Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VAR Tråden
(Igår, 04:16 PM)Glennsoe Skreiv: https://www.vg.no/sport/i/zAeQKv/opplysn...ar-vraking
Syv toppklubber valgte rett før onsdagens møte å kreve et tillegg til NTFs endelige innstilling til fotballforbunds styret.

Teksten er nå oppdatert og det er snakk om 9 klubber, ikke 7. Godset og Skeid har kommet til fra den opprinnelige oversikten.
Svar
(Igår, 03:26 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 02:55 PM)mestah Skreiv: Er forresten helt uenig i premisset ditt om at resultat er viktigere enn alt. For meg er resultater mindre viktig enn å forsvare fotballdemokratiet. Slike maktsyke idrettsledere har vi nok i av i fotballen, og det gjør meg kvalm uansett om de er i UEFA, FIFA eller B/G. De står for alt annet enn jeg vil at min klubb skal stå for.

Helt helt enig. Denne saken dreier seg ikke om VAR lenger, men om hvem som bestemmer i norsk fotball.

Og der har du svar på flere spørsmål du stiller meg Mestah.
Svar
(Igår, 04:49 PM)Wild Touch Skreiv:
(Igår, 03:26 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 02:55 PM)mestah Skreiv: Er forresten helt uenig i premisset ditt om at resultat er viktigere enn alt. For meg er resultater mindre viktig enn å forsvare fotballdemokratiet. Slike maktsyke idrettsledere har vi nok i av i fotballen, og det gjør meg kvalm uansett om de er i UEFA, FIFA eller B/G. De står for alt annet enn jeg vil at min klubb skal stå for.

Helt helt enig. Denne saken dreier seg ikke om VAR lenger, men om hvem som bestemmer i norsk fotball.

Og der har du svar på flere spørsmål du stiller meg Mestah.

Nei, ikke egentlig. 

Jeg ser fortsatt ikke dokumentasjon på at B/G-fansen har ønsket å kaste hele styret sitt hver gang de er misfornøyde med noe. Og jeg har heller ikke sett noe som tilsier at B/G-fansen ønsker å rive ned klubben. 

Det jeg derimot har sett er en anti-demokratisk holdning fra styret i klubben, som også kuppet det ekstraordinære styremøtet. Du sa det selv, WT - at alle må svelge kameler. Og akkurat nå er det NTF og diverse klubbledelser sin tur.
Svar
https://www.vg.no/sport/i/JbGLnm/fnyser-...gg-for-det
Svar
Pressekonferanse 17.30 om utfallet av VAR-diskusjonen i Norsk Toppfotball. Så da er det bare å henge med.

Og i følge VG nå så er det flertall i NTF mot VAR (skulle bare mangle)
Svar
Flertallet bestemmer, så da må det jo bli sånn at VAR fjernes fra denne sesongen.
Svar
Galskap satt i system !!

På Fotballtinget kan ikke bare norske toppklubber stemme over videodømming, men også alt fra 9.-divisjonsklubber til 2. divisjonsklubber.
Svar
(Igår, 06:13 PM)Caanradi Skreiv: Flertallet bestemmer, så da må det jo bli sånn at VAR fjernes fra denne sesongen.

Det er opp til norske breddeklubber. 

Saken på VG oppdateres. Det ble 19-13 i favør av å vrake VAR med teksten "så snart som mulig". 

NTF ber om at NFFs styre innstiller til, og at forbundstinget vedtar, avvikling av videoassistert dømming så snart som mulig, og at VAR ikke brukes i Eliteserien 2025
Svar
Litt morsomt at Glimt-ledelseb klarer å provosere så mange og likevel tape VAR-avstemmingen. Når stillingen var 20-12 og de var siste klubb ut til å ta stilling til VAR så oppfører de seg som om det var opp til Glimt alene å avgjøre VARs videre skjebne.
Svar
Funnet på reddit,lurer på det samme selv...
I forkant av møtet gikk 9 klubber sammen om å avvikle VAR før 2025 sesongen, noe som ble nedstemt.

MEN, når spørsmålet var om å avvikle VAR så snart som mulig (noe som 19 av 32 klubber har vedtatt på sine respektive årsmøter), så ble det stemt gjennom 17 - 15, noe som betyr at to klubber som har vedtak som går ut på å avvikle VAR, stemte imot nettopp dette.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)