Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 3.33 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VAR Tråden
(02-23-2025, 04:59 PM)Wild Touch Skreiv:
(02-23-2025, 04:34 PM)Loffen Skreiv: hjelpe meg. enda mer synsing. rapporten er et lite søk unna.
Man kan lese hele eller bare oppsummeringen.
Undersøkelsen konkluderer med følgende tall i prosent (for, mot, må videreutvikles før tar stilling):
Ikke vært på kamp siste år: 24,12, 35
Vært på kamp siste år: 25, 34, 37
Blant syngede stående på kamp: 15, 44, 39
Annet sted: 30, 27, 39

medlem supporterklubb: 22, 37, 38
ikke medlem: 24, 15, 35

Av de som gir et annet svar enn vet ikke så er det altså flest som sier "må videreutvikles før jeg tar stilling".
Disse personene vil selvsagt bli brukt av begge fraksjoner.
Motstanderne vil si at disse ikke er for dagens VAR og derfor mest imot.
Tilhengerne vil si at disse er med meg bare jeg får flikka litt på ting.

Blant de som svarer ja eller nei, så er det altså flere som sier nei desto mer aktiv man er.
Dette kommer klart fram i statistikken.

Litt flåsete sagt så er det kun blant sofa-titterne at det er overvekt av positivt for dagens bruk av VAR.  Av de som svarer ja eller nei, altså

Jeg ble ikke spurt :-)

Ikke jeg heller, så vi nuller ut hverandre ;-)
Svar
TV2 har gjort en undersøkelse blant breddeklubbene.
Den tyder på at forbundsstyret får viljen sin:
https://www.tv2.no/sport/over-halvparten.../17487955/

Dog, bare 59 av 181 spurte svarte.
Så det er massiv usikkerhet her.
Det skal bli interessant å se hvor mange av klubbene som til slutt velger å stemme - jeg antar blank/avholdende er en mulighet.
Samtidig nærmer det seg rekord i antall påmeldinger. Så får vi se...
Svar
Det blir VAR i Norge,det har alltid vært intensjonen

Forbundet viste tidlig hva de mente og ville så det blir ustabile lange kamper i all fremtid med middelmådige "eksperter" som avgjør hele tabellen etter egen agenda..

Jeg skulle gjerne sett en liga hvor "alle" er fornøyde med VAR og alt det innebærer
Svar
https://www.vg.no/sport/i/4BQ71q/vgs-var...emming-var

118 for, 86 mot i følge VG.

Dette må være så pinlig for NFF. Tviholde på VAR mot brukernes ønske og basert på et knapt flertall i norske breddeklubber. Strengt tatt har de ikke det en gang. Hvis NFFs egne stemmer trekkes ut.
Svar
Leit å lese den siste saken om VAR og breddeklubbenes standpunkt for det.
VG skal oppdatere barometere frem mot tinget til helgen.
Liten vits i det.
Vi ser jo hvor det bærer...

VAR light som vi har i Norge hjelper ikke særlig. Mange gale avgjørelser med den teknologien også og dommere som fortsatt dømmer etter skjønn.
Forskjellen er "bare" at det vil ta mye lenger tid å vente på disse. Jaja...
Svar
Det her er en halv seier. Skal en del til for at bredden stemmer mot NFF.

Men Qatar fikk NFF 75-25%. Her ser det ut som 60-40. Og det kan jevne seg ut enda mer.

Det her svekker VAR ytterligere. At er forslag NFF går så hardt inn for ikke får klarere flertall enn det her er egentlig overraskenu
Svar
https://www.vg.no/sport/i/rPygQm/ny-var-...bruken-ned

Fotballtinget vurderer to nye oppgraderinger av VAR i 2025, sier NFF-president Lise Klaveness.

Første oppgradering vil gjøre det enklere å tegne offsidestreker, uten ekstrakostnad.

Den andre oppgraderingen vil koste opp til 500.000 kroner og skal forbedre verktøyet.

Norge skal teste den nye teknologien først, hvor dommere får forslag til avgjørelse

Det dreier seg i hovedsak om at offsideavgjørelser skal bli lettere å fatte.

– Det vil ta ned tiden med å få programmet opp og vil gjøre det lettere å tegne offsidestreker. Den første oppgraderingen vil ikke koste noe, men ligger i «loopen». Vi har presset på og får den tidligere enn andre, sa Klaveness på et pressetreff på Ullevaal stadion onsdag.

Samtidig skal det i løpet av året komme enda en oppgradering. Den vil koste opptil 500.000 kroner og skal ytterligere forbedre verktøyet.

VAR-rapporten har estimert at årlig kostnad for mållinjeteknologi vil være 36 millioner kroner. Og å ha sensor i ballen vil koste 10,1 millioner kroner i året, ifølge rapporten.
Svar
(02-26-2025, 02:09 PM)Glennsoe Skreiv: Norge skal teste den nye teknologien først

Høres ut som en kjempeide...
Svar
(02-26-2025, 04:42 PM)NilsDN Skreiv:
(02-26-2025, 02:09 PM)Glennsoe Skreiv: Norge skal teste den nye teknologien først

Høres ut som en kjempeide...

Jeg var ikke klar over hvor utrolig tøff økonomisk periode Klaveness må ha vært igjennom den siste tida, så tenker jeg at vi kanskje skal slutte med å kritisere tiltakene henne står for, og heller backe hun i hennes saker og gjerne plusse på med lystenning og evt en spleis? 

Hun sier at :  – Min kone er i permisjon, og jeg er åpen med deg. Vi får ikke dette til å gå opp, sa fotballpresident Klaveness til NTB på onsdagens pressekonferanse
Akkurat nå har min kone permisjon, så akkurat nå blir min doble lønn det som holder lønnen vår hjemme, sa Klaveness til NTB.

For en fryktelig situasjon å være i, enda godt det i april triller inn ett honnorar på 1,8mill som redder situasjonen, selvom det sikkert da også blir tøft frem til kona er tilbake i jobb og hun kan gi 1/3 av honnoraret tilbake til ett eller annet veldedig formål, kanskje "Foreningen for breddedommere som sliter mentalt grunnet fravær av VAR" får sårt tiltrengte midler? 

Lise Klaveness, UEFA | Klaveness får millionlønn fra Uefa – beholder honoraret selv

Så kommer selve rosinen i pølsa: 

– Hun (kona) har valgt det selv, (permisjon) for hun synes det var håpløst at jeg reiste så mye. Men når hun begynner å jobbe igjen, for det må hun på et eller annet tidspunkt, så vil jeg selv sørge for en ordning hvor jeg bevilger noe av det honoraret til et veldedig formål, fortsatte hun.

Så det du sier, Klaveness, er at når du får ett internasjonalt verv i tillegg til jobben du har, så er sjansen stor for at du reiser så mye mindre slik at kona kan komme tilbake i jobb? 
Hvis jeg var den veldedige organsasjonen som skulle fått donasjoner fra Klaveness, ville jeg ikke akkurat satt sjampanjen på kjøling riktig enda. 

Helt utrolig at det er "blind lojalitet" til NFF fra breddeklubber og kretser, jeg blir matt og flau.
Svar
Skulle likt å sett nettavisene hvis det var Leif Klaveness som kom med lignende uttalelser om sin hjemmeværende kone...
Ganske frivillig å få barn, Lise og kona har jo også måtte gå mer aktivt inn for å få barn enn andre par og har til og med gjort det 3 ganger...
Det lille jeg hadde til overs for presidenten blei helt borte nå...
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 13 Gjest(er)