Tråder: 15
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
97
Igår, 12:01 AM
(Dette innlegget blei sist endra: Igår, 12:02 AM av Bohem33.)
Vi svømmer i cash etter salget av Jones skriver sporten.com
https://www.sporten.com/valerenga-svomme...igantsalg/
Overskriften er spennende, saken er ikke det.
Det står ikke noe nytt eller noen spekulasjoner om hvor mange av de femti millionene (om det blir salg) som kan brukes På nye spillere.
Tråder: 1
Omdømme:
118
Igår, 08:16 AM
(Dette innlegget blei sist endra: Igår, 11:54 AM av NilsDN.)
(Igår, 12:01 AM)Østblokka Skreiv: (01-05-2025, 03:18 PM)NilsDN Skreiv: (01-05-2025, 01:48 PM)Østblokka Skreiv: (01-05-2025, 01:40 PM)NilsDN Skreiv: Ja, det er ikke lenge siden mange her inne mente 20 var maks uten å prestere i Europa. Men nå får vi 50 for spillere fra OBOS ligaen.
Haha, skal du virkelig bruke det mot andre fordi prisen på spillerene ut fra Norge har økt? Kan like gjerne nevne at det ikke er lenge siden du mente at vi solgte for 20 millioner uansett og var fornøyd med det.
Nå som du ikke kan gnåle over at vi selger spillere for lavt lenger så er det liksom du som hadde rett likevel. Ler meg ihjel. Molde solgte for eksempel nettopp en venstreback for 70 mill. Klubber betaler generelt mer for norske spillere nå.
Det er veldig åpenbart at du ikke skjønner hvordan et marked fungerer.
Det er ingen ting som har endret seg. Nå får vi 50 for en vi før hadde vært fornøyd med 20 for. Hvorfor det tror du?
Ja, det er jeg som ikke skjønner hvordan et marked fungerer.. Nå får vi 50 for de vi fikk 20 for tidligere. Fordi markedet har endret seg og det er markedet som styrer hva vi får. Det var markedet som styrte når vi fikk 20 og som styrer nå når vi får 50. Det var ikke jeg, men du, som gnålte over at vi solgte for lavt. Hvem er det som ikke skjønner hvordan markedet fungerer tror du?
Av oss to tror jeg det er deg.
Men for all del, du må gjerne greie litt ut om dette altså. Hva er det som gjør dette?
(01-05-2025, 11:22 PM)Oldtimer Skreiv: Tja, blir ikke overrasket om erstatteren til Jones heter Ofkir.
Nei, det tror jeg ikke. Om ikke annet så tror jeg at Jones-salget gjør at vi blir mer tilbøyelig tli å godta et litt lavere bud fra HamKam bare for å bli kvitt han. Vi vil nok gjerne ha han ut av lønningslista.
Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2024
Omdømme:
6
Veldig spent på Filip Thorvaldsen denne vinteren. Om han kan legge på seg noen kilo med muskler og terper på avslutninger så kan han være en kantspiller som erstatter Jones. Er ekstremt god 1v1 den gutten der.
Tråder: 5
Omdømme:
53
(Igår, 12:13 PM)VIF123 Skreiv: Veldig spent på Filip Thorvaldsen denne vinteren. Om han kan legge på seg noen kilo med muskler og terper på avslutninger så kan han være en kantspiller som erstatter Jones. Er ekstremt god 1v1 den gutten der.
Ja han kan bli god, men er ingen bakromsspiler som vi trenger. Han er ikke rask nok.
Kommende sesong blir vi nok liggende ofte bakpå, og da må vi ha fart på topp.
Omdømme:
15
(Igår, 12:36 PM)Flemmern Skreiv: (Igår, 12:13 PM)VIF123 Skreiv: Veldig spent på Filip Thorvaldsen denne vinteren. Om han kan legge på seg noen kilo med muskler og terper på avslutninger så kan han være en kantspiller som erstatter Jones. Er ekstremt god 1v1 den gutten der.
Ja han kan bli god, men er ingen bakromsspiler som vi trenger. Han er ikke rask nok.
er ikke hastigheten hans force?
https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...34dc96a605
Omdømme:
6
(Igår, 12:36 PM)Flemmern Skreiv: (Igår, 12:13 PM)VIF123 Skreiv: Veldig spent på Filip Thorvaldsen denne vinteren. Om han kan legge på seg noen kilo med muskler og terper på avslutninger så kan han være en kantspiller som erstatter Jones. Er ekstremt god 1v1 den gutten der.
Mener han kanskje har enda større muligheter for å lykkes i Eliteserien enn Jones. Filip har enda større spekter å spille på når han møter bedre motstandere. Men det forutsetter nok litt mer kraft i gjennombruddsfasen og at han scorer mål.
Har veldig trua om han utvikler seg litt på de punktene.
Tråder: 1
Omdømme:
118
(Igår, 01:40 PM)VIF123 Skreiv: (Igår, 12:36 PM)Flemmern Skreiv: (Igår, 12:13 PM)VIF123 Skreiv: Veldig spent på Filip Thorvaldsen denne vinteren. Om han kan legge på seg noen kilo med muskler og terper på avslutninger så kan han være en kantspiller som erstatter Jones. Er ekstremt god 1v1 den gutten der.
Mener han kanskje har enda større muligheter for å lykkes i Eliteserien enn Jones. Filip har enda større spekter å spille på når han møter bedre motstandere. Men det forutsetter nok litt mer kraft i gjennombruddsfasen og at han scorer mål.
Har veldig trua om han utvikler seg litt på de punktene.
Han har defintivt mye han kan bli bedre på, men lykkes han med det så kan han bli en veldig, veldig god spiller. I dag brukes han jo som en driblesterk kantspiller. Jeg tror han i 2025 kanskje gjør best nytte for seg ved å komme inn fra benk. En halvsliten høyreback som plutselig får en fresh Thorvaldsen som motpart kommer til å slite, fordi han er veldig god 1 mot 1. Jeg tror heller ikke hurtigheten hans er noe problem. Vet egentlig ikke hvor rask han er over lengre strekninger, som jeg antar at det er det Flemmern mener, men han har et bra rykk.
Hvis han utvikler evnen til jevnlig å føre ballen mange meter oppover banen som ballfører så mener jeg han kan bli veldig veldig bra. Men det krever en litt annen spillestil enn den klassiske 433 der kantspillerne skal holde krittlinja. Han har definitivt ferdighetene til å passere et ledd. Litt mer muskler og en mer skapende spillestil er vel det som bør legges på.
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
10
Filip er litt for lett og få ut av balanse,så jeg satser på at han har en plan mot bedre motstand enn i fjor
Tråder: 7
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
19
Ingen kjøpefest, men vi skal selvsagt handle.
https://www.nettavisen.no/sport/juvelen-...95-2183240
Ellers håper og tror jeg det er en liten hvit løgn at vi ikke har bra med cash nå, med tanke på Dønnum, Klaesson, Berge, Holm, Sahraoui, Ilić og nå Jones + masse videresalgsinntekter og annet smått. Dette er 250 millioner i salg de siste årene. Vi BØR kunne klemme litt til, ellers lurer jeg på hvor pengene forsvinner. At vi må ha gode lønninger er opplagt, hvis vi vil konkurrere, men dog.
Omdømme:
6
Igår, 06:24 PM
(Dette innlegget blei sist endra: Igår, 06:41 PM av VIF123.)
(Igår, 03:50 PM)Ettlagioslo Skreiv: Ingen kjøpefest, men vi skal selvsagt handle.
https://www.nettavisen.no/sport/juvelen-...95-2183240
Ellers håper og tror jeg det er en liten hvit løgn at vi ikke har bra med cash nå, med tanke på Dønnum, Klaesson, Berge, Holm, Sahraoui, Ilić og nå Jones + masse videresalgsinntekter og annet smått. Dette er 250 millioner i salg de siste årene. Vi BØR kunne klemme litt til, ellers lurer jeg på hvor pengene forsvinner. At vi må ha gode lønninger er opplagt, hvis vi vil konkurrere, men dog.
Vi budsjetterer med 20-25 millioner kroner i inntekter fra spillersalg hvert år. Hvis vi ikke får til salg, risikerer klubben underskudd. Vi kan lage budsjett uten å regne med spillersalg, men da må vi kutte kostnader eller finne andre måter å øke inntektene på, for å kunne satse på samme nivå som vi gjør nå. Dersom vi for eksempel selger Jones for 50 mill, vil halvparten av pengene gå til å dekke klubbens daglige drift. Den andre halvparten kan vi bruke til å reinvestere i nye spillere eller annen infrastruktur som klubben trenger på sikt.
Dagens modell sikrer dog at eier dekker eventuelle underskudd, men det er jo dette klubben jobber med. Å være selvdreven uten ekstern hjelp.
Men om vi skulle selge en spiller til i løpet av året for en høy sum som så er jo budsjettet allerede dekket inn og det vil dermed gi oss god likviditet.
Så viktig at vi årlig selger for mer enn de berømte 20 millioner som Nils har mast om for å kunne forsterke laget uten å være 100 % avhengig av eiers velvilje.
|