Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Superfredag Oilers - VIF 01.11.24. kl. 2030
Klubbene og EHL ønsker å prøve ut fredag som kampdag. Med to kamper på TV. Frisk-SIL kl. 1800 og Oilers-VIF kl. 2030. De tre andre kampene i runden spilles kl. 1900.

Tuben med herlig PR for Superfredag https://twitter.com/i/status/1851916242426192065

Ved siden av kampene på Hamar er dette den tøffeste bortekampen. Og jeg er ikke veldig optimistisk. De to siste kampene har vi vært helt blodfattige. Mot Frisk og Sparta har vi bare to mål på 67 skudd. Taper vi her og taper de to kampene mot Storhamar i november er vi sjanseløse på topp-2.

Tabellen, hvor vi har flere kamper spilt enn Oilers og Storhamar  EHL Standings - Hockey/Norway

Vår trener Fredrik Andersson er ikke urolig  Tallene bekymrer ikke VIF-sjefen: - Fins ikke urolig
Svar
Jeg er like urolig som deg og det er ikke bare de 2 siste kampene vi har sett dette. Sesongen starta bra, men etter noen kamper har laget bortimot klappa sammen.
Begrunner det i svært få mål i 5 mot 5 spill. Overtall er meget bra og over all forventning, men vi kan ikke leve på det alene.
I tillegg som jeg nevnte i forrige kamptråd, det er for enkelt å ta ut vår 1.rekke ved å presse høyt i vår sone. Når 1.rekka har pucken, er de ligaens beste rekke, det er jeg ikke i tvil om. Men uten puck er de ikke gode nok dessverre.
At Andersson ikke er bekymra offisielt er som forventa, men den deler jeg ikke.

Er ikke meniga å være surmaga her på forumet, men jeg liker ikke det jeg ser og taktikken til Andersson viser seg å ikke fungere som forventa heller.
Svar
Bonsaksen og Nystuen er tilbake i kveld etter hhv karantene og sykdom. Men dessverre er ikke Linus Rosdahl med. Han har for meg vært den store positive overraskelsen. Han spilte lite de første kampene, men nå de siste ukene har han virkelig vist seg frem og står med 2+5. Bare Taimi har vært bedre. Ekelund med 0 mål og 4 assist er skuffende. Og så forstår jeg ikke hvorfor vi henter importbacker som ikke kan bidra fremover. Karlsson har 1+1. Da måtte han i så fall vært så tøff at han skremte livskiten av motstanderne. Men man legger knapt merke til han. At Rokseth også bare har 2 poeng er svakt. Lå på opp mot 20-25 poeng i Oilers.

Fremover hadde jeg håpet på mer fra McGauley og Nystuen. Men får gi de litt mer tid. Nystuen har vært litt forsiktig pga skulderoperert?

Jeg savner tre spillere voldsomt. Stian Solberg, Mika Partanen og Thomas Olsen er ikke erstattet ordentlig. Vi har en ledig plass på importkvota. Jeg håper vi kan hente Partanen tilbake. Jeg tror at han kunne fungere veldig bra sammen med Lepaus og Haag. Så kunne vi hatt Olimb, Karterud og McGauley i 2. rekka.
Svar
Så Frisk mot Storhamar nå og må si jeg synes syndt på Frisk som ikke får med seg 3 poeng, eller i det minste 2 poeng.
Leder 3-0 og 3-1, med full kontroll. Så kommer en idiot av en spiller, Hampus, og skal dra av 2 mann foran eget mål, mister puck og Storhamar scorer. Derfra og ut er det et lag på banen.
Roy Johansen satte Hampus på benken resten av kampen for den hjernedøde involveringa hans.
Man kan konkludere med at Hampus ødela seier for dem, og et håp for oss i serien.
Svar
Jooooohoooooo!!

Phhuuuu. Jævlig sterkt!
Svar
Høydepunkter i denne Advarsel: Enga er tilbake! | Vålerenga

Fortsatt tabelltopp etter en veldig sterkt seier. Mathis Olimb helt enorm i kveld.

Men sjekk tabellen. Vi er 4 poeng foran Storhamar, men de har 3 kamper mindre spilt. SIL har hjemmekamper mot Stjernen søndag og Lørenskog tirsdag. Mens vi har fri. De kommer til å ta 6 poeng. Da er de 2 foran med en kamp mindre spilt.

Så, torsdag 14. nov spiller vi hjemme mot Narvik og Storhamar spiller hjemme mot Lørenskog igjen. Begge lag kommer til å ta 3 poeng. Da blir det en skikkelig toppkamp mot nettopp Storhamar i Jordal lørdag 16. nov. Trolig har altså Storhamar 2 poeng mer enn oss før den kampen. Så vi er pisket til å vinne for å ta tabelltopp, ellers havner vi veldig bakpå også med tanke på at Storhamar fortsatt vil ha en kamp mindre spilt enn oss.

EHL Standings - Hockey/Norway
Svar
Den deilige dagen derpå! | Vålerenga
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)