Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 3.75 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VAR Tråden
(04-08-2025, 09:44 AM)mestah Skreiv: Hyller forresten denne tifoen fra Brann - https://www.vg.no/sport/i/wgQgyM/brann-l...dt-i-magen

Den er klasse!

Like teit som supporterne dems. Vet ikke om du leste artikkelen, men Klavenes og co hadde tidligere hjulpet Brann å vinne anken om boten fra UEFA. Så for å toppe det, så jubler fansen hemningsløst etter VAR har grepet inn og gitt straffe til Brann.
Svar
(04-08-2025, 10:30 AM)Wild Touch Skreiv:
(04-08-2025, 09:44 AM)mestah Skreiv: Hyller forresten denne tifoen fra Brann - https://www.vg.no/sport/i/wgQgyM/brann-l...dt-i-magen

Den er klasse!

Like teit som supporterne dems. Vet ikke om du leste artikkelen, men Klavenes og co hadde tidligere hjulpet Brann å vinne anken om boten fra UEFA. Så for å toppe det, så jubler fansen hemningsløst etter VAR har grepet inn og gitt straffe til Brann.

Yes, jeg leste artikkelen. For meg er dette en nydelig tifo, selv om den like gjerne kunne vært rettet mot NTF og to omtalte styremedlemmer der. 

At de hjalp Brann med å vinne en anke mot UEFA er fint det, men det gjør ikke opp for den forferdelige prosessen de akkurat styrte.
Svar
NTFs juridiske rådgivere med en slags kronikk hos rettighetshaver TV2 der de stiller spørsmålstegn ved medlemsdemokratiet.
https://www.tv2.no/mening_og_analyse/det...nsent=true

Pål Kleven jobber til tider som jurdisk rådgiver for NTF i forbindelse med alternative eierskapsmodeller og selskapet deres har hatt mange oppdrag for NFF og NTF.
https://josimar.no/artikler/drommenes-te...hatgpt.com

Det er nok heller ikke tilfeldig at advokatfirmaet Kleven&Kristiansen har kontorer i Sognsveien 75c på Ullevål.

Dette lukter vel et bestillingsverk.
Svar
(Igår, 11:34 AM)NilsDN Skreiv: NTFs juridiske rådgivere med en slags kronikk hos rettighetshaver TV2 der de stiller spørsmålstegn ved medlemsdemokratiet.
https://www.tv2.no/mening_og_analyse/det...nsent=true

Pål Kleven jobber til tider som jurdisk rådgiver for NTF i forbindelse med alternative eierskapsmodeller og selskapet deres har hatt mange oppdrag for NFF og NTF.
https://josimar.no/artikler/drommenes-te...hatgpt.com

Det er nok heller ikke tilfeldig at advokatfirmaet Kleven&Kristiansen har kontorer i Sognsveien 75c på Ullevål.

Dette lukter vel et bestillingsverk.

Jeg ble fysisk uvel av å lese dette innlegget på TV2.
"Personlige meninger"; meg opp der sola aldri skinner...
Hva som er tanken bak disse meningene hos TV2 er også et godt spørsmål
Og for å bli fryktelig konspiratorisk; når var sist man så et såkalt leserinnlegg hos TV2, altså kommentarer fra personer som ikke har et arbeidsforhold med TV2....
Svar
Det er ekstremt enkelt: TV2 implementerte VAR ensidig, sa så at avgjørelsen «kom fra fotballen» selv om ingen noen gang presenterte referatet fra møtet der beslutningen om å implementere VAR faktisk ble tatt, tilbød sine egne tjenester til NFF for å levere kameraene, vant VAR-kontrakten, forhandlet fram sponsorer for skjermen når «spillet er stoppet i påvente av en avgjørelse» og nå risikerer NFF å gå tilbake.

Hvis noen er villige til å følge pengene...
Svar
Altså mulig jeg er helt alene om dette her inne, men…. Dersom man skal ta høyde for at det er demokratiet som regjerer er det faktisk slik at fansen har svært lite de skulle sagt etter et valg er gjennomført. Dersom man skal klage for man holde seg til saken. Det at VAR er innført hadde NFF myndighet til å gjøre. Da har de ikke brutt noen retningslinjer. Den kan legges helt død. Man kan stille spørsmålstegn ved implementeringen av VAR, men det å få det til å omhandle demokrati er feil. Dersom man ser svart hvit på det er det feil. Skal man klage bør man holde seg til saken.

Skrev et innlegg forrige uke rundt streiken og det henger sammen her, og selvom jeg og han kanskje ikke har alle argumenter like er det jo sånn at vi har samme tanke bak argumentene våre.

Det virker som at mange fans har et bilde av at fansen skal være på toppen av næringskjeden, men dersom det er tilfelle er jo dagens organisasjonsmodell helt feil bygd opp. Da er det ikke noe poeng med et styre. Da kan man forholde seg til en ledelse som svarer til fansen. Styret er per i dag valgt av fansen/medlemmer for å fronte respektives verdier.

Jeg må si at jeg er sjeleglad for at Ola Nordmann som sprayer ned Lerkendal med maling - drar til intility med et par gram i baklomma ikke skal ha direkte innflytelse over valgene klubben tar.
Svar
(Igår, 01:05 PM)Loffen Skreiv: Jeg ble fysisk uvel av å lese dette innlegget på TV2.
"Personlige meninger"; meg opp der sola aldri skinner...
Hva som er tanken bak disse meningene hos TV2 er også et godt spørsmål
Og for å bli fryktelig konspiratorisk; når var sist man så et såkalt leserinnlegg hos TV2, altså kommentarer fra personer som ikke har et arbeidsforhold med TV2....

Spør deg selv. Hvis du var advokat og hadde NTF og NFF på kundelista, ville du da sendt inn et sånt innlegg uten at det var avklart med dem du jobber for? Selvsagt ikke. Dette er et advokatkontor med kontoradresse på Ullevål stadion og som jevnlig tar oppdrag for Norges Fotballforbund og for Norsk Toppfotball, der Cato Haug tilfeldigvis er leder. Det her er folk som synes det er problematisk at de ikke bare får bestemme alt selv.

I tillegg er det jo et komplett tåpelig forslag. Vålerenga Fotball Elite har jo ikke andre medlemmer enn profesjonelle fotballspillere. Så det betyr jo det at et verv i styret i fotballklubben er et livstidsverv der du kan gjøre akkurat som du vil. For hvem skal fjerne deg? De spillerne som er ansatt hos deg?

EDIT: Ser at TV2 nå har oppdatert teksten med å fortelle hvem disse folkene virkelig er. Skulle bare mangle.
Svar
(Igår, 02:12 PM)Majorstuen Skreiv: Altså mulig jeg er helt alene om dette her inne, men…. Dersom man skal ta høyde for at det er demokratiet som regjerer er det faktisk slik at fansen har svært lite de skulle sagt etter et valg er gjennomført. Dersom man skal klage for man holde seg til saken. Det at VAR er innført hadde NFF myndighet til å gjøre. Da har de ikke brutt noen retningslinjer. Den kan legges helt død. Man kan stille spørsmålstegn ved implementeringen av VAR, men det å få det til å omhandle demokrati er feil. Dersom man ser svart hvit på det er det feil. Skal man klage bør man holde seg til saken.

Skrev et innlegg forrige uke rundt streiken og det henger sammen her, og selvom jeg og han kanskje ikke har alle argumenter like er det jo sånn at vi har samme tanke bak argumentene våre.

Det virker som at mange fans har et bilde av at fansen skal være på toppen av næringskjeden, men dersom det er tilfelle er jo dagens organisasjonsmodell helt feil bygd opp. Da er det ikke noe poeng med et styre. Da kan man forholde seg til en ledelse som svarer til fansen. Styret er per i dag valgt av fansen/medlemmer for å fronte respektives verdier.

Jeg må si at jeg er sjeleglad for at Ola Nordmann som sprayer ned Lerkendal med maling - drar til intility med et par gram i baklomma ikke skal ha direkte innflytelse over valgene klubben tar.

Du er overhode ikke alene. Meget godt skrevet artikkel, og mange gode argumenter. Tenkte det ble baluba her inne når dette ble postet på TV2, og selvfølgelig er det noen som går i fistel :-D
Svar
I fistel var å dra det langt.

Teksten forholder seg til at alle er "breddeklubber" blant annet med formuleringen:
"Det er utvilsomt et paradoks at en rekke medlemmer som faktisk driver med idrett ikke har stemmerett, mens alle de som ikke driver med idrett har full stemmerett."

For Vålerenga Fotball Elite er dette ikke relevant.
Såvidt jeg vet har så godt som alle andre toppklubber også skilt ut eliten i egen klubb.
Spillerne er dermed ansatt i klubben, de er ikke medlemmer.

Og de som peker på:
"Da er det ikke noe poeng med et styre. Da kan man forholde seg til en ledelse som svarer til fansen."
Det høres unektelig ut akkurat slik ting er i Spania der medlemmene direktevelger en president som lover gull og grønne skoger...
Det er ikke alltid det er vakkert, men det er ikke totalt anarki heller.

Jeg klarer ikke lese dette innlegget på TV2 sine sider som noe annet enn et angrep på den modellen ELITEN har i Norge i dag.
Og så bruker man masse argumenter som egentlig bare gjelder breddeklubber fra 3.div og nedover.
Svar
Det er helt riktig Loffen. Og målet er så klart AS-klubber som eier seg selv.

Så vi kan få klubber som RB Moss, internasjonale fotballkonsern og annet rart inn på eiersiden. Og siden ingen egentlig eier disse klubbene så kan de bare privatiseres og selges unna. For hvis Trøim, bare som eksempel, skal gå fra å ha en samarbeidsavtale til å eie klubben, hvor mye skal han betale og til hvem?

Nå er jo ikke Trøim så ille da, men sett at han eier klubben. Så dør han og så får arvingene et bra tilbud fra Saudi Arabia som trenger en farmerkkubb for Newcastle.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)