Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eliteserien 2025
Skrika fortsetter å kommentere og går Alsaker en høy gang. Alsaker er en mild bris i forhold.
Tilbake til kampen.
Tromsø har hatt 4 store sjanser, vi 0.

Målet de scorte var jo rein flaks. Et innlegg/skudd med omganges strømpetreff, fullstendig gal retning som gjør at alle blir utspilt, og en løk fra Tromsø får ballen og avslutter fra ca 10-12 meter.

Vi har vel hatt ballen 60-70% tenker jeg, men vi skaper ingenting framover. Vi kommer ikke rundt på vingene eller inn i midten.
Sjøeng har sett ut som en million dollar x10 og har hatt et par veldig gode redninger.
Forsvarsfirern har hatt relativt god kontroll, og jeg tror få lag vil klare å løpe fra vårt midtforsvar eller Sjåtil. Pallas aner jeg ikke hvor rask er, han har ikke blitt satt på noen prøve langs bakken.
Hagen er bortimot usynlig på midten, og Lange er midt på treet. Mye fikst med ballen, men mister den ofte. Strand er vår beste på midten og meget bevegelig som alltid. Hindrer oppspill og spiller selv mer framover enn tidligere, BRA!
Riisnæs ser frisk ut og er god med ball. Men ingen sluttprodukt hittil. Sørensen er også mye involvert, men det blir som regel pasninger bakover eller til siden.
Brajanac er helt usynlig. Vi ser han kun når deres keeper har ballen og han står som en saltstøtte 10 meter bortenfor for å skjære av pass mot vår venstre side (er sikkert avtalt dette). Han taper alle dueller på topp og er veldig lite spillbar. Det er nok hovedgrunnen til at Riisnæs og Sørensen ikke får spilt han opp. Vår svakeste så langt i denne kampen.

En ting vi må jobbe med utover det å få en spiss til å være spillbar, er utspill bakfra når motstander presser høyt. Det blir alt for store strekk i laget som gjør det bortimot umulig å spille seg ut. Enten må vi spille langt tidligere, ellers må de på topp senke seg og bidra i oppspillet. Forventer at trenerne ser dette, noe vi kan bli ordentlig straffa på når vi møter LAG fra Eliteserien.
Tromsø er et lag som kommer til å havne på nedre halvdel vil jeg tro.
I tillegg må Kiil Olsen slutte å "stå over ballen" og sinke spillet. Det gjorde han i OBOS også. Hårreisende å se hvor unødvendig lang tid han bruker.
Sjåtil sliter litt med posisjonering og ved et par, tre anledinger, har Tromsøs venstre ving vært helt alene. Med ball er Sjåtil helt nydelig.

Selvom vi ligger, ser det faktisk ikke så halvgalt ut bortsett fra siste tredjedel (dette har vi vel hørt før?).
Svar
Vekker vonde minner fra '23. Triller og triller, men skaper null og niks. Bare flaks at vi ikke har tre i sekken. Satser på en bedre andreomgang.
Svar
Da er det 0-2. Håpløst forsvar på en corner. Kiil Olsen tar bør være på andreballen her, men hvorfor står Jarl ute på 5-meter til høyre for mål? Han dekker vel opp en dust der, men stopperne skal jo ikke stå langt unna eget mål. Elendig. På neste corner gjør Jarl akkurat det samme, følger en løk fra Tromsø bort fra mål.
I min bok skal stopperne ALLTID stå rundt keeper. Skal man mannsoppdekke en eller annen, er det jo andre spillere som skal gjøre det.
Siden dette da skjer 2 ganger på rad, må det jo være en plan bak det?
Svar
Sover på corner og ingen på bakerste stolpen,for enkelt

Ikke imponert over Hagen i denne kampen heller..
Svar
(03-15-2025, 05:17 PM)Flemmern Skreiv: Da er det 0-2. Håpløst forsvar på en corner. Kiil Olsen tar bør være på andreballen her, men hvorfor står Jarl ute på 5-meter til høyre for mål? Han dekker vel opp en dust der, men stopperne skal jo ikke stå langt unna eget mål. Elendig. På neste corner gjør Jarl akkurat det samme, følger en løk fra Tromsø bort fra mål.
I min bok skal stopperne ALLTID stå rundt keeper. Skal man mannsoppdekke en eller annen, er det jo andre spillere som skal gjøre det.

Nei nei nei..Faen heller! 
Dette er skuffende hva vi leverer i dag. Siste vi trenger egentlig..
Utifra prestasjonen i dag så ser det ut som at vi må kjempe om unngå nedrykk.
Svar
Meget fortjent,de triller bare ball og mister ballen..
Svar
(03-15-2025, 05:28 PM)MaxManus Skreiv:
(03-15-2025, 05:17 PM)Flemmern Skreiv: Da er det 0-2. Håpløst forsvar på en corner. Kiil Olsen tar bør være på andreballen her, men hvorfor står Jarl ute på 5-meter til høyre for mål? Han dekker vel opp en dust der, men stopperne skal jo ikke stå langt unna eget mål. Elendig. På neste corner gjør Jarl akkurat det samme, følger en løk fra Tromsø bort fra mål.

Nei nei nei..Faen heller! 
Dette er skuffende hva vi leverer i dag. Siste vi trenger egentlig..
Utifra prestasjonen i dag så ser det ut som at vi må kjempe om unngå nedrykk.

Altså, det er treningskamp dette, hvor vi mangler våre 2 DESIDERT viktigste spillere. De er tilbake til seriestart. Mang en gang har lag vært ræva i treningskamper, for så å prestere når det gjelder.
Svar
Flaue saker,hadde tro på 6-8 plass.

Nå tenker jeg 9-12 plass..

Sorry..
Svar
(03-15-2025, 05:45 PM)Glennsoe Skreiv: Flaue saker,hadde tro på 6-8 plass.

Nå tenker jeg 9-12 plass..

Sorry..

Haha, herlig når folk bruker treningskamper som mal for hvordan ting kommer til å gå.
Svar
Brajanac gjorde EN ting riktig idag, "brøste" til Hagen som scorer.
Kiil Olsen var elendig på vårt siste innslupne, halvhjerta i "blokk". Totalt var han langt under pari idag.
Hagen tok seg litt opp mener nå jeg.
Totalt sett ble jo dette en nedtur selvom det er treningskamp. Vi er for dårlige i begge bokser. Vi snakker om at vi trenger en ny stopper, og selvom Kiil Olsen var elendig idag, mener jeg fortsatt at det er viktigere med en spiss. Brajanac er ingen relasjonsspiller og er hverken rask nok eller tøff nok i dueller til å skape noe der oppe.

Ja det er kun en treningskamp, men vi har dårlig tid til å justere det som trengs.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Bohem33, 15 Gjest(er)