Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
(08-27-2024, 12:48 PM)Wild Touch Skreiv:
(08-26-2024, 04:43 PM)NilsDN Skreiv:  Jeg håper og tror at våre ledere her har litt bedre gangsyn i sånne saker enn de tydeligvis har i Bodø.

Tror sunn fornuft triumfer her, så kan man selvfølgelig diskutere hva sunn fornuft er. Håper på sterke ledere, som tør å si imot de som har valgt dem når det kreves. Ikke ta en Tuva, og snu kappen med vinden for å redde eget skinn. Så håper jeg også supportere tør å si sin egen mening, ikke bare følge røkla.

Greia med Bodø/Glimt er at styret i klubben var for VAR. Men ble nedstemt på årsmøtet. Så virker det som om de ikke har fulgt opp sitt eget årsmøtevedtak, noe som så klart provoserer. Og det er vel det som er kjernen i konflikten.

Så straffer de demonstranter som kaster fiskeboller som om de kaster murstein. Jeg følger ikke det der veldig tett, men jeg har ikke fått med meg at det har vært så strenge straffer for andre klubbers supportere som har kastet tennisballer, fiskeboller, champagnekorker, radiostyrte biler og Gud vet hva annet.

Hvis de hadde vært litt mer taktisk smarte så hadde de ikke gitt så strenge straffer for dette. Å kaste de fiskebollene var en form for markering. Uansett hvor man står i diskusjonen om VAR så kan ikke det sidestilles med å kaste farlige gjenstander. Hvis supportere ikke skal kunne bruke kamper til å markere sitt syn, hvor skal de da gjøre det?

Det er faktisk ikke sånn at et årsmøte er rådgivende. Lederne her har tatt inn over seg at klubben er mot VAR. Det er sånn det fungerer i et demokrati. Det diskuteres, det stemmes over det og så vinner flertallet. Og det flertallet mener må mindretallet innrette seg etter, uansett hva de personlig mener. Personlig skjønn kan de bruke i andre saker.

Så er det så klart veldig få saker som er så avklart som VAR. Det er for eller mot. Ja eller nei. Svart eller hvitt. Styret har jo en god del andre oppgaver også, der det absolutt er på sin plass med mer personlig tilnærming. Så jeg håper også på sterke ledere som er kompetente, tar riktige avgjørelser og tør å stå for sine meninger. De kan tale sin sak, men de er likevel nødt til å akseptere det når de er i mindretall. Og når saken er avgjort så er den avgjort. Ikke for evig og alltid, for et vedtak varer ikke lenger enn til neste vedtak. Og det kan godt hende det blir en ny VAR-diskusjon hos oss også om et år eller tre. Så får folk rette seg etter det som blir vedtatt da, uansett hva det er.

Men nå er jeg lei av å diskutere Glimt, så det siste jeg sier om dette er at jeg forstår at den siden som fikk flertall i VAR-diskusjonen der blir frustert over at styret ikke følger opp. At de mobiliserer spillere og andre til å tale sin sak, som om sportlig suksess gir dem retten til å sette sine egne meninger også på andre områder over det en demokratisk prosess på klubbens eget årsmøte har sagt.
Svar
Legg også til at Glimt konfiskerte og kasta anti-VAR-tostangs ifm en kamp.

Det kan godt tenkes de sier de er mot VAR, men det ser ikke sånn ut - og det provoserer nok en god del.
Svar
(08-28-2024, 02:50 PM)ehauger Skreiv: Legg også til at Glimt konfiskerte og kasta anti-VAR-tostangs ifm en kamp.

Det kan godt tenkes de sier de er mot VAR, men det ser ikke sånn ut - og det provoserer nok en god del.

Nå kan det jo tenkes at flertallet ikke var klar over hva som sto på spill, men det har dem jo selv skyld i da, for å si det sånn. Tenker det må ekstraordinære møter til for å avklare flere klubbers holdning til VAR, for det er jo det det er på det nåværende tidspunkt. Selv om.alle er imot, er det ikke sikkert at NFF vil avskaffe det. Mange her som reagerte på Glimt spillerenes uttalelser i etterkant av utestengelse av supportere. Denne kronikken forklarer det bra synest jeg:

https://www.vg.no/sport/i/eMz59a/bodoe-g...t-i-system
Svar
Da røyk Glimt mot Røde Stjerne. Deilig! Da synes jeg Vålerenga skal bli det første laget til CL siden 2007, i 2026.
Svar
(08-28-2024, 10:58 PM)Ettlagioslo Skreiv: Da røyk Glimt mot Røde Stjerne. Deilig! Da synes jeg Vålerenga skal bli det første laget til CL siden 2007, i 2026.

Ja, jeg har stor tro på at det skjer.
Real Madrid skjelver i shortsene nå...
Svar
(08-28-2024, 10:58 PM)Ettlagioslo Skreiv: Da røyk Glimt mot Røde Stjerne. Deilig! Da synes jeg Vålerenga skal bli det første laget til CL siden 2007, i 2026.

Helt enig, flott at fiskerjævlene er ute. Vet mange snakker om at norsk suksess i CL/Europa åpner for flere norske lag, men først og fremst sementerer den det eksisterende klasseskillet mellom B/G (mest) og Molde, og resten. La oss nå håpe at de allerede inntjente pengene skusles bort på bomkjøp. RBK gikk fra å være baroner til fattigfolk på ganske kort tid. Det er mulig igjen!

Jævla usympatisk gjeng er de også, med han faens sutrete bergenseren i spissen. VAR-saken endrer ikke det inntrykket.

Ser vel for meg at vår vei til CL/Europa er nokså lang, men vi får slåss for å komme dit på egne kvaliteter. Ikke fordi nordlendinger, vestlendinger og evt trøndere brøyter vei.
Svar
(08-28-2024, 11:25 PM)Hermansen Skreiv:

Helt enig, flott at fiskerjævlene er ute. Vet mange snakker om at norsk suksess i CL/Europa åpner for flere norske lag, men først og fremst sementerer den det eksisterende klasseskillet mellom B/G (mest) og Molde, og resten. La oss nå håpe at de allerede inntjente pengene skusles bort på bomkjøp. RBK gikk fra å være baroner til fattigfolk på ganske kort tid. Det er mulig igjen!

Jævla usympatisk gjeng er de også, med han faens sutrete bergenseren i spissen. VAR-saken endrer  ikke det inntrykket.

Ser vel for meg at vår vei til CL/Europa er nokså lang, men vi får slåss for å komme dit på egne kvaliteter. Ikke fordi nordlendinger, vestlendinger og evt trøndere brøyter vei.

Kunne ikke sagt det bedre selv.
Dette er en gledens dag for Norsk fotball. Mista fullstendig bakkekontakt opp i Nordland nå, så det er godt å få de ned på jorda igjen. 
Gleder meg til den dagen Knudsen og støtteapparatet forsvinner og hele korthuset faller sammen, for de som sitter i styret der er særdeles oppskrytte. Thomassen blant annet er flink til å ta æren selv for mye av suksessen. Men én større gjøk skal du lete langt etter i Norsk fotball. 

Det har han bevist både i Qatar og VAR-saken at han har en "oss mot dem"-holdning til supporterne. Var vel på Stang Ut-podcasten jeg hørte nylig det ble sagt at han garantert jobber for å bli forbundspamp. Er i hvertfall arrogant og sleip nok til å passe perfekt inn i et kontor på Ullevaal Stadion
Svar
Så dere synest at det er bedre at et lag/folk som støtter Putin har fortjent dette bedre?? Det får stå.for deres regning. Dem.vant sikkert fortjent, men den bærmen der unner jeg ikke noen som helst. Skremmende å lese hvor kynisk folk kan bli.

P.s. synest ikke noe om.Bodø Glimt, men der drar jeg grensen.
Svar
(08-28-2024, 11:25 PM)Hermansen Skreiv:

Jævla usympatisk gjeng er de også, med han faens sutrete bergenseren i spissen. VAR-saken endrer  ikke det inntrykket.

Ja, helt enig. Bra at ikke klubbkassa der oppe fylles opp med 300 millioner, selv om de får jo litt for brydderiet med å være med i Europa League også da.

Så klart er det mulig å søle bort pengene. Det RBK gjorde og det Glimt er i ferd med å gjøre er å legge opp til kostnader tilpasset inntektene fra Europa. Så når de inntektene ble/blir borte så må de tære på egenkapitalen. Bodø/Glimt drives ikke på en bærekraftig måte nå. Budsjettet deres for 2018-2019 var på under 60 millioner. Så allerede nå har de nok gjort seg veldig avhengig av inntekter derfra. De har så klart også en økonomisk buffer, men det var jo det som knakk RBK. De oppførte seg som om de fortsatt hadde inntekter fra Champions League lenge etter at de faktisk hadde det.

Men RBK er jo en stor klubb i norsk målestokk uansett om de spiller i Europa eller ikke. Bodø/Glimt er ikke det. Det jeg tror kommer til å ta dem er at også andre norske klubber etter hvert får inntekter fra Europa. Det vil presse lønnsnivået oppover. De vil fortsatt ha mest penger, men hvis de har utgifter på 150 millioner kroner, så er de ca 90 over det som er deres naturlige nivå. Mens et RBK, Brann, Vålerenga bare vil være 30-40 over. Hvis i det hele tatt det. Da må Glimt enten øke pengebruken enda mer, eller innse at det å bo i Bodø egentlig kun er for spesielt interesserte. Og miste den fordelen de har nå, at de kan betale bedre.

Og for å skifte tema litt, så er Ståle Solbakken i dag ute med sine vanlige tirader om kunstgress.
https://www.vg.no/sport/i/Ooylgl/solbakk...gressbaner

Samtidig så er det vel lov til å si at Glimt (og andre norske lag) har en fordel av det samme kunstgresset når de faktisk spiller i Europa. Det er så klart mer vanskelig å spille borte enn hjemme i Europa. Likevel har Glimt bare klart å vinne 7 bortekamper på totalt 28 forsøk. Besiktasa og Celtic er gode borteseire, ellers er det mot lag fra Irland, Island, Latvia stort sett de har kommet. Mens de hjemme har vunnet 22 av 28 kamper.
Svar
Jeg mener Ståle har rett (i teorien), fotball bør spilles på gress. Når de får til en strøken gressmatte på Lillestrøm og i Trondheim, burde det være mulig de fleste steder i Norge, sør for Trondheim.

Utfordringen er, som i mange sammenhenger - ressurser og penger. Det koster å holde en gressmatte og kapasiteten blir mindre.

Når det gjelder Intility er det såvidt jeg forstår helt urealistisk med gress iht avtalen med Oslo kommune som ble inngått når vi «fikk» tomten for 1kr. Matta skulle kunne brukes nærmest 24/7 og ikke kun være en elite-arena.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)