Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(04-28-2025, 10:20 AM)Loffen Skreiv: Den store "elefanten i rommet" før vinduet er hva man skal gjøre med de såkalte "frie spillerne".
Etter 5 spilte kamper ser jeg følgende:

Vinicius bør signeres fort som f.. La oss takke og bukke for pølsepapir-rotet i Halmstad.
Ambina blir
Promise og Obasi er unge, lovende og skal ingen steder (ennå)

Da har vi telt til 4.

Tschiembe har fått tilitt og virker som en bra mann.
Sørensen har putta 2 mål, men har variert i prestasjonene

Vi beholder begge disse også og dermed er vi på 6.

Pallas fikk 90 min mot Viking, men er nå henvist til benken bak Vinicius.
Lange, Brajanac, Rijks: disse 3 har foreløpig ikke imponert særlig noen av dem.
Lange har fått mange minuttter da, men vi mangler litt alternativer på "hans plass".

2 av de 4 over har starta på benken i 4 av 5 kamper.
Selv om Pallas og Rijks skulle starte kamper igjen så er vi fortsatt på 2 "frie spillere" på benken.
Det er litt råflott når kvoten er full.
Jeg syntes det er merkelig man kjøper to utlandske venstrebacker og bruker kvoten på det.

Lange hadde jeg virkelig trua på, men syntes ikke han lever helt opp til forventningene nei.
Svar
Det var vel aldri planen at vi skulle kjøpe to venstre backer.
Men pallas leverte vel noe dårligere enn forventet i starten også ble Borch skade og senere solgt (selv om han ikke forlater oss helt enda) og så dukket vår nye brasilianske venn opp etter at klubben hans rota med papirene. Så da kasta vi oss og signerte han. Det var vel ikke noe vi forventet, men en mulighet som plutselig dukka opp.
Jeg tror aldri vi ville gått for Pallas om vi kunne signert brassen fra starten av. Men vi ville vel aldri trodd at vi kunne få en så god spiller, så der hadde vi rett og slett griseflaks.

Jokke sa i en podkasten Toppfotballl nylig at noen skal ut for å frigjøre plass til Promise, og at det fort kan være at vi vil han en ledig plass og for å gi oss litt handlingsrom. I så fall må to ut.

Det har vært mye fokus på hvem vi kan unnvære, men vi kan snu på det og spørre hvem må vi beholde.

Ambina, Vinicius, Tschiembe og Promise må registreres, men de andre er unnværlige tenker jeg.
Det er jo oppgjort og vedatt at spissene våre ikke er gode nok blant de fleste eksperter nå, så vil jo alt snu om det blir hattrick på en eller begge i kveld. Men står de fortsatt uten mål fram til sommeren så bør vel ingen av de fortsette.
Pallas er litt tricky siden han er ny og ikke har fått så mange sjanser, men er han kun backup så er det ikke krise om vi ikke har plass til han.
Sørensen ble benka sist, så kom han inn og skårte og kanskje er det han som er vår nye spiss. Jeg tviler på at han ofres, men både han og Lange er avhengig av å prestere.
Obasi har enda ikke fått spilletid på a-laget i år så det store gjennombruddet har latt vente litt på seg. Sist var han ikke troppen verken for første eller andrelag. Er han rett rundt hjørnet eller tenker man at utlån kunne vært noe?
Svar
Tenker vi skal være litt forsiktig med utlån av spillere som må integreres.

Pallas slipper vi nok ikke og i hvert fall ikke før Vinicius er signert permanent.

Tror ikke vi trenger å gjøre det så veldig komplisert. Uten noen store bud så er det jo de som har vært her lengst og som ikke helt har Eliteserienivået som vi kommer til å få exiter fra. Det er jo ikke sånn at vi bare må få plass til Promise, vi må også forsterke. Og skal vi ha en ny spiss så kvitter vi oss med en også.
Svar
(05-03-2025, 12:12 PM)Bohem33 Skreiv: Det var vel aldri planen at vi skulle kjøpe to venstre backer.
Men pallas leverte vel noe dårligere enn forventet i starten også ble Borch skade og senere solgt (selv om han ikke forlater oss helt enda) og så dukket vår nye brasilianske venn opp etter at klubben hans rota med papirene. Så da kasta vi oss og signerte han. Det var vel ikke noe vi forventet, men en mulighet som plutselig dukka opp.
Jeg tror aldri vi ville gått for Pallas om vi kunne signert brassen fra starten av. Men vi ville vel aldri trodd at vi kunne få en så god spiller, så der hadde vi rett og slett griseflaks.

Jokke sa i en podkasten Toppfotballl nylig at noen skal ut for å frigjøre plass til Promise, og at det fort kan være at vi vil han en ledig plass og for å gi oss litt handlingsrom. I så fall må to ut.

Det har vært mye fokus på hvem vi kan unnvære, men vi kan snu på det og spørre hvem må vi beholde.

Ambina, Vinicius, Tschiembe og Promise må registreres, men de andre er unnværlige tenker jeg.
Det er jo oppgjort og vedatt at spissene våre ikke er gode nok blant de fleste eksperter nå, så vil jo alt snu om det blir hattrick på en eller begge i kveld. Men står de fortsatt uten mål fram til sommeren så bør vel ingen av de fortsette.
Pallas er litt tricky siden han er ny og ikke har fått så mange sjanser, men er han kun backup så er det ikke krise om vi ikke har plass til han.
Sørensen ble benka sist, så kom han inn og skårte og kanskje er det han som er vår nye spiss. Jeg tviler på at han ofres, men både han og Lange er avhengig av å prestere.
Obasi har enda ikke fått spilletid på a-laget i år så det store gjennombruddet har latt vente litt på seg. Sist var han ikke troppen verken for første eller andrelag. Er han rett rundt hjørnet eller tenker man at utlån kunne vært noe?

Pallas var veldig god mot Viking og fikk en smell og var ute. Så det er nok ikke grunnen at han ikke har vært god nok.
Svar
(05-03-2025, 01:47 PM)BohemFraØst Skreiv:
(05-03-2025, 12:12 PM)Bohem33 Skreiv: Det var vel aldri planen at vi skulle kjøpe to venstre backer.

Pallas var veldig god mot Viking og fikk en smell og var ute. Så det er nok ikke grunnen at han ikke har vært god nok.

Jeg er enig i det og synes Pallas er bedre enn den "kritikken" han får. Han er ikke like god offensivt som Vinicius, men står ikke noe dårligere defensivt.
Svar
(05-03-2025, 02:50 PM)Flemmern Skreiv:
(05-03-2025, 01:47 PM)BohemFraØst Skreiv:

Jeg er enig i det og synes Pallas er bedre enn den "kritikken" han får. Han er ikke like god offensivt som Vinicius, men står ikke noe dårligere defensivt.

Synes også Pallas har vært frisk. Meget god dekning der nå!!
Svar
6 kamper spilt og 3 av medaljekandidatene hjemme. Det har jo gitt noen svar.
Vi gjør tett på ingen bytter selv når gutta er utslitte. Det må vel si noe om hva trenerne mener om de på benken.

Mot Brann har vi 4 forsvarsspillere på benken, men bytter 1 mann helt på slutten.
De 3 som er midtbane/angrep kommer inn, men dette skjer jo også etter 2-3.
Å bare ha 3 midtbane/angrep på benken hjemme er jo uansett et skikkelig dårlig tegn.
Thorvaldsen er jo skada og 3 talenter var med å tape mot Fana med 2.laget, men allikevel.

I sommervinduet må man både tenke høsten 25 og sesongen 26.
Borch er solgt og forsvinner i sommer. Hedenstad har knapt spilt og har kontrakt ut 2025.
Dermed må vi i markedet for ny høyreback.

Så mangler vi altså helt tydelig bredde fremover i banen.
3 unggutter sendes altså på tur med 2.laget i stedet for benken mot Brann. Det sier mye.
Hagen har ikke fått mange minuttene - vanskelig å kreve noe på den lille tiden han har fått. Men han imponerte ikke i cupen heller (ingen gjorde det).
Bully er fortsatt skada.
Thorvaldsen er visstnok på vei tilbake - måtte det gå fort.

På blokka til sommervinduet bør det stå:
Spiss
Høyreback (fra sesongen 26)
Bedre back-ups på midtbanen
Svar
(05-04-2025, 09:52 AM)Loffen Skreiv: 6 kamper spilt og 3 av medaljekandidatene hjemme. Det har jo gitt noen svar.
Vi gjør tett på ingen bytter selv når gutta er utslitte. Det må vel si noe om hva trenerne mener om de på benken.

Mot Brann har vi 4 forsvarsspillere på benken, men bytter 1 mann helt på slutten.

Ja, har sagt det her nå mange ganger. Offensive spillere bruker krefter nå som om de skal spille 60 og ikke 90 minutter. Med 5 bytter bør det gjøres 4 taktiske bytter og da er det viktig at de som kommer inn holder samme nivå som de som går ut. Og de byttene gjøres jo som sagt stort sett av offensive spillere. Hvorfor har vi 3 backer på benken?

Jada, vi har møtt gode lag. Men det er ting som rett og slett ikke fungerer for oss. Jeg vet at Brajanac scora, men å spille med en spiss som egentlig ikke er noen trussel er som å kjøre en bil med bare 3 hjul. Vi har egentlig et bra lag vi, men når vi må skape mye mer enn motstander for å få samme antall scoringer blir det vanskelig.

Neste 4 er overkommelige og blir det ikke mye poeng i resten av mai så er det litt krise.
Svar
(05-04-2025, 09:52 AM)Loffen Skreiv: 6 kamper spilt og 3 av medaljekandidatene hjemme. Det har jo gitt noen svar.

De 3 som er midtbane/angrep kommer inn, men dette skjer jo også etter 2-3.
Å bare ha 3 midtbane/angrep på benken hjemme er jo uansett et skikkelig dårlig tegn.
Thorvaldsen er jo skada og 3 talenter var med å tape mot Fana med 2.laget, men allikevel.

I sommervinduet må man både tenke høsten 25 og sesongen 26.
Borch er solgt og forsvinner i sommer. Hedenstad har knapt spilt og har kontrakt ut 2025.
Dermed må vi i markedet for ny høyreback.

Så mangler vi altså helt tydelig bredde fremover i banen.
3 unggutter sendes altså på tur med 2.laget i stedet for benken mot Brann. Det sier mye.
Hagen har ikke fått mange minuttene - vanskelig å kreve noe på den lille tiden han har fått. Men han imponerte ikke i cupen heller (ingen gjorde det).
Bully er fortsatt skada.
Thorvaldsen er visstnok på vei tilbake - måtte det gå fort.

På blokka til sommervinduet bør det stå:
Spiss
Høyreback (fra sesongen 26)
Bedre back-ups på midtbanen
Keeper…
Svar
Er det ingen som savner vinger ?
Vi spiller 433, og i de to siste kampene har vi spilte med to som I utgangspunktet er indreløpere på vingene.
Riisnæs er jo vår beste uansett om han spiller ving eller indreløper, men kunne godt tenkt meg han på plassen til Lange.
Eneste vingen vi har i troppen nå er Sørensen og han har med alle respekt ikke vært særlig god i eliteserien.
Thorvaldsen virker som han er på nivå med Bully når det gjelder skader. Vi får ta det som en stor bonus om han kommer tilbake på toppnivå.
Obasi virker å være milevis unna.
Promise kommer i august, men er han da god nok for eliteseriespill i år ?
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)