Tråder: 1
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
129
Jada. Men de spillerne der må forlate klubbene sine på et tidspunkt hvis de har ambisjoner. Og de kan ikke bli for lenge der de er heller. Så en talentrolle i en Eliteserieklubb er nok helt sikkert veldig attraktivt. Så at de skal velge å takke nei hvis klubbene kommer til enighet har jeg liten tro på.
Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2025
Omdømme:
9
Luca burde bli vår, det er vi enige om. Anders Børset går også snart ut av kontrakt.
Ble medlem: Jul 2024
Omdømme:
1
04-23-2025, 06:43 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 04-23-2025, 06:49 PM av BohemFraØst.)
(04-22-2025, 12:17 PM)NilsDN Skreiv: (04-22-2025, 11:47 AM)Leksa Skreiv: Er det så prekært med stoppere da?
Selv om det var friminutt-fotball ved det første målet i går føler jeg de tre stopperne vi har holder mål.
Trenerne bør bestemme seg hvilke to som skal brukes fast.
Ønsker heller at vi bruker 30 mil på en spiss kontra å forsterke andre lagdeler.
Vi har kanskje ikke så mye penger heller..
Liker tanke på Sørensen som spiss midlertidig. Han tror jeg kan treffe innenfor stengene uten for mye tilløp.
Nei, nå er det ikke prekært. Men hvis en av dem blir skadet så må de 2 andre spille 90 minutter hver kamp fram til han er frisk igjen.
Vi har jo heller ikke så mange som kan gå inn å vikariere. Pallas, Hedenstad og Sjåtil er høydemessig et sted på 1,70-tallet og ikke akkurat midtstopperemner. Og ingen midtbanespillere å dra ned heller.
Sørensen er jo opprinnelig spiss da. I Portsmouth spilte han ikke så mye, men var vel spiss der. I Esbjerg spilte han omtrent 50/50 mellom spiss og venstrekant. På Newcastle's 2.lag spilte han nærmest utelukkende spiss. Så han er opprinnelig spiss, men har blitt omskolert til venstrekant.
Å kjøre inn Strand på venstrekanten og la Vinicius overlappe er en mulighet til å bruke Sørensen som midtspiss. Eller vi kan flytte Riisnæs over på venstre og la Sørensen ta høyrekanten og sånn sett være en direkte erstatter til Jones. Rijks på topp, Sørensen på høyre og Vinicus som offensiv back på venstre er i hvert fall et angrep med litt mer hurtighet. Og det er litt mer likt det vi spilte i fjor.
Han har spilt spiss ja. Men Sørensen sier selv han trives best på venstrekant.
(04-22-2025, 12:17 PM)NilsDN Skreiv: (04-22-2025, 11:47 AM)Leksa Skreiv: Er det så prekært med stoppere da?
Selv om det var friminutt-fotball ved det første målet i går føler jeg de tre stopperne vi har holder mål.
Trenerne bør bestemme seg hvilke to som skal brukes fast.
Ønsker heller at vi bruker 30 mil på en spiss kontra å forsterke andre lagdeler.
Vi har kanskje ikke så mye penger heller..
Liker tanke på Sørensen som spiss midlertidig. Han tror jeg kan treffe innenfor stengene uten for mye tilløp.
Nei, nå er det ikke prekært. Men hvis en av dem blir skadet så må de 2 andre spille 90 minutter hver kamp fram til han er frisk igjen.
Vi har jo heller ikke så mange som kan gå inn å vikariere. Pallas, Hedenstad og Sjåtil er høydemessig et sted på 1,70-tallet og ikke akkurat midtstopperemner. Og ingen midtbanespillere å dra ned heller.
Sørensen er jo opprinnelig spiss da. I Portsmouth spilte han ikke så mye, men var vel spiss der. I Esbjerg spilte han omtrent 50/50 mellom spiss og venstrekant. På Newcastle's 2.lag spilte han nærmest utelukkende spiss. Så han er opprinnelig spiss, men har blitt omskolert til venstrekant.
Å kjøre inn Strand på venstrekanten og la Vinicius overlappe er en mulighet til å bruke Sørensen som midtspiss. Eller vi kan flytte Riisnæs over på venstre og la Sørensen ta høyrekanten og sånn sett være en direkte erstatter til Jones. Rijks på topp, Sørensen på høyre og Vinicus som offensiv back på venstre er i hvert fall et angrep med litt mer hurtighet. Og det er litt mer likt det vi spilte i fjor.
Han har spilt spiss ja. Men Sørensen sier selv han trives best på venstrekant.
Tråder: 13
Omdømme:
22
Den store "elefanten i rommet" før vinduet er hva man skal gjøre med de såkalte "frie spillerne".
Etter 5 spilte kamper ser jeg følgende:
Vinicius bør signeres fort som f.. La oss takke og bukke for pølsepapir-rotet i Halmstad.
Ambina blir
Promise og Obasi er unge, lovende og skal ingen steder (ennå)
Da har vi telt til 4.
Tschiembe har fått tilitt og virker som en bra mann.
Sørensen har putta 2 mål, men har variert i prestasjonene
Vi beholder begge disse også og dermed er vi på 6.
Pallas fikk 90 min mot Viking, men er nå henvist til benken bak Vinicius.
Lange, Brajanac, Rijks: disse 3 har foreløpig ikke imponert særlig noen av dem.
Lange har fått mange minuttter da, men vi mangler litt alternativer på "hans plass".
2 av de 4 over har starta på benken i 4 av 5 kamper.
Selv om Pallas og Rijks skulle starte kamper igjen så er vi fortsatt på 2 "frie spillere" på benken.
Det er litt råflott når kvoten er full.
Omdømme:
129
Lange, spiller i en posisjon der vi har god dekning. Og han er ikke unikt god. Hvis Bjørdal og Ambina starter så konkurrerer Lange med Hagen, Sjøvold og Strand. Riisnæs kan spille der, hvis en annen tar hans posisjon (Obasi, Promise fra sommeren av, Thorvald/Sørensen, ny) og Pajic banker vel også på døra. Mener det er luksus å ha så god dekning i den posisjonen når Lange ikke er merkbart mye bedre enn norske alternativer vi tross alt allerede har.
Rijks og Brajanac - bytt minst en av dem med en ny og bedre utenlandsk spiss. Kanskje også norsk talent.
Pallas - hvis Vinicius blir værende, er det ikke da også litt luksus med en utenlandsk spiller på benk? Det som taler for er at han akkurat har kommet og venstrebacken er en vanskelig posisjon. Så venstreback er vel den posisjonen jeg mener er den som er mest aktuell for å ha dobbel dekning der begge er utenlandske. Den og spissplassen.
Ble medlem: Aug 2024
Omdømme:
3
(11 timer siden)NilsDN Skreiv: Lange, spiller i en posisjon der vi har god dekning. Og han er ikke unikt god. Hvis Bjørdal og Ambina starter så konkurrerer Lange med Hagen, Sjøvold og Strand. Riisnæs kan spille der, hvis en annen tar hans posisjon (Obasi, Promise fra sommeren av, Thorvald/Sørensen, ny) og Pajic banker vel også på døra. Mener det er luksus å ha så god dekning i den posisjonen når Lange ikke er merkbart mye bedre enn norske alternativer vi tross alt allerede har.
Rijks og Brajanac - bytt minst en av dem med en ny og bedre utenlandsk spiss. Kanskje også norsk talent.
Pallas - hvis Vinicius blir værende, er det ikke da også litt luksus med en utenlandsk spiller på benk? Det som taler for er at han akkurat har kommet og venstrebacken er en vanskelig posisjon. Så venstreback er vel den posisjonen jeg mener er den som er mest aktuell for å ha dobbel dekning der begge er utenlandske. Den og spissplassen. Enig angående venstrebacken. Er litt redd for at Vinicius kan dra på seg noen kort og at Pallas får sjanser.
Har en følelse av at Lange er god på treninger og han leverte jo i OBOS. Problemet er at det kan se ut som han forsvinner når det blir tøft. Det gjør det i hver kamp i ES. Nydelig touch, OK driv og skuddfot men trenger rom og tid. Kanskje noen andre norske lag kan være interessert.
Begge spissene bør byttes ut ja. Det kan fort bli ett sjansespill men det haster faktisk litt å få på plass en kynisk spiss.
Drømmen er en som river og sliter i motstanderens forsvar men der blir vanskelig.
Omdømme:
129
Pallas får helt sikkert sjanser. Jeg tror ikke vi hadde hentet Lange om ikke Hagen ble skadet.
Vi trengte spillere som fikk oss ut av OBOS. Lange, Brajanac, Rijks, men også Idumba og Kamara. I OBOS var vi i den heldige situasjonen at siden Fagermo mente at utenlandske ikke kan spille fotball så var ikke utenlandskvota noe problem. Vi hadde Kreuz, men det var vel også det. Så da kunne vi fylle opp med billige og bra, ut fra nivået, utenlandske. Men vi kan ikke kopiere den strategien i Eliteserien, uten også å kvitte oss med noen.
Jeg mener at vi burde klarte å få minst det samme, hvis ikke mer enn, for Rijks, Braja og Lange en vi betalte for dem. Dette er summer selv klubber som HamKam og andre klarer å betale. Og da er det egentlig noe alle burde være fornøyd med. Pallas synes jeg vel mest synd på. Han var vel tiltenkt en startplass helt til noen svensker rota med papirene og det dukka opp en mulighet som var for bra til å si nei til.
Men det er i hvert fall det vi må gjøre i sommer. Vi må forsterke noen offensive posisjoner og rydde opp i utenlandskvota.
Jeg mener det bare er 3 grunnet til å ha en utenlandsk spiller
1. Et stort talent (Promise, Obasi)
2. Har ferdigheter/spillertyper vi ikke finner i Norge (Vinicius, Ambina)
3. Er generelt bedre spillere enn realistiske norske alternativer (her har vi vel ingen i dag, men tenk f.eks. Kjartansson, Bojan, Ogude før han klikka)
Jeg mener at Lange, Braja, Rijks ikke tilhører noen av de kategoriene. Og jeg setter Sørensen, Pallas og Tshiembe i kategori 2 under litt tvil.
Ble medlem: Jan 2025
Omdømme:
9
Vinicius er den typen brasilianer jeg liker: god trening på det beste akademiet i landet, to år med spilling i Skandinavia/Øst-Europa med gode prestasjoner og mange spilleminutter.
En sjelden type, vi burde være fornøyde med den og gjøre alt vi kan for å beholde den hos oss i noen år.
Omdømme:
129
(7 timer siden)papajoao Skreiv: Vinicius er den typen brasilianer jeg liker: god trening på det beste akademiet i landet, to år med spilling i Skandinavia/Øst-Europa med gode prestasjoner og mange spilleminutter.
En sjelden type, vi burde være fornøyde med den og gjøre alt vi kan for å beholde den hos oss i noen år.
Helt enig. I perfekt alder. Blir 24 i desember. Bare å kjøpe med en eneste gang. Det er samme med han som Ambina egentlig, man bare ser med en gang at det her kommer til å bli bra.
Perfekt fordi han i en alder av 24 kanskje begynner å bli for gammel for større serier. Så kjøper vi han så blir det ikke for å sende han til Nederland ved første anledning, men for å beholde han.
Og vi kan og bør gjøre det så fort som vi bare kan, sånn at vi har alt klart hvis andre nordiske klubber kommer på banen.
Tråder: 2
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
9
(6 timer siden)NilsDN Skreiv: (7 timer siden)papajoao Skreiv: Vinicius er den typen brasilianer jeg liker: god trening på det beste akademiet i landet, to år med spilling i Skandinavia/Øst-Europa med gode prestasjoner og mange spilleminutter.
Helt enig. I perfekt alder. Blir 24 i desember. Bare å kjøpe med en eneste gang. Det er samme med han som Ambina egentlig, man bare ser med en gang at det her kommer til å bli bra.
Perfekt fordi han i en alder av 24 kanskje begynner å bli for gammel for større serier. Så kjøper vi han så blir det ikke for å sende han til Nederland ved første anledning, men for å beholde han.
Og vi kan og bør gjøre det så fort som vi bare kan, sånn at vi har alt klart hvis andre nordiske klubber kommer på banen. Er forsåvidt helt enig i at Vinicius er et veldig godt kjøp. Han kan nok fortsatt bli attraktiv i utlandet, men håper opsjonen gjelder for han også der kontakten blir automatisk forlenget dersom vi løser inn opsjoenn . Er litt usikker på hvor mange mill vi har på bok og er redd for at vi har langt mindre enn noen av dere andre tror. Men skal sies at jeg har null peiling på dette.
Må innrømme at Braja skuffet i går og det samme gjorde Mees. Skal sies at de har langt dårligere betingelser enn i Obos og jeg savner både mer far og flere innlegg fra kantene som de trenger for å bøtte mål.
Kunne dog vært interessant å prøvd Vinicius på venstre vingen og Sørensen på topp.Pallas hadde da tatt venstre backen. Det gjør oss selvfølgelig mer sårbare bakover,men vi har også en Hedenstad som kunne vikariert der og en Borch som kunne tatt Høyre plassen i alle fall frem til sommervindu. Hva tenker dere om det?
|