10 timer siden
(02-23-2025, 07:02 PM)Wild Touch Skreiv: Er vi ferdig handla??
Vi er vel nå der at vi ikke har noen store huller i stallen.
Storevik og Sjøeng på keeperplass
4 backer i Sjåtil, Borch, Pallas og Hedenstad
4 stoppere i Kjelsen, Kevin, Jarl og Kiil Olsen
Plenty av midtbanespillere
Sørensen/Thorvaldsen på venstre
Riisnæs/Obasi og etter hvert Promise på høyre.
Rijks og Brajanac på spissplass
Jeg håper ikke vi er ferdige, for jeg er bekymret for målscoringen. Jones sto for ca 16% av målene våre i 2024 og er borte. Hvis det nå blir Riisnæs på høyre så er han en god spiller, men ingen målscorer. Det blir derfor mange færre mål fra høyrekanten.
Vi har ikke så veldig målfarlige midtbanespillere. Riisnæs klarte 3 i fjor, Bjørdal 7, Strand 6, Hagen 3, Lange 2.
I fjor sto Brajanac, Rijks, Jones, Kamara, Thorvaldsen og Håkans for 57% av målene våre. I år må Rijks, Brajanac, Thorvaldsen, Sørensen, Obasi og Riisnæs stå for det samme prosentvise forholdet sannsynligvis. Så de må stå for sannsynligvis 30 mål til sammen.
Av dem igjen så er det vel rimelig å anta at Brajanac, Sørensen og Riisnæs er 1.valg ved sesongstart og må stå for brorparten. Riisnæs tror jeg som sagt ikke kommer til å score veldig mye. 5-6 for han, som vil være bra tatt i betraktning at han scorte 3 i 2024. Obasi og Thorvaldsen, kanskje 5 til sammen? Obasi scoret 1 i fjor, Thorvaldsen 2. Med litt fremgang på begge og litt mer spilletid så er de på
Så da må Sørensen og Brajanac, evt Sørensen/Rijks score rundt 20. Brajanac/Rijks scoret 24 til sammen i fjor. Så kanskje 12-15 i år? Så vi er avhengig av 7-8 fra Sørensen også. Jeg tror det er her vi eventuelt kan drite oss ut i 2025, at vi ikke scorer nok.