Avstemning Hva tror du, stem på alt du tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
29.51%
18 29.51%
uavgjort
0%
0 0%
tap
1.64%
1 1.64%
Håkans starter
13.11%
8 13.11%
Kamara starter
8.20%
5 8.20%
vi leder minst 2-0 etter 30 min
6.56%
4 6.56%
Storevik starter
6.56%
4 6.56%
Noen rapper huet til Riise (kun statuen altså)
4.92%
3 4.92%
Vi tar innpå Stabæk og eller xxx
13.11%
8 13.11%
En av spissene våre (ikke kantene) skårer
16.39%
10 16.39%
Totalt 61 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ålesund - Enga Lørdag 16.00 Hva tror du? En kamptråd
#51
(05-12-2024, 06:17 PM)Østblokka Skreiv:
(05-12-2024, 09:23 AM)Flemmern Skreiv:
(05-11-2024, 06:05 PM)Ettlagioslo Skreiv: Dette burde vært 7-0. Så mye bedre er vi. Men glad ja.

Ambina god Flem.

Han var god idag ja.
Aner ikke hva du vil fram til, men jeg er ikke en nisse som hater spillere basert på navn og tidligere "meritter".
Du er kanskje en sånn figur som legger inn alt på å hate en eller annen uansett hvordan man presterer?
Duste innlegg fra deg, som jeg er idiot nok til å svare på.

Det er lov å være nyansert. Fotball er ferskvare, og gjør man en dårlig jobb, er det greit å poengtere. I dette tilfellet gjorde Ambina en bra kamp, og da skal han hylles for det.

Tipper du er en som hater Strand, bare fordi han rykka ned med Brann .......

I all verden så surmaga og sinna da, Flem. Du måtte nesten se den komme at du ville få en sånn kommentar basert på hvor bastant du har vært om Ambina i en annen tråd her inne. Det har vel ikke akkurat vært nyansert heller Tongue

Som sagt, fotball er ferskvare og Ambina har vært direkte elendig i alle kamper bortsett fra de 2 siste. Han var ikke veldig god siste kamp, men ikke så elendig han har vært tidligere.
Legg merke til at det er ganske mange som har ment det samme som meg, og enkelte har vært langt mer ufine i talen sin enn meg.
Når Ambina da endelig gjør en god kamp, skal han selvfølgelig få skryt. Er ikke verre enn som så.

Det er jo enkelte her inne som er ganske så blåøyde og ser positive ting i all negativiteten. Det gidder jeg ikke.
Rake pucker er det man kommer lengst med. Jeg er iallefall ikke så smålig som enkelte som direkte legger enkeltspillere for hat uansett hvor godt de spiller. DET er ikke veldig nyansert Smile
Svar
#52
Bra kamp, rart ingen nevner at Enga varierte mye mer med å spille seg ut fra keeper og slå langt ut.
Tror det hjalp mye.
Svar
#53
(05-12-2024, 11:58 PM)Panzer Skreiv: Bra kamp, rart ingen nevner at Enga varierte mye mer med å spille seg ut fra keeper og slå langt ut.
Tror det hjalp mye.

Ja det tror jeg og.
Svar
#54
(05-11-2024, 06:03 PM)Gluecoma Skreiv:
(05-11-2024, 05:53 PM)Venga Skreiv: Deilig med 3 poeng, men det er enormt mye å ta tak i for oss altså...

Nja, vi har egentlig full kontroll på bortebane, og skaper et hav av sjanser. Denne kampen var et steg i veldig riktig retning syns jeg

Husk at dette var mot et lag i omtrent oppløsning. Bare delvis enig i det første du skriver for det forvars spillet var direkte flaut å se på i perioder. Mot bedre motstand ville vi ha blitt straffet beinhardt pga det. I det andre du skriver ville jeg heller sagt en hav av halv sjanser som egentlig ofte ble skapt pga mange enkelt individers håpløse involveringer fra åfk sin side. Ellers så for vi håpe på at det positive resultatet utløser en positiv tro på det systemet Bakke så inderlig ønsker å få til.
Svar
#55
(05-13-2024, 11:07 AM)Venga Skreiv:
(05-11-2024, 06:03 PM)Gluecoma Skreiv:
(05-11-2024, 05:53 PM)Venga Skreiv: Deilig med 3 poeng, men det er enormt mye å ta tak i for oss altså...

Nja, vi har egentlig full kontroll på bortebane, og skaper et hav av sjanser. Denne kampen var et steg i veldig riktig retning syns jeg

Husk at dette var mot et lag i omtrent oppløsning. Bare delvis enig i det første du skriver for det forvars spillet var direkte flaut å se på i perioder. Mot bedre motstand ville vi ha blitt straffet beinhardt pga det. I det andre du skriver ville jeg heller sagt en hav av halv sjanser som egentlig ofte ble skapt pga mange enkelt individers håpløse involveringer fra åfk sin side. Ellers så for vi håpe på at det positive resultatet utløser en positiv tro på det systemet Bakke så inderlig ønsker å få til.

Personlig så er jeg veldig usikker på hva det systemet faktisk innebærer. Det er jo ingen rød tråd i det her. To stoppere, tre stoppere, vingbacker, kantspillere, et anker og to indreløpere, to ankere og en offensiv sentralt. En spiss, to spisser...

Jeg synes det er helt fint at vi har trenere som faktisk gjør taktiske endringer. Med Fagermo så visste vi laget, samt når vi gjorde taktiske bytter og hvem som byttet med hvem en uke før kampstart. Samtidig så virker det som om Myhre og Bakke har null prinsipper, som kanske er litt for lite igjen. Må i så fall være at vi skal ha en litt stor og sterk spiss på topp. 

Men Bakke (og kanskje Myhre) virker jo å være sånne prøve og feile trenere. De eksperimenterer til det virker, så holder de på det som virker til det ikke virker lenger. Da er det tilbake til prøving og feiling igjen.

Men nå ser det ut som om vi er på vei inn i en periode der ting faktisk virker. I hvert fall bedre enn på lenge. Samtidig som vi (endelig) har litt flaks også. Det er marginer som gjør at skuddet til Bryne går i tverrligger og ikke i mål. Vi er både gode og heldige mot HamKam. Og vi møter et Aalesund som, om mulig, er enda mer skjørt mentalt enn vi er. Og scorer det første målet. Men det er jo sånn fotballen er. Det er ikke enorme forskjeller mellom himmel og helvete og det kunne fort vært vi som lå der Aalesund ligger nå. Men heldigvis er det ikke det.

Det blir litt som spillere. En god keeper eller en spiss som scorer mye sikrer en del ekstra poeng. Jeg sitter ikke med noe inntrykk at at Bakke-Myhre betyr noen ekstra poeng. Det er hederlige fotballhåndverkere, ikke noe mer. Og kulturbyggere da så klart.
Svar
#56
Ekstremt glad for denne seieren og at vi nå har fire på rad. 

Ingen skal påstå at vi er friskmeldt eller at alt går på skinner, men for hvem gjør det vel det? 

Vi tok inn to poeng på både xxx og stabæk som trolig blir våre to hardeste utfordrere om opprykk, det er jo helt gull. 

Vi skaper enormt mye mot Ålesund og var lite effektive, særlig er det bekymringsverdig at spissene våre Mees og Kamara skårer lite, men vi fortsetter å sikre tre poengere og avansement og det er jo tross alt viktigst. 

Mot ålesund, ham kam og tromsø har det blitt sagt at vi ikke vinner fordi vi er så gode, men at motstanderne er så dårlige. Og at Stabæk virker på et helt annet nivå med sine 5-0 seire. 

Men sist rota stabæk bort en tre måls ledelse mot moss, Tromsø vant fire null mot Odd og Ham Kam tok poeng mot Haugesund så kanskje er det ikke så ille allikevel. 

Nå har vi like lang restitusjon før 16. mai kampen som våre motstandere, hjemmespøkelset er borte og gutta bør absolutt ha troa på seire etter fire gode opplevelser på rad. 

Det blir for nok en nøkkelkamp mot en opprykksrival så seier der hadde vært fantastisk. 

Tilbake til kampen gleder Ambinas prestasjoner meg og at vi har så tydelig mønster i angrepet og virkelig setter fart rett mot mål. 

Sjøeng virket veldig tent og trygg og hadde ingen ganger da han skremte meg med å fomle med ballen i beina. Vi vinner uten Håkans så om han er klar igjen til 16de har vi et stort nytt våpen der. Strand var klasse, men Bjørdal får BB av meg. Herregud så godt det er å ha han på banen igjen. Og riisnæs da, bare fortsett å levere mål og driblinger du så skal alt gå bra. 

Mai er en nydelig måned! Vinner vi torsdag så begynner det å lukte full pott i hele jævla mai.
Svar
#57
(05-13-2024, 12:42 PM)Bohem33 Skreiv: Mai er en nydelig måned! Vinner vi torsdag så begynner det å lukte full pott i hele jævla mai.

Enig. Det er ikke stilkarakterer her og vi har begynt å plukke poeng. Jeg mener vi må ha som absolutt minimum 20 poeng til ferien og helst litt flere. 

Men det viktigste er likevel at Aalesund nå ligger langt bak og ikke ser ut som de kommer til å samle seg med det første. Jeg tror AaFK, Stabæk og vi alle kunne, med full klaff, klart å ta over 60 poeng i serien. Nå kan vi i hvert fall stryke AaFK fra den lista.

Vi trenger ikke bry oss om Stabæk, det er to direkte opprykksplasser. Ser vi på poengsummene fra i fjor så var xxx best av de som fortsatt er i OBOS med sine 52. Sogndal leverte 43 og Bryne 44. 

Det betyr at jeg tror vi kan nedjustere poengsummen som kreves for 2.plass til sånn ca 55. At nyopprykkede Egersund flyr høyt tror jeg ikke er så farlig. De kommer til å dabbe av. Og jeg tror det kommer til å lugge i perioder for Sogndal, Bryne og xxx også. Jeg tenker at i verste fall hadde vi hatt 7-8 poengs luke opp til både Stabæk og Aalesund som begge fungerte bra. Da hadde jeg vært litt bekymra.

Det har jo vært litt sirkus i åpninga. Åpningskamp hjemme mot Sogndal, et hvileskjær borte mot Raufoss. Så toppkamp hjemme mot Stabæk og byderby, Ispedd to cuprunder mot Eliteseriemotstand.

Men nå bør vi ha spilt av oss åpningsnervene og vi er fortsatt med. Selv om både resultater og spill til tider har vært skuffende. Nå blir kampprogrammet mindre hektisk og etter 16.mai så starter vel OBOS-hverdagen for alvor. Hvis vi da starter å plukke jevnt og trutt med poeng så begynner det å se veldig bra ut med tanke på Topp 2.
Svar
#58
Driter litt i hvordan poengene kommer nå altså, bare vi rykker opp. Vi kan spille finfotball i Eliteserien neste sesong.
Svar
#59
(05-13-2024, 08:54 PM)Østblokka Skreiv: Driter litt i hvordan poengene kommer nå altså, bare vi rykker opp. Vi kan spille finfotball i Eliteserien neste sesong.

Virkelig?
Vi bør vel vise at vi har noe i Eliteserien å gjøre?
Skjer neppe et mirakel i løpet av vintermånedene, kjedelig å rykke rett ned igjen.
Svar
#60
(05-13-2024, 11:07 AM)Venga Skreiv:
(05-11-2024, 06:03 PM)Gluecoma Skreiv:
(05-11-2024, 05:53 PM)Venga Skreiv: Deilig med 3 poeng, men det er enormt mye å ta tak i for oss altså...

Nja, vi har egentlig full kontroll på bortebane, og skaper et hav av sjanser. Denne kampen var et steg i veldig riktig retning syns jeg

Husk at dette var mot et lag i omtrent oppløsning. Bare delvis enig i det første du skriver for det forvars spillet var direkte flaut å se på i perioder. Mot bedre motstand ville vi ha blitt straffet beinhardt pga det. I det andre du skriver ville jeg heller sagt en hav av halv sjanser som egentlig ofte ble skapt pga mange enkelt individers håpløse involveringer fra åfk sin side. Ellers så for vi håpe på at det positive resultatet utløser en positiv tro på det systemet Bakke så inderlig ønsker å få til.
Aalesund har 4 skudd, 2 av de på mål, og har et par ganske gode offensive spillere som er vanskelig å stoppe, som Braga og Atanga. Det er solid å på bortebane ikke slippe til mer enn 2 skudd på mål, uansett motstand. Jeg vet ikke hva du legger i "direkte flaut", men det kan godt hende vi hadde blitt straffet av bedre lag. 

Så er det 2 sider å se våre sjanser og mål på. Vi har en lang pasning fra Sjøeng som er perfekt vektet i bakrom (han har fått assists på sånn før)  på et løp som Bjørdal timer perfekt, og så har vi en sinnssyk pasning fra Ambina mellom back og stopper. I begge tilfellene er aafk 4 mot 1 spillere. Aafk kunne sikkert løst situasjonen bedre, men her mener jeg at det er våre spillere som gjør prestasjoner som de fleste forsvar hadde slitt med. 

På målene våre er aafk også i overtall, men på det første målet er Bjørdal sterk og kommer seg forbi, og Risnæs vinker og får ballen perfekt fra Bjørdal, mål nummer 2 er mer flaks og tilfeldigheter da innlegget kommer på feil spiller, men tilfeldigheter gjør at ballen ramler til Jones som gjør 2 helt uventede ting, som setter forsvar og deretter keeper ut av spill. 

Det kan godt hende du har rett, at det er aafk`s håpløse involveringer som skaper våre sjanser, men jeg valgene som gjøres i angrep er riktigere, og løpene som kommer er bedre enn tidligere. Derfor et steg i riktig retning.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 19 Gjest(er)