Idag, 12:57 AM
VAR Tråden
|
Idag, 04:55 AM
(Igår, 11:37 PM)Majorstuen Skreiv:(Igår, 10:59 PM)Flemmern Skreiv:(Igår, 08:39 PM)NilsDN Skreiv: Målet til Vinicius var vel offside i dag. Men ingen VAR som griper inn. Ballen stryker nok såvidt innom Ambinas hår, men bildene kan ikke konkludere med det. Bra for oss og en lykkelig Vinicius (herlig å se hans glede i går!)
10 timer siden
Hadde vært mye bedre om avgjørelsen ved usikkerhet på offside bare kom angripende lag til gode, og ikke pga millimeterpetimetri. "Rettferdighet" my ass.
9 timer siden
(Idag, 12:57 AM)Wild Touch Skreiv:(Igår, 08:39 PM)NilsDN Skreiv: Målet til Vinicius var vel offside i dag. Men ingen VAR som griper inn. Jeg mener den gjør en retningsforandring der, se selv etter drøyt 5m30sek. Ser veldig ut som en retningsforandring, spesielt når vinkelen blir en annen. https://www.youtube.com/watch?v=cI190oTd4TQ Misforstå meg ikke, jeg er jo så klart glad det ble mål. Men jeg tror ikke VAR gjør noe særlig sjekk her. Og dermed er poenget at VAR står for rettferdighet ikke særlig godt egnet. Dommeren dømmer mål, det er ingen clear&obvious feil. Fint de ikke tar den, men rettferdig vet jeg ikke.
9 timer siden
Små centimetere på offside handler ikke om rettferdighet, bare ren og skjær flaks.
8 timer siden
(10 timer siden)idle76 Skreiv: Hadde vært mye bedre om avgjørelsen ved usikkerhet på offside bare kom angripende lag til gode, og ikke pga millimeterpetimetri. "Rettferdighet" my ass. (9 timer siden)Maefteda Skreiv: Små centimetere på offside handler ikke om rettferdighet, bare ren og skjær flaks. Det som er litt funny er jo at VAR her introduserer en problemstilling som ikke burde vært der og man glemmer grunnen til at offside-regelen er der: Man skal ikke kunne dra fordel av å ligge bak forsvaret når ballen spilles. Når man ligger 2mm bak, hvor stor fordel har man egentlig? Og trenger man å bruke en halvtime på å finne ut av det slik at "rett skal være rett" ned til millimeteren? Jeg er vel der at dersom det ikke kan oppfattes av det blotte øyet fra noen av dommerne så er det tvilsomt at man drar noen stor fordel av det.
7 timer siden
(8 timer siden)FuriousMachine Skreiv:(10 timer siden)idle76 Skreiv: Hadde vært mye bedre om avgjørelsen ved usikkerhet på offside bare kom angripende lag til gode, og ikke pga millimeterpetimetri. "Rettferdighet" my ass. Ja, det er jo det som er en del av kritikken av VAR som ikke handler om stadionopplevelsen - at VAR gjør at regler endres for å rettferdiggjøre VAR i seg selv. Alle de som ikke har VAR får da endrede regler uten mulighet til å faktisk håndheve dem (se også handsreglene). |
« Neste nyere | Neste eldre »
|
Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)