Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
#81
(07-21-2024, 08:04 PM)Ettlagioslo Skreiv: Da ble Rosenborg - Lillestrøm avlyst pga VARprotester.

Jeg er litt nysgjerrig på hva andre her synes om dette. Selv er jeg fryktelig usikker. På den ene siden synes jeg det er helt fantastisk at supporterne ser ut til å stå samlet om å si kraftig fra om at VAR ødelegger fotballen, men på den andre siden så er jo dette jævlig kjipt for f.eks. kidsa som er på stadion for å se heltene sine spille fotball.

Jeg tror jeg havner på å være FOR denne typen protestaksjoner (fiskekaker og tennisballer er ganske funny og harmløst når det gjelder å kaste ting på banen) og signalet er jo krystallklart. Ser enkelte i media er ute og sier at supporterne ødelegger "spillet vi alle er så glad i", men jeg føler vel kanskje at dette ødelegger ikke spillet nevneverdig mye mer enn det VAR selv gjør.

Dog, hadde det skjedd at en VIF kamp ble avlyst av samme grunn og jeg hadde vært på tribunen (som ikke skjer ofte pga helsa) så hadde jeg kanskje blitt eitrende forbanna.

Hva tenker dere andre?
Svar
#82
Første tanke er at passende straff her er og sette kampen til 0-0 men IKKE gi poeng til noen av lagene..

Det er første tanke..
Svar
#83
Jeg tror VAR er en del av sporten nå. Å kaste fiskekaker i Trondheim kommer ikke til å få FIFA og UEFA til å endre på det toget.
NFF blir pent nødt til å følge på.

Og jeg mener problemet med VAR er utførelsen. De får det til helt knakandes i NHL. Egentlig ingen grunn til at man ikke skal få det til i fotball.
Upopulær mening: jeg mener det er tull å være så ihuga VAR-motstander. Det må være mer fornuftig å peke på hva som ikke fungerer med det akkurat nå. Men at VAR er kommet for å bli er 100% sikkert.
Svar
#84
(07-21-2024, 09:44 PM)JohnF Skreiv: Jeg tror VAR er en del av sporten nå. Å kaste fiskekaker i Trondheim kommer ikke til å få FIFA og UEFA til å endre på det toget.
NFF blir pent nødt til å følge på.

Og jeg mener problemet med VAR er utførelsen. De får det til helt knakandes i NHL. Egentlig ingen grunn til at man ikke skal få det til i fotball.
Upopulær mening: jeg mener det er tull å være så ihuga VAR-motstander. Det må være mer fornuftig å peke på hva som ikke fungerer med det akkurat nå. Men at VAR er kommet for å bli er 100% sikkert.

Helt enig. Få bort millimeter tullet, og bruk VAR kun til å rette opp åpenbare dommer feil.
Svar
#85
Jeg merker jeg synes dette er helt innafor.
Om VAR er kommet for å bli er mer et utsagn enn fakta. Det er jo ikke VAR i Sverige f.eks. og de klarer seg helt fint. Folk peker på EM og VM men der dømmer altså de beste dommerne så da er det kun det som går for fort som blir fanget av VAR.
Så må også folk huske på at VAR aldri er vedtatt innført. Tinget vedtok et prøveprosjekt med VAR, styret i NFF valgte å tolke dette som støtte til full innføring av dette VAR light vi nå har i eliteserien. Så styret i NFF kan når som helst stoppe "prøveprosjektet".
Svar
#86
(07-21-2024, 09:29 PM)FuriousMachine Skreiv:
(07-21-2024, 08:04 PM)Ettlagioslo Skreiv: Da ble Rosenborg - Lillestrøm avlyst pga VARprotester.

Jeg er litt nysgjerrig på hva andre her synes om dette. Selv er jeg fryktelig usikker. På den ene siden synes jeg det er helt fantastisk at supporterne ser ut til å stå samlet om å si kraftig fra om at VAR ødelegger fotballen, men på den andre siden så er jo dette jævlig kjipt for f.eks. kidsa som er på stadion for å se heltene sine spille fotball.

Jeg tror jeg havner på å være FOR denne typen protestaksjoner (fiskekaker og tennisballer er ganske funny og harmløst når det gjelder å kaste ting på banen) og signalet er jo krystallklart. Ser enkelte i media er ute og sier at supporterne ødelegger "spillet vi alle er så glad i", men jeg føler vel kanskje at dette ødelegger ikke spillet nevneverdig mye mer enn det VAR selv gjør.

Dog, hadde det skjedd at en VIF kamp ble avlyst av samme grunn og jeg hadde vært på tribunen (som ikke skjer ofte pga helsa) så hadde jeg kanskje blitt eitrende forbanna.

Hva tenker dere andre?

Jeg er ikke nødvendigvis fan av VAR, men jeg mener det er helt feil måte å gjøre det på. I dette tilfelle finnes det helt sikkert småbarnsforeldre som har valgt å bruke feriedagene sine på å reise fra Lillestrøm til Trondheim for å glede barna sine. Tv-bildene viste utrolig mange skuffede amsikter. Nå har jeg ingen anelse om hvor mange det er som faktisk er med på å kaste tennisballer, men jeg vil anta at det er sted mellom 50-500 og hvordan denne gruppen klarer å tenke seg til at det er greit å stoppe en kamp av egne interesser forstår jeg ikke. 

Når det er sagt kunne NFF løst dette på en veldig mye bedre måte. En mulighet er å kaste ut alle som er over 18 med mindre man har følge av barn. 

VAR er kommet for å bli, og dersom det blir fjernet i nærmeste femtid vil det uansett komme tilbake til syvende og sist.
Svar
#87
Stakkars barnefamiler som får opplevelsen ødelagt.

Omtrent som vi fikk pga. VAR hver jævla kamp i fjor altså. Bu-føkkings-hu.

NFF har hatt sjansen til å stoppe VAR før årets sesong. Alle så hvor det var på vei. Nå viser supporterne, de som faktisk stiller hver kamp og som reiser landet rundt for å støtte laget sitt, at de er villige til å stanse selve produktet NFF selger for å bli kvitt VAR. Hvor mye "opplevelse" tror dere blir igjen hvis fansen mister engasjementet? Jeg veit hva som står på spill, for jeg gruer meg til neste sesong hvis vi rykker opp og VAR ikke er fjernet. VAR ødelegger hele opplevelsen for meg og tusenvis av andre supportere.

Og til dere som sier at VAR har kommet for å bli: ta dere ei bolle! VAR er ikke engang vedtatt innført i Norge, og det funker helt fint uten i Sverige. Samtidig har enkelte engelske PL-klubber foreslått å fjerne VAR og undersøkelser viser at over 75% av fansen vil ha det vekk, og det kan se ut som tyske supportere er i ferd med å snu også. Helt greit å være for VAR, men at det er kommet for å bli er bare et arrogant svar NFF og Norsk toppfotball bruker (eller en resignasjon hvis du er VAR-motstander.)

NFF har ikke engang villet stille i debatter om VAR, det er kun VAR-sjefen som har gjort det. Kanskje de nå vil stille? I så fall har vi vunnet enda et slag i krigen mot VAR!
Svar
#88
Helt innafor synes jeg. Og jeg er ganske sikker på at blir det noen som helst straff til noen av lagene så kommer det til å bli avbrutt veldig mange kamper neste runde i protest mot både VAR og straffen.

Tipper de fortsetter kampen på et senere tidspunkt. Enten onsdag kl 16.00 e.l. for å slippe supportere eller så må de spille uten tilskuere.
Svar
#89
VAR er nok framtiden om vi vil det eller ikke.
Jeg forstår suporterne godt, og jeg forstår de som ville se fotbal godt. Her ville kun en av gruppene vinne, og det ble supporterne.

Det er 2 ting jeg mener må til før VAR kan aksepteres.
Først og fremst MÅ det flere kamera til, og det fordrer at flere av dagens arenaer må oppgraderes. Dette må til for at det skal bli rettferdig og samtidig sikre at rett avgjørelse tas på raskest mulig måte.
Deretter må dommerne i "bua" være kvalifisert nok, med rett antall personer og ha full kontroll over det som formidles.

Med andre ord, kan ikke VAR brukes i Norge som det er idag.
Det er min mening.
Svar
#90
Skjønner at det er kjipt for de som vil se kamp, men noe må gjøres for å få fjernet VAR. Helt uenig med de som sier at VAR er kommet for å bli og at det kun skal brukes på åpenbare dommerfeil. Fotball er følelser ikke rettferdighet eller fakta!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 13 Gjest(er)