Avstemning Hva tror du skjer mot Viking?
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner
21.00%
21 21.00%
Uavgjort
8.00%
8 8.00%
Tap
6.00%
6 6.00%
De 11 som ble tippet i første innlegg starter
9.00%
9 9.00%
1-2 av de som ble tippet starter ikke
15.00%
15 15.00%
Flere enn 2 av de som ble tippet starter ikke
2.00%
2 2.00%
Vi henter en forsvarsspiller før Viking kommer på besøk
9.00%
9 9.00%
Var protester fører til at kampen stoppes
2.00%
2 2.00%
Vi selger over 13K billetter
25.00%
25 25.00%
Vi selger over 14733 billetter
3.00%
3 3.00%
Totalt 100 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hei vi er tilbake, Vålerenga - Viking Søn 30 mars 1430 En kamtråd i tiippeform
Jeg er så vanvittig glad for at vi starter med tre poeng.
De kan bli gull verdt for starten vår er beintøff.
De neste tre kampene er mot de tre lagene som imponerte mest i serieåpningen.
Sarp som var overlegne mot Molde, ffk som knuste Brann og rbk som i hvert fall vant (mot godset).

Jeg synes seieren i dag var veldig fortjent. Jeg skjønner at viking føler seg snytt for straffe, men jeg tror vi ville vunnet selv om de fikk den. Vi er bedre i begge omganger og har de største sjansene utenom målene. Jarlen sin var jo enormt nærme, rijks var også nærme, Thorvaldsen har en på tampen og pallas en i første. Vikings røde synes jeg var helt klart, han vet han har gult og hopper hardt inn i duellen etter at riisnæs har heada og han har albuen ute selv om han ikke treffer i hodet.
Den første gule han får er mindre klar, men han holder i trøya for å stoppe en overgang og det skal jo være gult selv om han ikke holder like klart som man ofte gjør.
Begge var riktige og den siste krystallklar da er det sutrete at vi også skulle hatt et gult tidlig i første.

Braja skuffet meg virkelig, synd vi ikke setter inn Rijks fra pause. Men veldig bra at han ikke stjeler målet til Bjørdal og risikerer å bli avblåst for offside. Braja vil få nye sjanser og kan fint reise seg. Mot ffk tror jeg han kan bli veldig viktig. Da må våre hodesterke spillere ha klare oppgaver på innkastene deres, men den ballen er jeg helt sikker på at trenerne våre er på. Det hadde vært gull å starte med Mees mot sarp, men tror virkelig ikke at det skjer. Men et litt tidligere bytte om han ikke har dagen håper jeg at vi får.

Riisnæs var varierende vi har sett han mye bedre og vil nok snart få se han mye bedre. Men det er vanskelig å se at høyre kant er rett posisjon for han. Og synd at han da ikke spilte fast der i oppkjøringa.

For noen mottak av pallas da, de imponerte meg. Han kan dempe en ball ass.

Jarlen var veldig god i dag, utrolig synd at millimeterne ikke var på vår side. Jeg feira målet lenge jeg før jeg skjønte at den spratt ut igjen.

Ambina ambina og Bjørdal, helt himmelsk.

Jeg synes vi ser en klar plan for det vi gjør og at vi er raske i lengderetning. Vi hadde masse unødvendige upresise pasninger som ødelegger overganger i dag, men bra at vi har en plan.
Og vi er altfor dårlige på å gi Braja innleggene som kan gjøre han god.

Aksjonen var sterk, bra det ikke ble stopping av kamp og topp tifo som fikk fram poenget.

Også er det helt rått å selge nesten femten tusen billetter når det er meldt regn tett opp mot kampstart det er fem grader i lufta kampen starter 1430 og det er varslers aksjoner som gjør at østblokka ikke fylles før et kvarter ut i kampen.

Alt i alt utgjør det en nydelig premiere. Plukker vi litt poeng på Østfold turneen nå så kan vi mobilisere maks i den lille pausen før rbk kampen. Og selv om det ikke går veien der så ser det ikke så stygt ut som det hadde gjort med null eller ett i dag.

Ser man enda større på det og zoomer ut til den femtedelen av sesongen (de 6 første kampene) så tror jeg vi slår kbk greit. Da har vi seks poeng det er trygg plass snitt om vi taper de fire andre. Vinner vi en av dem har vi ni pluss uavgjort. Vinner vi to så er vi med i Europa kampen selv etter en meget tøft kampprogram i starten. Noen poeng fra Østfold hadde vært nydelige.

Gøy å se brassen vår presentert. Gleder meg til å se han og innleggene hans. Kanskje det var det Braja savna i dag. Spent på hvor fort han får spilletid.

Aasen på benk ble jeg også veldig glad for å se. 
Det er mange som ikke starta i dag som kan bli viktige for laget etterhvert. Vår nye brasse, Kevin, Thorvaldsen som var frisk i dag, Mees, og Obasi. 

Jeg fikk troa av det her.
Svar
Dagbladet har visst så lite å skrive om så de kjører egen sak på pipinga etter kampen:
https://www.dagbladet.no/sport/ingen-skj...a/82900581

Dette var vel kanskje den største tabben i går. Hvem i all verden har vi ansatt som tenker at å sette på musikk etter seier er en god plan?
Jaja, vedkommende gjør garantert ikke det samme igjen.
Svar
(8 timer siden)Bohem33 Skreiv: Jeg er så vanvittig glad for at vi starter med tre poeng.
De kan bli gull verdt for starten vår er beintøff.
De neste tre kampene er mot de tre lagene som imponerte mest i serieåpningen.
Sarp som var overlegne mot Molde, ffk som knuste Brann og rbk som i hvert fall vant (mot godset).

Når det gjelder den kommende "østfoldturneen" vår, så virker Sarpsborg som et vassere lag enn Fredrikstad tross sistnevntes 3-0 mot Brann.
Ganske godt gjort å vinne med de sifrene når laget har 57% i passningssikkerhet og rundt 23% i ballinnehav.

Fordelen for Enga nå er at vi kan se og lære av lagenes serieåpning. 
Bl.a gjøre en vesentlig bedre forsvarsjobb ved lange innkast og unngå flest mulig av dem høyt i banen.
Og demme bedre opp for kontringer i mot.

Blir spennende mot Sarpsborg på søndag.
Synes de imponerte mot Molde.
Men lurer egentlig litt på hvor gode Molde egentlig er. De virker litt mette og har vel egentlig ikke gjort det så bra mot middelmådige lag på laveste nivå i europacupen.

Når det gjelder Fredrikstad, så får de en dag mer hvile før vi møter dem.
4 dager mot våre 3.
Håper ikke det blir avgjørende, men Fredrikstad har en energisk tut-og-kjør-spillestil, så litt redd for det...
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: bj-mi, Caanradi, Mingus, mtjoh, Raindog, Theo 66, 17 Gjest(er)