotball i seg. Han hadde ett fint «Bergkamp-mål» for oss en gang.
Skal til Specsavers den 15. mai og får nok opp nivået rundt leseforståelse da.;-)
Omdømme:
27
Bård Finne? Joshua King? Thomas Lehne Olsen? (Facepalm) Napoleon Romsaas?
Tror dessverre vi ikke er i posisjon til å hente norske spillere som er på vei opp, med mindre de ønsker seg til å Vålerenga fra tidligere. Rosenborg har tre spisser som alle vil starte hver eneste kamp. Kanskje det kan utnyttes?
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
14
Vi trenger 2 uforutsigbare angreps spiller. 1 ving og 1 spiss..
Savnet etter Jones er større enn ventet..
|